Kreću radovi na ulazu u Zagreb: Evo koliko će trajati obnova jednog od najprometnijih pravaca u državi
Put od slovenske granice do Zagreba najbrži je autocestom A3, koja inače nosi titulu druge najduže autoceste u Hrvatskoj. Radi se o pravcu koji nakon Zagreba nastavlja prema krajnjem istoku i još jednoj granici, a građen je od 1977. sve do 2006. godine. Stoga su neki dijelovi sigurno u boljem stanju od drugih. Zna se da trasa između Bregane i glavnog grada treba sanaciju, isto djelomično – za što je otvoren javni natječaj. Riječ je o poslu od 16 milijuna eura.

Autocesta, ilustracija | Foto: HAC
Veliki radovi kreću na ulazu u Zagreb, pa sve do granice. Naručuje ih HAC, trajat će više od godinu dana, ali za posao od 16 milijuna eura još se trebaju izabrati izvođač i nadzor. Ovim radovima trebali bi se urediti desni i dio lijevog kolnika na potezu od Bregane do zapadnog ulaza u Zagreb – čvora Jankomir. Inače, i taj čvor čeka početak uređenja.
Od granice do Zagreba
Nakon najave sanacije dijela autoceste A3 Bregana-Lipovac, na potezu između Bregane i Jankomira (zapadnog ulaza u Zagreb), sad je objavljen i postupak za pronalazak stručnog nadzora i kontrole ispitivanja za taj projekt. Dok bi građevinski radovi na desnom i dijelu lijevog kolnika od Bregane i Zagreba mogli koštati 16 milijuna eura, nadzor i kontrola svoje bi mogli odraditi za 320 tisuća eura. I za jedno i za drugo tek treba izabrati izvođača, a kad god krenula, izvedba bi mogla potrajati oko godinu dana i tri mjeseca.
Već smo pisali o planu sanacije dijela autoceste koja se krenula graditi 1977., a njena realizacija je završena 2006., kad je postupak još bio u fazi javnog savjetovanja. Zainteresiranim tvrtkama za taj dio rok za prijavu je 15. prosinca, tako da bi se izvođač u najboljem slučaju mogao znati do kraja godine, ako ponude budu valjane. Nakon toga će uslijediti rok žalbi.
Sanaciju treba nadzirati
Iako projekt koji smo pročitali ne opisuje trenutno stanje kolnika, u njemu je navedeno da će odabrana tvrtka raditi na nosivom sloju od mehanički zbijenog zrnatog kamenog materijala koji se koristio bez veziva na lokacijama za sanaciju. Za izradu tog sloja koristit će se prirodni šljunak ili mješavina drobljenog materijala u debljini do 20 centimetara, navedeno je u dokumentaciji.
Nadalje, isti materijal predviđen je za izradu novog mehanički nosivog sloja tehničkih prolaza debljine od 55 centimetara. Naravno, cijeli posao zahtijeva stručni nadzor procijenjen na iznos od 320 tisuća eura, a natječaj je otvoren do 29. prosinca, budući da je i objavljen kasnije od onog koji se odnosi na izvedbu sanacije.
Važan zadatak
Stručni nadzor i kontrolna ispitivanja također bi se trebala vršiti 400 dana, kao i sanacija kolnika – od dana uvođenja u posao. Dužnosti izvršitelja provođenja stručnog nadzora neće ‘odskakati’ od uobičajenog, jer se radi o poslu definiranom Zakonom o prostornom uređenju.
Po običaju, vršit će stručni, tehnički i financijski nadzor tijekom izvođenja radova, ali i geodetski nadzor, kontrolirati stanje, pružati konzultantske usluge, no i rješavati problematiku izvan okvira tehničkih uvjeta i standarda. U svakom slučaju, provjeravat će izvode li se radovi u skladu s projektom i važećim zakonskim propisima, ali i odobravati važne odluke za proces realizacije. Više o radovima na čvoru na ulazu u Zagreb koji su u planu na mjestu gdje završava ova sanacija, pročitajte ovdje.