Na jesen bez kašnjenja! Novi tramvaji i autobusi stižu u Zagreb, problem je bio u njihovom neodržavanju
Posljednjih godina Zagreb se suočavao s kašnjenjima i manjkom autobusa i tramvaja, no uskoro bi se situacija trebala popraviti. U prometu je već devet od planiranih 40 novih tramvaja, a do kraja godine stiže i 60 do 70 novih autobusa, uključujući električne modele. S jesenskim voznim redom očekuje se uredno i pouzdano prometovanje. Više o voznom redu otkrio je pročelnik Andro Pavuna u Bauštela.hr podcastu.

Pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, Andro Pavuna bio je gost u našem Bauštela.hr podcastu | foto: Bauštela.hr
Vozni red javnog prijevoza u Zagrebu jedna je od ključnih gradskih tema. U posljednjim godinama često se događalo da autobusi i tramvaji kasne ili da ih jednostavno nema dovoljno na ulicama. No, situacija bi se uskoro trebala znatno popraviti. O tome je u podcastu Bauštela.hr kod novinarke Nine Šantek govorio Andro Pavuna, pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost.
Tramvaji su bili u ‘rasulu’, ali stižu novi
Na zagrebačkim ulicama posljednjih mjeseci sve se češće mogu vidjeti novi tramvaji, dok su neki od najstarijih završili u povijesti. No, tu se ne staje – stiže još veća flota. Razlog zbog kojeg ih u nekim razdobljima nije bilo dovoljno, objašnjava pročelnik Andro Pavuna, leži u njihovom lošem stanju i neodržavanosti.
– Da bi se ispoštovao vozni red, morate imati dovoljno vozila i vozača. U jednom smo trenutku imali vozače, ali su vozila bila zapuštena, doslovno u raspadu. Tramvaj ne možete kupiti u dućanu, njegova nabava traje. Danas je već osam novih tramvaja u prometu, deveti je stigao, a naručeno je ukupno 40 dugih modela. Tramvaja će biti dovoljno, rekao je.
Pavuna ističe da pronalazak vozača tramvaja nikad nije bio problem, no vozači autobusa bili su veći izazov. Taj je problem riješen kombinacijom mjera, školama, edukacijom, dogovorima i podizanjem plaća u ZET-u. Osim tramvaja, i autobusi su bili u vrlo lošem stanju, dok Pavuna naglašava važnost dobrog upravljanja voznim parkom.
– Fleet management bi trebao funkcionirati tako da svakih nekoliko godina zamijenite 10 do 20 posto vozila, čime ravnomjerno rasporedite troškove i osigurate stalnu obnovu. Kada odjednom kupite 20, 30 ili 100 vozila, nakon nekoliko desetljeća sva odjednom počnu otkazivati. To je ogroman udar, ne samo financijski, nego i logistički, jer ih nitko ne može isporučiti na vrijeme, pojasnio je pročelnik.

Tramvajski kolosijek na Zvonimirovoj ulici | screenshot GoogleMaps
Svi žele kupiti tramvaje i autobuse
Jedan od problema je i to što svi gradovi žele kupiti tramvaje i autobuse. Do njih nije lako doći, jer, u šali rečeno, sve ovisi o tome koji ste na redu čekanja. Što se tiče voznog reda, kako kaže Pavuna, trenutno je na snazi ljetni raspored, dok bi najesen sve trebalo funkcionirati ‘po špagi’.
– Danas svi gradovi žele kupiti tramvaje i električne autobuse, i onda, koga god nazovete, pita se tko je na redu čekanja. Tako da, ne može se sve dobiti odmah. Ali, nama uskoro stiže 60 do 70 autobusa, a u planu su i novi električni. To će biti odlično, stvarno se radi vrlo predano da se vozni red ispoštuje. Bit će bolje. Trenutno smo na ljetnom, reduciranom voznom redu, i to je ono treće, pomalo cinično, što sam spomenuo, ali očekujemo da će s jesenskim voznim redom sve biti kako treba, za kraj je nadodao Pavuna.
Ovdje pogledajte cijelu epizodu u kojoj smo s pročelnikom za promet razgovarali o aktualnim i novim projektima, i prometnim izazovima u Zagrebu. Zapratite nas na Facebooku, Instagramu, YouTubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.