Hrvatska završila svoj dio Koridora V c, trebalo je 20 godina i 875 milijuna eura
Završena je izgradnja Koridora Vc kroz Hrvatsku. Upravo je otvorena posljednja dionica autoceste na potezu od Belog Manastira do granice s Mađarskom, duga približno 5 kilometara. Izgradnja autoceste A5 počela je 2005. godine na čvorištu Sredanci, a do danas je u ovaj mega projekt Hrvatska uložila 875 milijuna eura. Puštanje posljednje dionice u promet za sve vozače predviđeno je sutra, 7. listopada, u 6 sati ujutro, osiguravajući bolju prometnu povezanost s Mađarskom i olakšanje protoka prometa u regiji.

Koridor V c | foto: OBŽ
Hrvatska je dovršetkom svoje dionice Koridora V c u potpunosti ispunila svoj dio obaveza na tom transeuropskom prometnom koridoru od Budimpešte do Ploča. Projekt završetka autoceste A5 od iznimne je važnosti za gospodarstvo Osijeka, Slavonije i cijelog istoka Hrvatske jer povezuje regiju s europskom prometnom mrežom i otvara nove mogućnosti razvoja.
– Spojili smo Budimpeštu i Osijek na praktički samo dva sata vožnje, poručio je u sklopu svečanog otvorenja premjer, Andrej Plenković dodavši kako se radi o ogromnom koraku povezivanja Hrvatske i Mađarske.
20 godina radova
Izgradnja autoceste A5 počela je 2005. godine na čvorištu Sredanci, a nastavila se dionicama Sredanci – Đakovo – Osijek. U prosincu 2022. otvorena je dionica Osijek – Beli Manastir, a današnjim puštanjem u promet završnog dijela prema granici s Mađarskom, Hrvatska je zaokružila svoj dio prometnog koridora dugog 88,5 kilometara.
Izvođač radova bila je tvrtka Osijek-Koteks. Puštanje posljednje dionice u promet za sve vozače predviđeno je sutra, 7. listopada, u 6 sati ujutro, osiguravajući bolju prometnu povezanost s Mađarskom i olakšanje protoka prometa u regiji.

Koridor V c | foto: OBŽ
Žila kucavica
Plenković je istaknuo i kako je Koridor V c žila kucavica ekonomskog razvoja ovog dijela Europe. To je posebno važno za odnose između Hrvatske i Mađarske koji će njenom aktivacijom dobiti na intenzitetu.
Govoreći o širem, europskom kontekstu, premijer je istaknuo članstvo Hrvatske u Europskoj uniji, koje je učinilo veliku razliku u kvaliteti života, te podcrtao politiku hvatanja koraka s članicama koje su duže u Europskoj uniji, pa tako i s Mađarskom, kojoj je i ovom prigodom zahvalio na potpori u procesu hrvatskog pristupanja Europskoj uniji.
Naveo je da je Hrvatska, sa 61 posto prosjeka razvijenosti Europske unije u 2016., dosegla 78 posto razvijenosti što svjedoči o konkretnim rezultatima i postignućima.

Koridor V c | foto: OBŽ
Uloženo više od 875 milijuna eura
Svečanosti je nazočio i predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, Boris Huzjan. Rekao je kako će spajanjem na mrežu Mađarskih autocesta, dionica A5 biti jedna od najvažnijih prometnica.
– Jako mi je drago da danas puštamo u promet posljednjih 5 km autoceste A5 kao dio europskog Koridora Vc. Za ovu dionicu smo prije dvije godine potpisali ugovor u vrijednosti od 45,8 milijuna eura i danas je i tih 5 kilometara gotovo. Republika Hrvatska je u Koridor Vc uložila više od 875 milijuna eura, a u autocestu A5 više od 815 milijuna eura, rekao je Huzjan, te zahvalio svim sudionicima u projektu i svima poželio sigurno i ugodno putovanje mrežom Hrvatskih autocesta.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.