Pretraga

Gradilište mosta iz zraka: Na posao ‘stigao’ i novi stroj koji radi na istarskom mega projektu

A- A+

Istarski ipsilon jedan je od najvećih hrvatskih infrastrukturnih projekata koji se već neko vrijeme nalazi u završnoj fazi izgradnje. Osim prometnica, gradi se – odnosno duplira – i most Mirna, koji će biti dug 1,4 kilometra i uzdizat će se na visini od 40 metara. Radovi napreduju prema planu, a kako ističu iz talijanske kompanije Casagrande, na gradilištu je angažiran i njihov moćni stroj opremljen udarnim hidrauličnim čekićem, koji zabija H – profilne grede u temelje konstrukcije.

Most Mirna | Foto: Instagram screenshot Casagrande

Radovi na izgradnji drugog mosta Mirna, koji će biti dug oko 1,4 kilometra i visok približno 40 metara, započeli su prošle godine u sklopu završne faze izgradnje Istarskog ipsilona. Most je dio većeg infrastrukturnog zahvata ukupne procijenjene vrijednosti od oko 200 milijuna eura, koji uključuje puni profil autoceste od tunela Učka do čvora Matulji te izgradnju vijadukta Limska draga. Završetak radova planiran je do kraja 2026. godine, a trenutačno se bilježi novi značajan iskorak na terenu.

Moćna oprema

Kako je objavila talijanska kompanija Casagrande, na gradilištu mosta koristi se njihov stroj Casagrande B250 XP-2, koji pokazuje puni potencijal u zahtjevnim uvjetima. Opremljen udarnim hidrauličkim čekićem, stroj precizno i učinkovito zabija H-profilne grede za temelje mosta, dosežući dubine i do 63 metra.

Svaka baza mosta sastoji se od 16 H-greda, a ukupno ih se ugrađuje 18. Grede se zavarivanjem produžuju do željene duljine, a sama tehnologija omogućuje visoku učinkovitost i minimalne zastoje, što je ključno za održavanje dinamičnog tempa radova.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Casagrande S.P.A. (@casagrandegroup)

Napredak radova prema planu

Zbog loših geoloških uvjeta, na lokaciji se koristi tehnologija tzv. ‘plutajućeg mosta’, pri čemu se piloti zabijaju i do 90 metara u dubinu. Uz most Mirna, projekt obuhvaća i paralelni vijadukt Limska draga, dug oko 500 metara, čiji stupovi dosežu visinu do 100 metara – što čitav zahvat čini tehnički izuzetno zahtjevnim. Kako su iz Bina Istre poručili krajem prošle godine, radovi na oba objekta napreduju prema planu. Na mostu Mirna izvodi se armiranobetonska konstrukcija i postavljaju kapitalni nosači, dok se na vijaduktu Limska draga gradi temeljna konstrukcija, završavaju iskopi i uklanja dio brda s južne strane pristupne ceste. Paralelno se odvija priprema terena i osigurava neprekidna dostava potrebnog materijala.

Poseban naglasak stavlja se na angažman domaće operative – uključene su i velike građevinske tvrtke i manji lokalni obrtnici – čime se dodatno potiče hrvatsko građevinsko tržište i zapošljavanje. Vrijednost izgradnje mosta Mirna procjenjuje se na 57 milijuna eura, vijadukta Limska draga na 40,7 milijuna eura, dok dionica od tunela Učka do Matulja nosi vrijednost od 101 milijun eura.

Most Mirna | Foto: Instagram screenshot Casagrande

Što je Casagrande?

Casagrande S.p.A. je talijanska tvrtka sa sjedištem u Fontanafreddi, osnovana 1963. godine, specijalizirana za proizvodnju napredne opreme za temeljenje i geotehničke radove. Njihovi strojevi, uključujući velikodijametralne bušilice, opremu za dijafragmene zidove, tunelske sustave i geotermalne bušilice, primjenjuju se na gradilištima diljem svijeta.

Tvrtka kontinuirano ulaže u razvoj i inovacije, a 2023. godine predstavila je i novi model stroja C3SXP-2. Osim na tehnološkom planu, Casagrande prati i suvremene digitalne trendove, koristeći alate poput Google Clouda i PWA sustava u svom poslovanju. Njihova globalna prisutnost potvrđena je i kroz projekte poput izgradnje mosta Mirna, gdje njihova oprema igra ključnu ulogu u realizaciji zahtjevnih inženjerskih zadataka.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap