Pretraga

Novi mostovi i vijadukti: Kasne radovi na pruzi prema državnoj granici, kad će kraj?

A- A+

Na dionici željezničke pruge u smjeru državne granice u okviru projekta rekonstrukcije i dogradnje od nekoliko stotina milijuna eura građeni su novi mostovi, nadvožnjaci, i drugi objekti. S poslom se krenulo prije pet godina, a završetak radova očekuje se u 2026. godini. Za jedan dio radova, odabrani izvođač u zadnji čas je zatražio pomak roka. Zna se i zašto.

Zašto kasne radovi na pruzi Križevci-Koprivnica-državna granica? | foto: HŽ Infrastruktura

Krajem travnja 2016. godine HŽ Infrastruktura potpisala je sa zajednicom ponuditelja koju čine tvrtke DIV Grupa, Dalekovod i Zagreb-montaža ugovor od 164,6 milijuna eura za rekonstrukciju dionice pruge Dugo Selo-Križevci. U ožujku 2020., odnosno četiri godine kasnije potpisan je i Ugovor za izvođenje radova na nastavku, Križevci-Koprivnica-državna granica.

Radi se o infrastrukturi od 42,6 kilometra koji bi se trebali izvesti za 320,9 milijuna eura. Za posao je odabran izvođač Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. koji bi rekonstrukciju trebali završiti ove godine, a rok je sada pomaknut za jedan dio posla, odnosno na jednom željezničko-cestovnom prijelazu.

Izdvojeni članak

Jedna pruga u Istri i 6 godina čekanja: Proći će još barem 10 prije nego bude obnovljena

HŽ ne može ubrzati

U prosincu 2019. godine odabran je izvođač radova na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici od Križevaca preko Koprivnice, do državne granice. Spomenuta turska tvrtka bila je optimalan izbor u konkurenciji među 10 pristiglih ponuda.

Iduće godine potpisan je ugovor o radovima. Posao treba završiti dogodine, no na jednom dijelu dolazi do pomaka. Rok izvođenja radova produljio se na zahtjev tvrtke Cengiz zbog potrebe za dodatnim radovima na gornjem pružnom ustroju, polaganju i zaštiti podzemnih kabela, asfaltiranju ceste te izvedbi pješačkog prijelaza preko pruge kod Željezničko-cestovnog prijelaza (ŽCP) ‘Đol’, navode iz HŽ Infrastrukture, kako piše krizevci.hr. Dodaju da je u skladu s produljenjem roka potrebno poštivati privremeno uspostavljenu regulaciju cestovnoga prometa.

Iz HŽ-a pojašnjavaju da je prijelaz zatvoren zbog rekonstrukcije te radova na izgradnji lijevog kolosijeka na dionici Lepavina-Koprivnica. Također navode da razumiju nezadovoljstvo lokalnog stanovništva zbog produljenja radova, za koje ističu da ih pak ne mogu ubrzati jer ih određuje izvođač.

Radovi na pruzi Križevci-Koprivnica-državna granica? | foto: HŽ Infrastruktura

Puno brže putovanje

Napominjemo, projekt podrazumijeva dogradnju drugog kolosijeka i rekonstrukciju postojećeg od Križevaca do mađarske granice. Naručitelj najavljuje, time će se postići brzina vlakova do 160 kilometara na sat, s ograničenjem od 150 kilometara na sat u Lepavini i 100 kilometara na sat u Koprivnici budući da su u pitanju gradska područja.

Već kod prvih zahvata se znalo da će nova dvokolosiječna dionica slijediti postojeću trasu, s izuzetkom poddionice Carevdar-Lepavina. Velik dio posla bila je izgradnja novih perona, nadstrešnica, pothodnika te parkirališta za automobile i bicikle, a radovima se ukupna pružna dionica smanjila s 43,2 na 42,6 kilometra.

Novi kolodvori, mostovi i vijadukti

Radovi uključuju rekonstrukciju dvaju kolodvora, Lepavina i Koprivnica, izgradnju kolodvora Novo Drnje, rekonstrukcija četiriju stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac. Uz to je izgrađeno novo stajalište Peteranec, a postojeći kolodvor Mučna Reka prenamijenjen je u stajalište.

Radovi na pruzi Križevci-Koprivnica-državna granica? | foto: HŽ Infrastruktura

Od objekata je na trasi podignuto sedam mostova, jedna galerija, tri vijadukta (od čega jedan za divlje životinje) te osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika. Svodne i paralelne ceste izgrađene su uz trasu željezničke pruge.

Provedeni su i radovi na izgradnji i rekonstrukciji kontaktne mreže te ostalim elektroenergetskim postrojenjima kao što su elektrovučna postrojenja, postrojenja napajanja te vanjska rasvjeta u stajalištima i kolodvorima. Također se radilo na ugradnji novih elemenata i uređaja na signalno-sigurnosnom, prometno-upravljačkom i telekomunikacijskom podsustavu, a sav posao, pišu nam iz HŽ Infrastrukture, trebao bi biti većinski završen do kraja ove godine.

U 2026. završavat će se posao na signalno-sigurnosnom, prometno-upravljačkom i telekomunikacijskom sustavu te ishođenje posebnih dozvola. Koliko objekata se uklanjalo zbog izgradnje ove željezničke pruge pročitajte ovdje.

Nadopuna teksta – petak, 3. listopada u 17.00 sati

Nastavno na objavu članka objavljenog 2. listopada stigao nam je ispravak od HŽ Infrastrukture u kojem upozoravaju na netočne informacije o cjelokupnom kašnjenju projekta koje smo ispravili.

Copy link
Powered by Social Snap