Veliki rotor gradi se na ulazu u Osijek: Nestaje opasna ‘S’ krivina, ali vozači moraju imati puno strpljenja
U drugu fazu ovoga tjedna ušla je izgradnja velikog kružnog toka na ulazu u Osijek kod MIO Standarda, odnosno na spoju Vukovarske ulice i odvojka prema obilaznici. Projekt je rješenje za brzu vožnju na zahtjevnoj dionici u ‘S’ krivini koja predstavlja crnu gradsku prometnu točku. Kružni tok će imati četiri ulaza/izlaza, dok je dosadašnje T raskrižje imalo tri prilaza. Za vrijeme radova ovdje je na snazi zahtjevna privremena regulacija prometa, a koja je upravo promijenjena. Evo što se događa na gradilištu i oko njega.

kružni tok, Osijek | foto: Grad Osijek
Hrvatske ceste krenule su u realizaciju druge faze izgradnje novog kružnog toka na ulazu u Osijek iz smjera Nemetina i južne obilaznice. Nekadašnja ‘S’ krivina, poznata crna prometna točka, polako nestaje, a već se naziru konture onoga što će uskoro biti veliki kružni tok s četiri izlaza.
Naime, iako je brzina vožnje ovdje ograničena na 70 kilometara na sat, vozači su na ovoj dionici mahom vozili znatno većom brzinom od dopuštene, pa su prometne nesreće bile konstanta.
– Upravo iz sigurnosnih razloga Hrvatske ceste odlučile su ovdje izgraditi kružni tok, kojim će promet biti usporen, vozači će imati jasnije pravilo prednosti, a broj prometnih nesreća biti dodatno smanjen. Uz to, izgradit će se potpuno nova javna rasvjeta, pješačke i biciklističke staze te urediti zelene površine. Širina kolnika od 6,5 metara omogućit će promet vozila svih kategorija i dimenzija, rekao je ranije, rukovoditelj Poslovne jedinice Osijek Hrvatskih cesta Goran Martinović.
Četiri izlaza
Vrijednost ove investicije 874.000 eura, a izvođač radova je Osijek-Koteks. Radovi se izvode u dvije faze. Prva je netom završena, a druga se zahukatava.
Kružni tok će imati četiri ulaza/izlaza, dok je dosadašnje T raskrižje imalo tri prilaza. Četvrti ulaz/izlaz je za buduću remizu koja će se nalaziti u blizini nekadašnjeg MIO standarda. U budućnosti sva vozila javnog gradskog prijevoza uključivat će se kroz kružni tok gdje je promet usporen i to će povećati sigurnost.

kružni tok, osijek | foto: Grad Osijek
Obuhvat radova
Projekt uključuje izgradnju pješačko-biciklističkih staza: na sjevernom dijelu budućeg kružnog toka predviđena je dvosmjerna biciklistička staza širine 2,0 metra i pješačka staza širine 1,60 metara, odvojene tipskim betonskim elementom, dok će na južnom dijelu biti izvedena pješačka staza.
Radovi se izvode u dvije faze. Prva je već u tijeku, a odnosi se na izgradnju sjevernog dijela kružnog toka, uz mogućnost prometovanja u svim smjerovima. Sredinom kolovoza započinje druga faza, kada će se izvoditi radovi na južnom dijelu kružnog toka, a promet će tada biti dopušten samo u smjeru zapad–istok, dok će promet iz smjera Divaltove ulice biti privremeno zatvoren.

kružni tok, osijek | foto: Grad Osijek
Privremena regulacija prometa
Za vrijeme radovi ovdje je na snazi zahtjevna privremena regulacija prometa, a koja je upravo promijenjena na što vozače upozoravaju iz Grada Osijeka.
– Tijekom izvođenja radova, u razdoblju od 3. rujna do 30. listopada, uspostavlja se privremena regulacija prometa kojom će biti obustavljeni pojedini prometni pravci. Iz smjera grada, bit će omogućeno isključivo skretanje desno (zapad → jug). Iz smjera istoka, promet će se odvijati isključivo prema gradu (istok → zapad). Iz smjera juga prema sjeveru promet će biti obustavljen. Molimo sve sudionike u prometu za pojačan oprez te poštivanje privremene prometne signalizacije u zoni radova, poručuju iz Grada.
Treba reći i kako je na početku realizacije ovog projekta najavljeno kako će nakon ovog raskrižja biti još nekoliko sličnih gradilišta u gradu. Sljedeći je kružni tok prema Tenji, južno do južne osječke obilaznice, a drugi između Sarvaša i Nemetina.

kružni tok, osijek | foto: Grad Osijek
Doznajte ovdje sve o geotermalnoj bušotinu u Osijeku koja ima veliki potencijal.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.