Pretraga

Galerija: Jedno od najkompliciranijih gradilišta Koridora V c u zalazu

A- A+

Radovi na dionici Koridora V c kroz Bosnu i Hercegovinu od Zenice do Nemile intenzivno se privode kraju. Do kraja 2025. godine tako bi trebalo biti završeno više od 30 kilometara nove ceste koja će osigurati kvalitetnu prometnu povezanost sjevera i juga države. Ali i biti vjetar u leđa za veliki projekt koji se razvukao do neslućenih granica. Evo kako ovaj veliki pothvat trenutno izgleda iz zraka.

Koridor V c Zenica - Nemila

Koridor V c Zenica – Nemila | foto: screen shot Drone Kamenjaš

Trenutno najveća gradilišta na Koridoru V c u Bosni i Hercegovini nalaze se u Zeničko-dobojskom kantonu, na relaciji Zenica-Žepče. Ovdje se grade čak četiri dionice čijom izgradnjom će građani Bosne i Hercegovine dobiti novih 20 funkcionalnih kilometara puta. Ukupne vrijednost investicije iznosi čak 419,1 milijuna eura sa PDV-om.

Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca su četiri dionice čija je izgradnja u toku, a nakon što iste budu završene, dionica do Žepča će biti skraćena za 15-ak kilometara.

Izdvojeni članak

Nema više janjetine uz cestu ili kako će Koridor V c sahraniti ugostitelje u BiH

– Izgradnja ovih dionica je kompleksna i zahtjevna iz razloga što data trasa ne ide ravnicom već brdskim predjelima, te se velikim dijelom sastoji u izgradnji objekta kao što su tuneli, mostovi i vijadukti sa malim udiom trase autoceste, kažu iz Autocesta FBiH.

Ističe se kako dionica Koridora V c od Zenice do Nemile predstavlja ključnu infrastrukturu koja će skratiti putovanje na magistralnom putu M-17, smanjujući vrijeme putovanja od Zenice prema sjeveru, te prema jugu, od Bune do granice s Republikom Hrvatskom. Radovi su ovdje podijeljeni u četiri faze, odnosno na četiri dionice.

Od Poprikuša do Nemila

U neposrednoj blizini naselja Poprikuše, južno od grada Žepče započinje dionica Poprikuše – Nemila. Karakteristična je po tome što je gotovo sva sadržana u objektima i tunelu. Od 5,5 kilometara dionice, 900 metara su objekti (mostovi, vijadukti), dok je 3.659 metara tunel Golubinja. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 208.059.247,42 eura sa PDV-om.

Na predmetnoj dionici od značajnijih objekata projektovan je tunel Golubinja, mostovi Golubinja 1 i Bosna, te vijadukti Golubinja 2 i Kovanići. Dionici pripada i petlja Poprikuše, kao i Centar za kontrolu prometa (COKP).

Radovi se trenutno izvode na cijeloj dionici. Sa ulazne i izlazne strane tunela Golubinja, vrši se iskop i primarna podgrada, izrada podnožnog svoda, temelja i sekundarne obloge, hidroizolacija i odvodnja. Na trasi autoceste u toku su zemljani radovi, rade se  iskopi i nasipi na petlji Golubinja. Izvode se i pripremni radovi betonske ploče za čeličnu konstrukciju, kada je u pitanju objekat naplate. Na objektu COKP-a izvode se radovi na temeljima i temeljnim pločama.

Koridor V c Zenica - Nemila

Koridor V c Zenica – Nemila | foto: screen shot Drone Kamenjaš

Izmještanje magistralne ceste M17

Na prethodnu dionicu u Topčić Polju nadovezuje se dionica Nemila – Vranduk ukupne dužine 5,7 kilometra. Autocesta je projektovana sa dva, razdjelnim pojasom odvojena kolnika, koji će imati po dvije vozne trake širine 3,75 metara i jednu zaustavnu traku širine 2,5 metara. Na trasi autoceste gradit će se vijadukt Stara Stanica i četiri podvožnjaka. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 64.956.530 eura sa PDV-om

Na izmještenom dijelu magistralne ceste, na potezima gdje trasa magistrale dolazi u koliziji sa rijekom Bosnom gradit će se dva mosta M1 i M2. Također, planirana je izgradnja i jednotračne kružne raskrsnice u naselju Nemila. U sklopu izgradnje poddionice Nemila – Vranduk izvodi se i regulacija rijeke Bosne kroz Nemilu u dužini oko 3 kilometra.

Izdvojeni članak

Probijena druga cijev tunela Kobilja glava, ispod 500 kuća miniralo se više od dvije godine

Radovi se izvode na izgradnji trase autoceste. Izvode se radovi na raščišćavanju terena, iskopu i nasipanju najvećim dijelom na izmještenoj magistralnoj cesti M-17 i djelomično na trasi autoceste, radovi na izgradnji AB potpornih zidova i geotehnički radovi.

Izgrađeni su potputnjaci Nemila sjever i Odmorište, kao i pločasti i cjevasti propusti ispod trupa autoceste i izmještanje magistralne ceste. Izvedeni su AB potporni zidovi M17-1, M-17-3 i M17-4 kao dio magistralne ceste M17, a koji se nalaze uz korito rijeke Bosne. Iznad ovih zidova vrši se izgradnja potpornog zida od armiranog tla.

Koridor V c Zenica - Nemila

Koridor V c Zenica – Nemila | foto: screen shot Drone Kamenjaš

Strma dionica Vranduk – Ponirak

Trasa autoceste dionice Vranduk – Ponirak na sjeveru se nastavlja na dionicu Nemila – Vranduk i na jugu na dionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina dionice iznosi 5.3 kilometra. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2 ukupne dužine 780 metara koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk. Kao i tri manja vijadukta ukupne dužine 300 metara. Vrijednost Ugovora za izgradnju je 76.592.799,03 eura s PDV-om.

Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku, zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.

Koridor V c Zenica - Nemila

Koridor V c Zenica – Nemila | foto: screen shot Drone Kamenjaš

Tunel Zenica u završnoj fazi

Posljednja dionica od sjevera ka jugu, koja se nadovezuje na Zeničku obilaznicu je dionica Ponirak – Vraca, ukupne dužine 3,9 kilometara. Tunel Zenica je glavni objekat na dionici Ponirak – Vraca i trenutno je najduži iskopani tunel na autocesti Koridora Vc u Bosni i Hercegovini. Dug je 3.370 metara. Vrijednost Ugovora za izgradnju je 76.592.799,03 eura s PDV-om.

Tunel Zenica prolazi ispod planine Vepar i imat će 11 poprečnih veza, od toga tri parkirne niše, veze za motorna vozila, najmoderniju opremu, videonadzorni sistem i telekomunikacijsku instalaciju, hidrantsku mrežu, dok će veliki dio opreme biti postavljen pred sami završetak radova trase čitave kako ne bi istekao garantni rok opreme dok se pravi ostatak dionice.

Koridor V c Zenica - Nemila

Koridor V c Zenica – Nemila | foto: screen shot Drone Kamenjaš

Doznajte ovdje sve o probijanju sarajevskog tunela Kobilja glava.

Copy link
Powered by Social Snap