Pretraga

HAC gradi čvor koji će biti spas za gužve, ima i bonus – neće se naplaćivati cestarina!

A- A+

Hrvatske autoceste raspisale su javnu nabavu za izradu projektne dokumentacije i ishođenje dozvola za izgradnju čvora Soboli na autocesti A6. Posao je vrijedan 200.000 eura, a cilj projekta je izmještanje tranzitnog prometa iz naselja i eliminacija prometnih gužvi u centru Čavala. Kao i kvalitetnija prometna trasa na najprometnijoj cesti u sustavu naših autocesta, Zagreb – Rijeka. Natječaj je otvoren do 29. kolovoza. Evo što posao obuhvaća.

čvor Soboli

čvor Soboli | foto: screen shot EOJN

Izgradnjom novog čvora Soboli omogućiti će se povezivanje šireg područja Općina Čavle i Jelenje na mrežu autocesta, te izmještanje tranzitnog prometa iz naselja. Čvor Soboli planira se između čvorova Čavle i Kikovica na mjestu već postojećeg vijadukta Soboli ispod kojega prolazi županijska cesta Ž5028. Projektom je potrebno obuhvatiti sve elemente čvora na autocesti uključivo spojeve na izvedene prometnice u zoni čvora.

Izdvojeni članak

Ovo je jedan od najvažnijih projekata za Istru: Istarski ipsilon postaje ‘X’, kako napreduju radovi?

Zanimljivost je da će po izgradnji vozači moći ući i izaći s autoceste bez zaustavljanja, odnosno da Hrvatske autoceste planiraju da se čvor gradi bez popratnog sustava naplate cestarine. Što će sigurno razveseliti mnoge.

Neodrživa gustoća prometa

Čvor Soboli označen kao optimalno rješenje u prostorno-prometnoj studiji Rijekaprojekta iz listopada 2019. godine, a danas je to rješenje i službeno implementirano u Prostorni plan uređenja Općine Čavle. Osim toga, Općina Čavle izradila je i stručni prometni elaborat Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, koji je jasno ukazao na neodrživu gustoću prometa kroz središte Čavala – više od šesnaest tisuća vozila dnevno, uz dodatni sigurnosni rizik zbog blizine osnovne škole i vrtića.

– Ova prometna točka ključna je za sigurnost naših najmlađih, svakodnevno funkcioniranje stanovništva, ali i za bolju povezanost šireg riječkog prstena. Raspisivanje natječaja doživljavamo kao potvrdu da se dugogodišnji trud isplatio. Svjesni smo da je ovo tek prvi korak i da realizacija nije nešto što će se sutra dogoditi, a to vrijeme moramo iskoristiti za bolja prometna rješenja unutar općina Čavle i Jelenje te ćemo odmah krenuti sa dogovorima s nadležnima, odnosno sa Županijskom upravom za ceste Primorsko-goranske županije. Zahvaljujemo svim akterima koji su pridonijeli da ovaj projekt dođe do ove faze te se nadamo puno bržoj realizaciji od dosadašnje, rekla je za novilist.hr načelnica, Ivana Cvitan Polić.

Općina Čavle, prostorni plan

Općina Čavle, prostorni plan | foto: Općina Čavle

Idejno rješenje

Konkurenti u sklopu natječaja trebaju izraditi idejno rješenje uključujući sustav odvodnje uključivo propuste za postojeće vodotoke i pristupne puteve, te utvrditi da li je za takvo rješenje potrebno usklađenje prostornih planova. Uz napomenu kako će se, ukoliko to bude potrebno, odabrano idejno rješenje dostaviti nadležnim tijelima za usklađenje prostornih planova.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Rekonstrukcija starog tunela Učka, iz 1981. u novi milenij

Nakon izrade idejnog rješenja, potrebno je izraditi elaborat te pokrenuti postupak ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš uključujući postupak prethodne ocjene utjecaja zahvata na ekološku mrežu.

Treba reći i da studija utjecaja na okoliš nije uključena u ovu grupu usluga, te ukoliko se rješenjem utvrdi potreba izrade, studija utjecaja na okoliš dodatno će se ugovoriti. Također, u slučaju potrebe izrade studije, za odgovarajuće vrijeme produljit će se vremenski plan izrade usluga.

čvor Soboli

čvor Soboli | foto: screen shot EOJN

Lokacijska i građevinska dozvola

Glavne projekte treba izraditi na temelju lokacijske dozvole, idejnih projekata i svih posebnih uvjeta izdanih od nadležnih tijela za sve dijelove građevine. U sklopu jediničnih cijena za glavne projekte potrebno je osigurati revizije mehaničke otpornosti i stabilnosti konstrukcije te reviziju geotehnike (dubokog temeljenja) od strane revidenata koji nisu sudjelovali u izradi projektne dokumentacije.

Na temelju izrađenog idejnog projekta potrebno je ishoditi posebne uvjete i lokacijsku dozvolu za kompletnu građevinu. Stavka uključuje sve konzultacije sa upravnim tijelom, te dopune prema zahtjevima u fazi postupka. Na temelju izrađene projektne dokumentacije potrebno je ishoditi građevinsku dozvolu za sve dijelove građevine osim za priključak EE koji će se realizirati prema Ugovoru o priključenju sa HEP-om. I ova stavka uključuje sve konzultacije sa upravnim tijelom, te dopune prema zahtjevima u fazi postupka.

Geodetski poslovi

Za potrebe izrade glavnog projekta potrebno je provesti geodetsko snimanje (1:1000), te izraditi geodetske elaborate (parcelacijske elaborate), elaborate nepotpunog izvlaštenja i situaciju građevine te elaborate iskolčenja osi potrebne za izgradnju.

Također potrebno je izvršiti iskolčenja vodova, osi i lomnih točaka parcelacije potrebne za izgradnju. Uz napomenu kako se sva iskolčenja predaju izvođaču prilikom uvođenja u posao, te da je potom daljnje održavanje iskolčenih točaka u nadležnosti je izvođača radova.

Foto: Hrvatska komora ovlaštenih inženjera geodezije

Geotehnički projekt čvora

Na temelju geotehničkih podloga koje predstavljaju sintezni izvještaj o svim provedenim istražnim radovima, potrebno je izraditi geotehnički projekt čvora.

Geotehnički projekt čvora treba sadržavati geotehničke uvjete: geotehnički model temeljnog tla, debljina humusa, kategorizaciju iskopa, uređenje temeljnog tla, zamjenu sloja slabo nosivog temeljnog tla, sanaciju vrtača, izradu nasipa (kriteriji kakvoće ugradnje materijala, nagibi pokosa i njihova zaštita i račun stabilnosti), izradu usjeka i zasjeka (način i uvjeti izrade i tehnologiju iskopa, nagibe pokosa i njihovu zaštitu, analize stabilnosti klinastog ili ravnog loma), program kontrolnih i tekućih ispitivanja, program geotehničkih mjerenja i program rada projektantskog i geotehničkog nadzora.

Izdvojeni članak

Završena rekonstrukcija jedne od najopasnijih cesta u Istri, sada će sve biti brže

Geotehnički projekt čvora uključuje i potporne konstrukcije, za koje projektom treba definirati: tehnički opis, geostatičke analize stabilnosti potporne konstrukcije s kontrolom na klizanje i prevrtanje, uvjete temeljenja, tehničke uvjete izvođenja radova, program kontrole i osiguranja kakvoće (pogodnost materijala, tekuće kontrole i kontrolna ispitivanja), te grafičke priloge: situacija i karakteristični poprečni presjeci.

Doznajte ovdje sve o najboljoj turističkoj građevini u regiji, nalazi se u Istri.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap