Gradilište iz zraka: Susjedi grade nove dionice ceste, ali i rezervoar protiv poplava od 20 metara
U Sloveniji se u 2025. godini provode brojni veliki projekti, a posebno se ističe protupoplavni projekt Selške Sore, u sklopu kojeg se gradi 20 metara visok rezervoar i pripadajuća infrastruktura za zaštitu stanovnika Železnika. Radovi obuhvaćaju izgradnju retencijskih jama, novih cesta, mostova, biciklističkih staza i kabelske kanalizacije, čime se poboljšava sigurnost i prometna povezanost. Uz ovaj projekt, u tijeku su i brojni drugi veliki infrastrukturni radovi diljem zemlje.

protupoplavni projekt Selške Sore, Slovenija | Foto: Infopot
Susjedna Slovenija u 2025. godini provodi niz velikih infrastrukturnih projekata, s posebnim naglaskom na izgradnju novih prometnica – autocesta, željeznica i brzih cesta. Osim ovih projekata, već neko vrijeme realizira se i značajan protupoplavni projekt Selške Sore, o čemu se redovito izvještava na službenoj Facebook stranici Vlade, Infopotu. Točnije, riječ je o gradilištu rezervoara pod Sušom, smještenog na regionalnoj cesti između Železnika i raskrižja za Davču, gdje je u tijeku važan protupoplavni projekt koji ima za cilj zaštitu lokalnog stanovništva. Iako je promet na ovom području već neko vrijeme omogućen, odlučili smo pratiti radove na ovom velikom gradilištu do njihovog završetka.
20 metara visok rezervoar
Početkom rujna na rezervoar su postavljene dvije prevodnice ukupne težine oko 60 tona. Izgradnja nasipa polako se privodi kraju, dok su trenutno u tijeku radovi na potpornih zidovima koji će služiti kao nosači mosta za održavanje. Svrha 20 metara visokog rezervoara za visoke vode je smanjenje rizika od poplava za stanovnike Železnika. Brana, koja će moći zadržati milijun kubičnih metara vode, gotovo je dovršena, a u budućnosti će omogućiti kontrolu protoka vode nizvodno.
Izgradnja je zahtijevala i pomicanje dionice regionalne ceste iznad pregrade, koja je otvorena za promet u studenom 2024.godine. Završetak radova očekuje se u studenom ove godine. Vrijednost druge faze regulacije iznosi oko 16 milijuna eura, a radove izvode tvrtke Kolektor Koling, Kostak i RGP.

protupoplavni projekt Selške Sore, Slovenija | Foto: Infopot
Izgrađene i tri retencijske jame
Ranije su, u sklopu projekta, izgrađene tri retencijske jame za šljunak te vodoprivredni uređaji na rijeci Selška Sora, ukupne duljine približno jednog kilometra. Zbog izgradnje barijere, postojeća cesta je pomaknuta na višu razinu – podignuta je za oko 20 metara. Izgrađen je i novi most preko rijeke Selška Sora, dug 72,5 metara, uz koji je uređena i biciklistička staza.
Ukupna duljina novoizgrađene dionice ceste iznosi 942 metra. Uz cestu su uređene nove trase kabelske kanalizacije, uključujući srednjenaponske i niskonaponske vodove, telekomunikacije te javnu rasvjetu. Istovremeno su uklonjene tri postojeće zgrade koje su se nalazile na trasi.

protupoplavni projekt Selške Sore, Slovenija | Foto: Infopot

protupoplavni projekt Selške Sore, Slovenija | Foto: Infopot
Veliki cestovni projekti
Što se tiče cestovnih projekata i novih prometnica, među najvažnijima ističe se brza cesta između Velenja i Slovenj Gradeca. Radovi su u tijeku, a određeni je i novi rok za završetak. Cijela prometnica, od Šentruperta do Slovenj Gradeca, bit će duga 31,5 kilometara, pri čemu će gotovo 36 posto trase prolaziti kroz tunele ili preko mostnih konstrukcija. Planirana je izgradnja pet dvocijevnih tunela, tri galerije i 27 vijadukata, a završetak dionice Velenje – Slovenj Gradec predviđen je za jesen 2029. godine, o čemu više možete saznati ovdje.
Dionice B i C prolaze uz Škalsko jezero i obuhvaćaju vijadukte, podvožnjake te zvučne barijere. Dionice E i F predstavljaju najzahtjevnije dijelove trase, s velikim vijaduktima i tunelima, dok blok H omogućava povezivanje s postojećom cestovnom infrastrukturom. Projekt, vrijedan 37,38 milijuna eura, izvode slovensko-hrvatske tvrtke, čime se osigurava pristup tunelu Vodriž i kompletno povezivanje treće razvojne osi.
Također, među najznačajnijim infrastrukturnim projektima u Sloveniji su tri milijunska zahvata: modernizacija dionice Štajerske autoceste između Slovenskog Konjica i Dramlja, koja obuhvaća sanaciju vijadukata i tunela; dovršetak punog priključka tunela Šentvid u Ljubljani; te izgradnja novog mosta na regionalnoj cesti između Stranjeg i Godiča, dugog 50 metara. Više o svemu pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.