Pretraga

Pomak za važnu cestu do zračne luke na jugu Hrvatske: Planira se već 6 godina, a tek kreću analize

A- A+

Iako je Dubrovčane početkom 2024. razveselila vijest da se neće realizirati brza cesta do Zračne luke Čilipi, od ideje se nije skroz odustalo. Hrvatske ceste s odabranim izvođačem upravo su sklopile posao od 80 tisuća eura za razradu mogućih varijanti nove trase, a analize trebaju biti završene u narednih osam mjeseci. Podsjećamo, ideja o cesti stara je šest godina, no od prvotnog plana odustalo se nakon provedene javne rasprave. Dubrovčani su se ranije pobunili oko gradnje u području Srđa, tvrdeći da nepotreban takav zahvat koji će naštetiti okolišu.

Kad će brza cesta Dubrovnik-zračna luka? | foto: EOJN (Projektni zadatak; screenshot), Canva

Iako ideja o gradnji seže iz 2019., od gradnje brze ceste Dubrovnik-Zračna luka Čilipi iz Hrvatskih cesta su odustali početkom 2024. godine. Odluka je oduševila građane koji su se protiv projekta glasno pobunili i tražili njegovo zaustavljanje.

Krajem prošle godine, iz HC su najavili da će se ipak tražiti novo rješenje, te je u tu svrhu pokrenut postupka nabave za izradu dodatnih analiza. Sada je potpisan ugovor s odabranom zajednicom ponuditelja koji će sagledavati moguće varijante trase za 78.700 eura.

Izdvojeni članak

Jadranska magistrala najzagušenija je prometnica u državi: Može li ju zamijeniti željeznica?

Ideja stara 6 godina

Još 2019. godine, za potrebe projekta izgradnje brze ceste Dubrovnik-Čilipi Hrvatske ceste ugovorile su izradu Studije izvedivosti ceste Dubrovnik-granica Crne Gore. Poslije izrade te Studije izrađeno je i novelirano idejno rješenje te, nakon što je odabrana varijanta trase u svibnju 2023. godine, i studija utjecaja na okoliš s BIM modelom trase i vizualizacijom.

Na temelju realizirane studije pokrenut je postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš koji je nakon postupka javne rasprave obustavljen. Iz zaprimljenih primjedbi na izrađenu studiju utvrđena je potreba za izradom dodatnih analiza varijantnog idejnog rješenja.

Podsjećamo, Hrvatske ceste od svega su odustale sa zaključkom da je ‘projektna studija povučena kako bi se kvalitetno evaluirala sva pitanja i nedoumice iskazane tijekom javne rasprave od strane građana te se napravio daljnji plan razrade u cilju zadovoljstva svih korisnika koji će u konačnici i koristiti infrastrukturu’, kako smo pisali u prosincu prošle godine.

radovi uz cestu | pixabay

Ugroza za Srđ

Toj odluci prethodio je niz javnih nastupa Dubrovčana koji su se od samog početka protivili projektu. Iako je nova cesta u većini slučajeva za lokalce pozitivna vijest, za ovu su tvrdili da bi ugrozila prirodno okruženje Srđa.

Isticali su da je takav potez potpuno nepotreban budući da postoje daleko praktičnije alternative, a u tom se kontekstu spominjala i mogućnost starog puta od Orsule koji bi Dubrovnik uz izgradnju samo jednog podvožnjaka mogao spojiti na D8.

Sve moguće varijante potrebno je testirati u revidiranom i ažuriranom prometnom modelu za prvu godinu planiranog otvaranja te za 5 i 10-godišnje vremenske presjeke do kraja razdoblja evaluacije. Upravo je sklopljen ugovor za razradu ideje s odabranom zajednicom ponuditelja.

Izdvojeni članak

HAC otvorio ponude: Najskuplju dionicu autoceste na jugu mogli bi graditi Indijci? Uskoro odluka

Osam mjeseci posla

Novu potencijalnu varijantu Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije analizom će tražiti zajednica Dvokut-Ecra i Geoprojekta za nešto manje od 79 tisuća eura. Ugovor im nalaže da završe analize u razdoblju od osam mjeseci od sklapanja sporazuma.

U Projektnom zadatku piše da je potrebno razraditi drugu varijantu iz Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije za prometnicu Dubrovnik-Zračna luka, koja u staroj studiji nije detaljno obrađena. Varijantu je potrebno razraditi u dvije podvarijante oko mosta Franjo Tuđman  – s dodatnim ili bez dodatnog mosta.

Osim odabranih, za posao su se javili i zajednica Građevinskog fakulteta (nositelj) s Centrom Građevinskog fakulteta i PNZ savjetovanje projektiranje, ponuditelj Trafficom te Inženjerski projektni zavod. Dvokut-Ecro i Geoprojekt čija ponuda je osvojila maksimalnih 100 bodova. Ovdje pogledajte u kojoj je fazi projekt Kaštelanskog mosta – novog ulaza u Split.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap