Završen ‘popravni’ milijunske rekonstrukcije tramvajske pruge, gigant skupo platio grešku
Napokon su završeni radovi na obnovi tramvajske pruge žile kucavice slavonske metropole, Strossmayerove ulice u Osijeku koji su zbog loše kvalitete ponovljeni o trošku izvođača. Od danas je ulica otvorena za cestovni i tramvajski promet. Velika je ovo vijest za stanovnike grada na Dravi koji se više i ne sjećaju kada su posljednji put prošli ovom trasom, a da nisu izgubili živce zbog krkljanaca, metalnih ograda gradilišta i nesnosne gužve. Treba svakako reći kako je ovdje izvođač radova bila tvrtka Swietelsky koja uredno konkurira na velikim natječajima HŽ-a, a trenutno je i izvođač mega projekta obnove željezničke pruge Knin – Zadar vrijednog 87 milijuna eura.

tramvaj Osijek | foto: GPP
Osječani slave, nakon više od tri godine Strossmayerova ulica, koja spaja zapad i istok grada u svakodnevnoj prometnoj komunikaciji od danas je većim djelom otvorena za promet. Najviše to znači onima koji koriste javni prijevoz, tramvaj.
Gradonačelnik Osijeka, Ivan Radić, obišao je jučer završene radove, te istaknuo kako se Strossmayerova ulica morala raditi zbog nedostataka u prvobitnom projektu, koji je napravljen prije njegovog mandata, temeljem ‘žutog FIDIC’ ugovora prema kojem izvođač preuzima odgovornost i za projektiranje i izvođenje.
Što je pošlo krivo?
– Nakon pojave pukotina i loše izvedenih radova, zahtijevali smo od izvođača, tvrtke Swietelsky, da u okviru jamstvenog roka ponovi radove o vlastitom trošku, što je izvođač i napravio. Riječ je o dionici od 950 metara na sjevernoj i južnoj strani Strossmayerove ulice, rekao je Radić.
Dodao je i kako je osim pukotina problem bio u neispravnoj oborinskoj odvodnji, što je sada otklonjeno izravnavanjem betonskih ploča, postavljanjem ispuna između dilatacija, mreže za armiranje te poboljšanim slojem asfalta.
– Vjerujemo da su radovi kvalitetno izvedeni, a vrijeme će pokazati njihovu trajnost, rekao je je gradonačelnik Radić.

modernizacija tramvajske pruge Osijek | foto: Ivana Solar
Nogostupi i zelenilo
Paralelno s popravcima, Grad Osijek je sanirao ostatak kolnika u Strossmayerovoj ulici od Trga Ante Starčevića do Gornjodravske obale, te rekonstruirao nogostupe i uredio zelenilo na tom dijelu.
– Iskoristili smo priliku kako bismo dodatno zazelenili Strossmayerovu ulicu koja će biti Zelena avenija. Zasadili smo 12 novih stabala, više od 200 grmova i 700 trajnica. Osim toga, uređena su tri zelena cestovna otoka, te tri zelena otoka na nogostupu. Također je na projektu modernizacije tramvajske infrastrukture zamijenjeno 280 rasvjetnih tijela, od toga 160 upravo ovdje u Strossmayerovoj ulici, rekao je Radić, te podsjetio da su na sličan način ozelenjene Kapucinska i Ribarska ulica, te Promenada gdje uskoro kreće sadnja dodatnih stabala.

Strossmayerova ulica, Osijek | foto: Grad Osijek
Novi problem
Gradonačelnik je naveo da ni u Radićevoj ulici radovi nisu bili dobro izvedeni te da su primijećene pukotine. Zbog čega je od izvođača zahtijevano da radove ponovi o vlastitom trošku. Podsjetio je da je dio ulice imao novi, a dio stari asfalt.
Zbog toga je odlučeno da će se Radićeva ulica u potpunosti zatvoriti, iskoristiti situacija prilikom ponovnog izvođenja radova na tramvajskoj infrastrukturi te postaviti potpuno novi kolnik i dodatno zazeleniti ulica.

Strossmayerova ulica, Osijek | foto: Grad Osijek
Oprez
Ovdje treba svakako reći kako je izvođač pruge u Strossmayerovoj bila tvrtka Swietelsky koja uredno konkurira na velikim natječajima HŽ-a, a trenutno je i izvođač velikog projekta obnove željezničke pruge Knin – Zadar vrijednog 87 milijuna eura. Također, Austrijanci će obnavljati i prugu na sjeveroistoku Hrvatske do Daruvara.
Stoga je nemoguće nepostaviti još jednom pitanje, treba li na javnim natječajima ekonomska isplativost ponude baš uvijek biti na prvom mjestu? Kao i da li je ova osječka priča, bez obzira na uspješan epilog, opravdan znak za oprez kada su u pitanju velika imena.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.