Pretraga

Bolja veza s Dalmacijom: Traži se projektant za novu važnu etapu izgradnje dionice autoceste A7

A- A+

Na zahtjevnom terenu krenula je izgradnja važne autoceste, pravca A7 koji će ultimativno povezati Rupu i Žutu Lokvu. Cijelom putanjom brdovitim terenom bit će potrebno izgraditi pet tunela, tri vijadukta i jedan most, a vrijednost samo prvog dijela radova procijenjen je na 63 milijuna eura. Nakon početka radova upravo je pokrenut i postupak za EEN napajanje na dionici od Križišća do Novog Vinodolskog. Prvi korak izrada je projektne dokumentacije, što bi moglo stajati 430 tisuća eura.

autocesta

Autocesta, ilustracija | foto: Vlada Republike Hrvatske

Hrvatske autoceste (HAC) traže gospodarski subjekt koji će izraditi projektnu dokumentaciju i provesti upravni postupak EEN napajanja za autocestu A7 Rupa-Žuta Lokva. Dionica za koju se traži projektna dokumentacija ona je od Križišća do Novog Vinodolskog. Ovaj posao prema procjeni bi se mogao obaviti za 430.000 eura, a predmet nabave nije podijeljen na grupe.

Izdvojeni članak

Top 7: Od obećanih, koliko je prometnica zapravo realizirano u ovoj godini?

Prema dokumentaciji, predmetna dionica je smještena u priobalnoj zoni istočnog dijela Primorsko-goranske županije. Glavna trasa autoceste duga je 17,50 kilometara i nalazi se na području gradova Kraljevice i Crikvenice.

Zahtjevan teren

Planirani zahvat je na dionici Križišće-Selce, kao dio ukupno neizgrađene autoceste od Križišća do Žute Lokve, odnosno autoceste A7. Zahvat, navodi projektna dokumentacija dostupna u sustavu javne nabave, započinje interregionalnim čvorom ‘Križišće’ kojim će se povezati izgrađena dionica brze ceste ‘Sv. Kuzam-Šmrika’. Riječ je o obilaznici Rijeke – s planiranom dionicom autoceste od Križišća do Selca, koja završava prije planiranog čvora Selce.

Za narednu dionicu autoceste između čvora Selce i Novog Vinodolskog već su ishođene građevinske dozvole te je pokrenuta izgradnja 1. faze (dvotračnog profila). Riječ je o zahvatu koji prolazi unutar administrativnih granica Grada Kraljevice i Grada Crikvenice, odnosno kroz ukupno šest katastarskih općina, Veli dol, Šmriku, Jadranovo, Dramalj, Crikvenicu i Selce.

Cijelom putanjom gradit će se zahtjevnim i brdovitim terenom sa strmom padinom koja se spušta prema moru. Zbog toga će biti potrebno izgraditi i stanovit broj objekata, odnosno tunela i vijadukata.

Predviđa se izgradnja pet tunela, tri vijadukta i jednog mosta. S terenom će se radnici prilikom izgradnje ‘boriti’ i primjenom malih horizontalnih radijusa, maksimalno prilagođenih karakteristikama terena.

ilustracija | foto: Pexels

Tri tunela duga 3 kilometra

Što se tiče trase predmetne dionice autoceste, u početnom dijelu trasa autoceste prolazi uz jugozapadni rub naselja Križišće tunelom otprilike dugim 2.060 metara. Trasa se nastavlja pružati morskom padinom iznad Jadranova. Na tom dijelu, ujedno je udaljenosti oko 1.300 do 1.500 metara od obalnog ruba.

Vrijedi dodati kako je od trećeg do desetog kilometra položena paralelno sa državnom cestom DC8 na udaljenostima od 300 do 700 metara. Sjeveroistočno od područja Lokvica Sopaljska, u osmom kilometru trasa prolazi istoimenim tunelom duljine od oko 590 metara.

Nakon tunela, slijedi vijadukt ‘Veprenica’ duljine 270 metara. Poslije desetog kilometra sjeveroistočno od Dramlja, trasa ulazi dublje u kopno i prolazi zaleđem Crikvenice, gdje krene prolaziti kroz tri tunela – Crikvenica 1 (duljine 1.175 metara), Crikvenica 2 (duljine 670 metara) i Crikvenica 3 (duljine 1.210 metara).

Izdvojeni članak

Najavljena rekonstrukcija i prijeko potrebno proširenje najprometnije obilaznice u Hrvatskoj

Između prva dva tunela, za savladavanje kanjona rječice Dubračine, predviđena je izgradnja visokog mosta ‘Dubračina’, visine oko 100 metara. Kad nakon tunela trasa krene prolaziti zaleđem Selca, na mjestu prijelaza autoceste preko županijske ceste koja područje povezuje s Vinodolskom dolinom, a gdje je predviđen vijadukt ‘Selce’ duljine oko 295 metara. U nastavku vijadukta predviđen je čvor ‘Selce’ koji je obrađen u sljedećoj dionici autoceste, onoj od Selca do Novog Vinodolskog.

Vjetroelektrane i solarne elektrane

Opisana dionica autoceste od Križišća do Selca, kao i nastavak iste rute prema čvoru Novi Vinodolski, a potom nastavak prema Senju i Žutoj Lokvi, ističe projektna dokumentacija, zahtijeva integralni pristup glede pouzdanog elektroenergetskog napajanja, no uvažavajući planove izgradnje elektroenergetskih objekata u nadležnosti HEP ODS-a i HOPS-a. Podrazumijevaju se gospodarski razvoj promatranog područja, te planovi izgradnje obnovljivih izvora energije, kao što su vjetroelektrane, solarne elektrane, razvoj željezničke infrastrukture i slično.

Konkretno, projektni zadatak obuhvaća izradu projektne dokumentacije te provedbu upravnih postupaka za izvedbu elektromagnetske mreže predviđenom trasom. Pritom će se svi postupci provodit će se temeljem ranije izrađenih idejnih rješenja i studija. Tu su Idejno rješenje napajanja električnom energijom kupaca, Studija cjelovitog rješenja elektroenergetskog napajanja područja Križišće-Žuta Lokva te druge predmetne studije.

ilustracija | foto: Pexels

Napajanje potrošača

Predmet zadatka uključuje izgradnju elektroenergetskog napajanja potrošača za autocestu A7, za dionicu Križišće-Novi Vinodolski. Nadalje, treća etapa uključuje izradu projektne dokumentacije elektroenergetskog napajanja potrošača autoceste A7, dionice Križišće-Selce.

Tu će biti potrebno izraditi projektnu dokumentaciju za potrebe ishođenja građevinskih dozvola i provesti upravni postupak ishođenja građevinske dozvole za predviđene EEN objekte. Uslijedit će projektna dokumentacija napajanja električnom energijom na predmetnoj dionici i druge potrebne dokumentacije. Potom će biti spremna izvedba projekta.

Bolja veza s Dalmacijom

Podsjećamo, pisali smo o tome kako je prije tri godine ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković s javnosti podijelio cilj izgradnje autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve kako bi Rijeka dobila bolju prometnu poveznicu s Dalmacijom. Kad se počelo govoriti o izgradnji prve faze ove autoceste, odnosno o takozvanoj obilaznici Novog Vinodolskog procijenjena vrijednost samo prve faze autoceste bila je oko 80,27 milijuna eura. Kasnije je ipak smanjen na 63 milijuna eura, bez PDV-a.

Glavni ugovori potpisani su 2021. godine, otkad su radovi dobro napredovali. Za radove na prvoj fazi obilaznice Novog Vinodolskog ugovor je potpisan sa zajednicom ponuditelja 13. rujna 2021. godine.

Koje sve ceste bi se prema najavama vladajućih trebali realizirati u narednim godinama u Zagrebu pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap