Najprometnija ulica u Splitu konačno dobiva produžetak! Dodatnih 1,2 km sa zaokretom do mora
Vukovarska ulica u Splitu jedna je od najdužih i najprometnijih gradskih cesta, a već dugo čeka svoj nastavak na konačnoj točki, pored splitskog Cityja i na raskrižju s Ulicom Hrvatske Neovisnosti. Konačno je došao trenutak i kreće planiranje tog nastavka koji je gradonačelnik Tomislav Šuta proljetos nazvao ‘generacijskim ulaganjem’. Sprema se izgradnja dodatnih 1,2 kilometra, a poznate su i sve specifikacije novog dijela važne gradske prometnice. Zna se i da bi se radio u dvije faze.

Vukovarska ulica, Split | foto: screen shot mapa.grad-split.com
Prije samo nekoliko dana aktualna je bila vijest da Split dobiva tri nova raskrižja. Grade se u sklopu realizacije dijela Zagorskog puta – dugo obećavanog cestovnog spoja. No, od tog još veći prometni projekt u gradu je produžetak Vukovarske, jedne od najdužih i najprometnijih ulica u Splitu. Riječ je o značajnom projektu Hrvatskih cesta.
Granica više naselja
Vukovarska ulica splitska je gradska cesta i ujedno poveznica Mejaša s Gradom. Od zapada prema istoku proteže se vodoravno kroz grad Split, a i granica je između kvartova Bola i Lučac-Manuš te Gripa, Plokita i Lokva, Sućidara i Splita 3, te Pujanki i Visoke. Njome vozi autobusna linija broj 6, a dijelom i neke druge linije. Šestica, koja cijelom putanjom prati važnu gradsku ulicu, mogla bi dobiti produžetak, budući da bi se kultnu ulicu trebalo dograditi.
U kolovozu ove godine, komentirajući velike infrastrukturne projekte u Gradu Splitu, gradonačelnik Tomislav Šuta ulaganje u Vukovarsku, nazvao je ‘generacijskim ulaganjem’ u svom gradu. U javnoj nabavi sada se pojavio predmet kojim se traži najbolji izrađivač glavnih projekata s ishođenjem građevinskih dozvola za izgradnju dijela Vukovarske ulice u Splitu (DC 556), a odnosi se na produžetak od križanja s Ulicom hrvatske neovisnosti do križanja s Kamenskom ulicom, duljine od oko 1,2 kilometra. Projektiranje je procijenjeno na iznos od oko 150 tisuća eura, bez uključenog PDV-a.

Produžetak Vukovarske ulice u Splitu | Foto: screenshot EOJN
Lokacijska dozvola ishođena, treba građevinska
Traži se izrada glavnih projekata s ishođenjem građevinskih dozvola za izgradnju dijela Vukovarske ulice. Novi potez, dug 1,2 kilometra. Idejni projekt je izrađen tako da je poznato kako bi izgledala ova ulica. Kako je istaknuto u uvodnom opisu vrste radova, osim izgradnje prometnice, projekt predviđa izvođenje komunalne infrastrukture, što uključuje uređenje oborinske odvodnje i javne rasvjete, te komunalno-vodne infrastrukture. Kao i instalaciju vodoopskrbe i fekalne odvodnje, ali i regulaciju korita bujice kamen.
– Predmetni zahvat predstavlja sjevernu granicu obuhvata Urbanističkog plana uređenja područja Sirobuja te je projektna dokumentacija za izgradnju dijela Vukovarske ulice od križanja s Ulicom hrvatske neovisnosti do križanja s Kamenskom ulicom izrađena u skladu s njegovim odredbama, stoji u opisu zahvata.
Kako u opisu dalje piše, Generalnim urbanističkim planom Splita određen je standard elemenata poprečnog presjeka planiranih ulica te je isti prikazan u tekstualnom i grafičkom dijelu GUP-a. Tim planom, Vukovarska je definirana kao gradska ulica za koju je određena širina prometnog traka od 3,5 metara. Riječ je o građevini 2.b skupine prema Zakonu o gradnju – to je građevina za koju su određeni posebni uvjeti, no za njih se ne provodi postupak ocjene prihvatljivosti zahvata na ekološku mrežu.

Vukovarska ulica u Splitu dobit će dogradnju | Foto: Google Maps, screenshot
Dvije faze precizirane
Kako dalje piše, realizacija bi se izvodila u dvije faze. Naime, dok ukupna površina zahvata zahvata iznosi 64.931 četvorna metra, po fazama je izvedba podijeljena tako da bi se u prvoj fazi radilo 38.300,2 četvorna metra, a u drugoj fazi 26.630,8 četvornih metara.
– Koridor novoprojektirane prometnice dostatan je za formiranje dva kolnička traka međusobno odvojena središnjim razdjelnim otokom uz čije su vanjske rubove obostrano položeni pješački pločnici i hortikulturno obrađene zaštitne zelene površine. Uz sjeverni rub obuhvata cijelom dužinom zahvata položena je trasa biciklističke staze prometnog profila dostatnog za kretanje dva reda biciklista.

Produžetak Vukovarske ulice u Splitu | Foto: screenshot, EOJN
Znaju se sve dimenzije
Provozni trakovi na oba kolnička traka projektirani su u širini od 3,5 metara, s trakama za lijeve i desne skretače širine od 3,25 metara, te s autobusnim ugibalištem širokim 3 metra. Zelene površine namijenjene hortikulturnom uređenju, smještene između kolnika i pješačkih pločnika projektirane su u širini od 3,00 metra dok središnji razdjelni zeleni otok ima promjenjivu širinu 1,50-4,75 metra.
Pješački pločnici projektirani su u širini od 3,00 m, dok je biciklistička staza, čija je gradnja predviđena uz sjeverni rub prometnice, projektirana u širini od 2,50 m. Sve navedeno treba još tehnički projektirati, za što se zainteresirane tvrtke mogu javiti do 19. prosinca. Inače, lokacijska dozvola za zahvat ishođena je u lipnju ove godine.