Pretraga

Hrvatske ceste spremaju veliki zahvat u tunelu Sv. Ilija, sve će se raditi u ‘šusu’ i mora biti gotovo za 48 sati

A- A+

Još nekoliko dana traje javno savjetovanje vezano uz veliki projekt Hrvatskih cesta. Riječ je o renovaciji opreme tunela Sveti Ilija, četvrtog najvećeg u sustavu hrvatskih prometnica izgrađenog 2013. godine, kao spoj autoceste A1 na Jadransku magistralu. Konkretno, radovi će biti fokusirani na sustav odvodnje, odnosno zamjenu okana zatvorenog sustava odvodnje. Iako zvuči banalno, riječ je o zahtjevnom projektu koji će bitno utjecati na protočnost prometa. Evo što će se raditi i što će obuhvatiti privremena regulacija prometa. Bit će ‘čupavo’.

Tunel Sv. Ilija

Tunel Sv. Ilija | foto: Splitsko-dalmatinska županija

Hrvatske ceste provode javno savjetovanje za projekt Sanacija revizijskih okana zatvorenog sustava odvodnje u tunelu Sveti Ilija na državnoj cesti oznake DC76. Naime, nakon obavljenih izvoda zaključeno je kako velik broj njih treba intervenciju.

Izdvojeni članak

Tunel Babja gora: Otkrivamo sve o mega zahvatu nove spojne ceste na A3 u Slavoniji

Posao će koštati 200.000 eura, a uskoro se očekuje raspisivanje natječaja za izvođača radova koji će zahtjevati puno koordinacije. Naime, kako stoji u projektnom prijedlogu, da bi se minimalizirali poremećaji u prometu puno toga morat će se raditi istovremeno u kratkom roku. No, krenimo od početka.

Impozantana prometnica

Tunel Sveti Ilija cestovni je tunel kroz Bikovo koji povezuje obalni i kontinentalni dio Splitsko-dalmatinske županije. Tunel je dugačak 4.248 metara, ima kolnik širine od 7,7 metara i servisnu cijev sa zapadne strane dugu 4.255,62 metara. Tunel se nalazi na trasi državne ceste D76. Pozicioniran je tako da povezuje naselja Bast u općini Baška Voda s južne strane i Rastovac u općini Zagvozd sa sjeverne strane.

Nazvan je po biokovskom vrhu podno kojeg se nalazi. Radi se o četvrtom po duljini tunelu u Hrvatskoj, uz napomenu da je prema visini stijena od tunelske cijevi do vrha planine, prvi europski cestovni tunel u krškom masivu. Gradnja tunela počela je 2008. godine s sjeverne strane, probijen je u siječnju 2010. godine, a svečano otvoren 8. srpnja 2013. godine. U probijanju su sudjelovale tvrtke Hidroelektra niskogradnja iz Zagreba, koja je probijala tunel sa sjeverne strane te Konstruktor iz Splita, koji je probijao tunel s južne strane.

probijanje tunela Sv. Ilija

probijanje tunela Sv. Ilija | foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Pregled

Vizualnim pregledom oštećenja obavljenim u svibnju 2024. godine, evidentirana su 84 revizijska okna. Utvrđeno je da je beton revizijskih okana generalno u vrlo dobrom stanju. No, na pojedinim oknima uočeno da je kod prethodnih sanacija mjestimično propušteno adekvatno reprofilirati zidove okna.

Oštećenja su grupirana u tipove: Tip A, Tip B i Tip C. Tip A predstavlja nepravilno postavljen ili dotrajao poklopac, s oštećenjima na ili oko poklopca (poklopac se ne može otvoriti, dotrajao mort za podlijevanje, oštećen asfalt oko poklopca), moguća zamjena poklopca. Tip B podrazumijeva oštećenja na AB ploči okna (pukotine u AB ploči, korozija armature), nemoguća zamjena poklopca bez nove AB ploče. Tip C je oznaka za nepravilno postavljen okvir poklopca, nije potrebna zamjena poklopca, potreban popravak oslanjanja poklopca.

uklanjanje starog poklopca

uklanjanje starog poklopca | foto: screen shot EOJN

Obuhvat radova i materijali

Prilikom odabira vrste sanacijskog zahvata, ističe se u projektu, vođeno je računa o dostupnim tunelskim poklopcima u RH. I tu je došlo do poteškoća. Naime, trenutno su na tržištu dostupni samo kružni poklopci u kružnom okviru Ø600 mm, nosivosti D 400 kN, a proces uvrštavanja u proizvodnju poklopaca novih dimenzija je zahtjevan i ne može se naručiti izrada poklopaca dimenzija koji bi odgovarali postojećim svijetlim otvorima revizijskih okana za relativno mali broj poklopaca.

Zbog toga se i kod tipa oštećenja A (dotrajao poklopac bez oštećenja AB ploče okna), mora odabrati tip sanacije koji uključuje zamjenu postojeće AB ploče okna (tip B). Budući da se kod nekih dvostrukih okana (sa dva poklopaca) sanira samo jedan poklopac, takav način sanacije nazvan je tip oštećenja A.

Izdvojeni članak

Tulum u tunelu! Građevinski div iz Bosne probio kameni masiv, ova svečanost radnika je sve

Kod 20 okana, iako je samo jedan poklopac dotrajao, dok drugi poklopac nema znakova neposrednog oštećenja, zamijenit će se oba poklopca, a sve u cilju pojednostavljenja radova i smanjenja budućih sanacija tunela – navedeni poklopci bi se u svakom slučaju u dogledno vrijeme trebali zamijeniti.

uklanjanje starog poklopca

uklanjanje starog poklopca | foto: screen shot EOJN

Privremena regulacija prometa

Za vrijeme izvođenja sanacije potrebno je osigurati i provesti privremenu regulaciju prometa. Prije izvođenja radova potrebno je najaviti i detaljno dogovoriti provođenje privremene regulacije prometa s odgovornom osobom od strane Investitora.

Privremenu regulaciju prometa  treba izvesti prema Elaboratu privremene prometne regulacije koji će se zasebno naručiti. Elaborat odobrava Investitor i nadležno državno tijelo (MUP). Za vrijeme radova je potrebno u potpunosti zatvoriti promet kroz cijev tunela u kojem se izvode radovi. Minimalno trajanje prekida prometa iznosi 48 sati, uz uvjet da se sanacija svih okana izvodi istovremeno.

Održavanje županijskih i lokalnih cesta u Splitsko-dalmatinskoj | foto: Pexels, Canva

Doznajte ovdje sve o tunelu Kobilja glava koji se gradio ispod 500 kuća više od dvije godine.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap