Pretraga

Magistrica dizajna Nina nam objašnjava što je cjeloviti dizajn i kako isti podiže kvalitetu života

A- A+

Znate li što je to cjeloviti dizajn? Naime, mnogi i dalje ne znaju što ovaj pojam znači ili nisu u potpunosti upućeni u problematiku u svezi istog. Zato nam je magistra dizajna Nina Stupar rekla sve o cjelovitom dizajnu, ali i svom radu.

Nina Stupar / foto: Lucija Matić

– Moje ime je Nina Stupar i magistra sam dizajna. Već dugi niz godina bavim se raznim granama dizajna – grafički, produkt i interijeri. Kroz fakultetsko razdoblje, radila sam u struci, ali najviše kao grafički dizajner. Radila sam u foto studiju koji je ujedno bio i tiskara gdje sam stekla uvid u obje strane posla. Često smo imali tematska fotografiranja kao npr. za Božić, a isto tako smo često imali i nove izazove koji su tražili neke nove tehnologije printa i konstantno učenje, započinje Nina.

U pauzi nakon preddiplomskog studija radila je u jednoj velikoj hrvatskoj tvrtki kao dizajner namještaja i interijera gdje se upoznala s proizvodnim procesom raznih vrsta namještaja – od ojastučenog, pločastog te punog drva. Budući da je osoba koja voli upijati znanje i učiti što više, promijenila je posao u sklopu kojeg je radila kao produkt dizajner te se prebacila u retail odjeljak. Radila je izložbene elemente malih i velikih proporcija za firme poput Coca-Cole, Atlantic grupe, Zagrebačke pivovare i drugih.

– Po povratku na diplomski studij na Studiju dizajna, polako se usmjeravam na interijere i propitkivanje prostora, pa sam se pred kraj studija zaposlila u jednom arhitektonskom studiju gdje sam nastavila raditi i nakon diplome kao dizajner interijera. Kroz moj ‘miš’ prošli su brojni projekti od stambenih, poslovnih i namjenskih prostora (npr. mesnice, garaže za bicikle itd.). Svo to iskustvo dovelo me je do točke na kojoj se nalazim trenutno. Otvorila sam svoju firmu Atmo design studio gdje se bavim cjelovitim dizajnom gdje primjenjujem svo znanje i stečeno iskustvo do sada i naravno svakim danom učim nešto novo, ispričala nam je Nina.

Nina u poslu / foto: Privatna arhiva

Sve što trebate znati o cjelovitom dizajnu

Naša sugovornica ističe kako Hrvati i dalje ne znaju što točno cjeloviti dizajn znači. Stoga smo ju zamolili da nas educira na ovu temu. Tako nam je Nina objasnila da je cjeloviti dizajn objedinjavanje svih potrebnih grana dizajna, a ponekad i nekih drugih područja, kao što je primjerice marketing, kako bi se projekt odradio od početka do kraja na jednom mjestu.

– Smatram da je najbolje objasniti što je to kroz primjer kako bi se pojam lakše shvatio. Recimo da želite otvoriti svoj restoran, potrebno vam je niz stvari kako biste krenuli u što kvalitetniju priču. Od samog imena, logotipa, popratnih materijala – menua, pregača, posjetnica, memoranduma itd., možda će vam biti potrebna web stranica, ili društvene mreže (to je grafički dio), do uređenja interijera – prostorni planovi, 3D vizualizacije itd. i gdje ćemo ovisno o budžetu odabrati hoćemo li raditi sav namještaj po mjeri i unikatan za vas, ili ćemo kombinirati već postojeći iz salona namještaja s namještajem po mjeri (produkt dizajn i interijeri), objasnila nam je ova stručnjakinja za cjeloviti dizajn.

Ipak, treba reći da je ovo vrlo grub primjer. Uz sve to može doći još mnoštvo stvari poput traženja prostora ili nekretnine, marketing strategije, edukacije zaposlenika prema standardima koje klijent želi u svom prostoru, odnosno usluzi….U tim slučajevima sve ekstenzije koje su potrebne Nina radi u suradnji sa svojim poslovnim partnerima.

Treba naglasiti i to da pojam cjeloviti dizajn nije baš poznat u našem podneblju jer iako možda neke tvrtke nude sve navedeno, odbacili su takav princip rada jer nije rezultirao dobrim ishodima zbog nerazumijevanja od strane klijenata kako i što sve dobivaju ovom uslugom.

Izdvojeni članak

Decollective – studio za uređenje interijera koji utire put novim trendovima na ovom području!

Potrebno je dizajnirati i najmanje detalje

Zanimljivo je da Nina dizajnira sve do najsitnijih detalja, primjerice čak i kvake. Stoga smo ju zamolili da nam kaže nešto više i o ovom aspektu svog posla, odnosno koliko je isti težak, zahtjevan, zanimljiv i slično.

– Tako je. Ovisno o projektu i njegovoj visini razrađenosti dizajniramo sve do najsitnijih detalja pa čak i kvake. Takvi projekti iziskuju puno vremena, ali i novaca. Na ovom podneblju još uvijek nismo na razini gdje je ljudima pod normalno da bi dizajnirali kvaku ili prekidač jer je preskupo, pa najviše što dizajniramo jesu npr. vrata, otkrila nam je Nina.

U inozemstvu takav način rada nije stran, ali isto tako nije za svakoga. Takvi projekti sa sobom nose jako puno strpljenja, ali i puno truda i prelaženja prepreka hladne glave jer nije često da se i majstori susreću s izradom kvaka ili okvira prekidača po ‘mjeri’.

Cijeli proces je vrlo zanimljiv jer podsvjesno znate da će apsolutno svaki detalj u tom prostoru biti promišljen i dizajniran baš za vašeg klijenta prema njegovim potrebama i zahtjevima. Često to dovodi do toga da klijenti tek nakon nekog vremena shvate kada je nešto pomno promišljeno i dizajnirano da dolazi do promjene načina obavljanja nekih poslova ili samog načina života gdje im je olakšano izvršavanje zadataka ili rezultiraju bržim procesom koji im daje više slobodnog vremena.

– Točno to je najbolja nagrada koju možete dobiti ovim poslom, zadovoljstvo da ste nekome omogućili lakši i kvalitetniji način života, dodaje naša sugovornica.

Projekt na kojem je Nina radila / foto: Privatna arhiva

Ne strahujte od riječi budžet

Rekli ste da je na ovom podneblju takav princip rada pomalo stran. Zašto Hrvati imaju problem s cjelovitim dizajnom, pitali smo Ninu.

– Ne bih rekla da imaju problem s cjelovitim dizajnom. Smatram da je problem prvenstveno u samom nerazumijevanju pojma cjeloviti dizajn. Što je točno cjeloviti dizajn? Što dobivam time? Kako izgleda proces? Zašto je to toliko skupo? Je li to zaista skupo? Hoću li proći jeftinije ako uzmem usluge odvojeno i kod različitih dizajnera? Smatram da su to sve pitanja na koje bi trebalo ponuditi odgovor kako bismo malo po malo obrazovali i poslovne partnere i naše potencijalne klijente, objašnjava naša sugovornica.

Nina u poslu / foto: Privatna arhiva

Nina ističe i to da je važno pričati o cjelovitom dizajnu jer kada ljudima nešto postane poznato ne bježe od toga, već počinju ispitivati i propitkivati samu temu.

– Najveći jaz se stvara kada dođemo do teme budžeta jer kada složite ponudu svih usluga koje su njima potrebne dođete do velikog iznosa koji izgleda veoma zastrašujuće i onda klijenti često odustanu bez da pitaju zašto je cijena takva i ne traže pojašnjenje već samo odu. Veoma su bitna komunikacija i pitanja, mnogo pitanja o svemu što ih zanima, naglašava Nina.

Projekt na kojem je Nina radila / foto: Privatna arhiva

Mala škola cjelovitog dizajna

Kažete da cijena takvih projekata zastrašuje klijente. Što biste im poručili na tu temu, također smo pitali Ninu.

– Najbitnija stvar je komunikacija i edukacija. Svaki dizajner, i usudim se reći, svaka osoba koja voli svoj posao, će odgovoriti na sva pitanja kako bi klijentu olakšali da razumije što plaća i dobiva time, ističe naša sugovornica.

Kada klijent dobije ponudu cjelovitog dizajna, sa svim uslugama koje treba, zapravo mora imati na umu da dobiva sljedeće:

1. popust na količinu  – razmislite si samo kada kupujete primjerice pločice, pet kvadrata će biti puno skuplje po paketu pločica, nego 100 kvadrata jer dobivate popust na količinu

2. sve na jednom mjestu – ne morate usklađivati troje, četvero ljudi koji imaju drugačije principe rada, procese i vremenski se možda neće podudarati, a možda i stilski

3. koordinaciju s vanjskim suradnicima ukoliko je ona potrebna i ono najbitnije konzistentnost u cjelokupnom projektu.

– Kada to imate na umu i usporedite ponude koje dobijete od različitih firmi za dijelove projekta koji su vam potrebni, rijetko kada taj zbroj bude jeftiniji ili jednak ponudi cjelovitog dizajna, kaže Nina.

Projekt na kojem je Nina radila / foto: Privatna arhiva

Ako angažirate Ninu evo što ćete dobiti

Rekli ste da ste otvorili svoju firmu. Bavite li se isključivo samo cjelovitim dizajnom ili je moguće dobiti samo jednu od usluga u vašem portfelju, bilo je naše posljednje pitanje.

– Osim što se u Atmo design studiju većinski baziramo na cjelovitom dizajnu jer nam je cilj ispričati priče naših klijenata na kvalitetan način, isto tako nudimo i zasebne usluge dizajna. Sama riječ Atmo – skraćeno od atmosfera poručuje da ono što želimo je stvoriti atmosferu i energiju koju naš klijent želi prenijeti svojim klijentima ili stvoriti za sebe. U tom slučaju nije nužno da se radi cjeloviti dizajn, govori Nina.

Možda je nekome potreban samo rebranding postojećeg vizualnog identiteta ili redizajn interijera kako bi se prenijela vizija, misija i cilj, a na posljetku i sama atmosfera nečijeg poslovanja, ili je potrebno osmisliti proizvod kojim će stvoriti atmosferu.

– Osim što pružamo usluge dizajna, radimo i na svojim proizvodima i projektima gdje želimo ljudima približiti našu hrvatsku tradicijsku kulturu kroz suvremen pristup, ali o tome ću vam pričati kroz par mjeseci, poručila je naša sugovornica.

Copy link
Powered by Social Snap