Pretraga

Najveća gradilišta u EU: Tri tunela, jedna zračna luka i povijesno proširenje metroa

A- A+

Europska unija veliko je gradilište kada su u pitanju mega infrastrkturni projekti, posebno oni usmjereni na bolju prometnu povezanost zemalja članica. Između brojih projekata izdvaja se pet najistaknutnijih prije svega po vrijednosti investicije, a onda i značaju investicije, posebnosti građevinskih zhvata ili pak kombinaciji navedenih faktora. Riječ je gradilištima koja koštaju milijarde eura, te koja će još dugo biti otvorena. No, zato kada posao jednom završi postat će presudan faktor za kvalitetniji život mnogih.

Foto: Unsplash

Od pet mega projekata koji se po svemu ističu, tri su dio strategiju transeuropske prometne mreže TEN-T (Trans-European Transport Network). Također, među 5 velikana nalaze čak tri tunela, od kojih jedan podvodni, te po jedan aerodrom i metro.

5. Treći terminal aerodroma Frankfurt

Treći terminal aerodroma Frankfurt projekt je procijenjene vrijednosti od 4 milijarde eura. Izgradnja je započela 2015. godine, a završetak se očekuje do kraja 2026. Terminal 3 gradi se na mjestu bivše američke vojne baze na jugu frankfurtske zračne luke.

Terminal će pokrivati područje veličine 25 nogometnih igrališta, te će imati prostora za 19 milijuna putnika godišnje kada bude u potpunosti dovršen. Polijetat će i slijetati na tri pristaništa, uživati ​​na središnjoj tržnici i opuštati se u udobnim salonima.

Frankfurt Terminal 3

Frankfurt Terminal 3 | foto: screen shot Frankfurt aerodrom promo

4. Tunel Femarnbelt

Tunel Femarnbelt konstruira se između Danske i Njemačke. Vrijednost projekta iznosi 7,1 milijardi eura. Izgradnja je započela 2020. godine, a očekuje se da će biti završen 2029. godine. Tunel Fehmarnbelt bit će jednako siguran za korištenje kao i ekvivalentne rute na kopnu. Uključuje traku za slučaj opasnosti i izlaze za slučaj opasnosti cijelom dužinom.

Kada tunel Fehmarnbelt bude dovršen, putovanje između Rødbyhavna i Puttgardena trajat će sedam minuta vlakom i 10 minuta automobilom. Cestari i putnici u vlaku uštedjet će oko jedan sat u svakom smjeru u odnosu na prijelaz trajektom. Veza Fehmarnbelt bit će otvorena 24 sata na dan jer na tunel ne utječu vjetar ili vrijeme.

Fehmarnbelt tunel

Fehmarnbelt tunel | foto: Femarnbelt promo

3. Tunel Mont d’Ambin

Bazni tunel Mont d’Ambin gradi se ispod Alpa, između francuske pokrajine Mauriene i italijanske doline Susa. Procijenjena vrijednost projekta iznosi 8 milijardi eura. Tunel se počeo graditi 2019. godine, a očekivana godina završetka je 2032.

Ovaj je tunel poznat i kao najveće inženjersko djelo projekta željezničke veze Lyon – Torino. Nakon što bude dovršen, omogućit će glavnu željezničku vezu velikih brzina između Italije i Francuske, prenoseći i brze putničke vlakove i željeznički teret između dviju zemalja. Sa 57,5 ​​kilometara postat će i najduži željeznički tunel na svijetu.

tunel

tunel | foto: Freepik

2. Tunel u bazi Brener

I tunel Brener gradi se ispod Alpa, ali između austrijskog Insbruka i italijanske Fortece. Procijenjena vrijednost projekta iznosi 10,5 milijardi eura. Izgradnja je započela 2008. godine, a previđen završetak je 2032. godine. Dug je 55 kilometara, a gradi se ispod istočnog dijela Alpi.

Kada bude dovršen, bit će drugi ili treći po redu najduži željeznički tunel na svijetu, nakon tunela Gothard u Švicarskoj ili tunela Mont d’Ambin između Francuske i Italije. Smatra se da će biti jedan od od najvažnijih poveznica između sjeverne i južne Europe, a zamijenit će dio postojeće željeznice Brenner. Dosad je završeno 173 od predviđenih 230 kilometara iskopavanja kako bi se radovi priveli kraju.

iskopavanje tunela | Foto: YouTube screenshot (The Wall Street Journal)

1. Grand Paris Express

Proširenje pariškog metroa Grand Paris Express događa na se širem područje Pariza. Procijenjena vrijednost projekta iznosi 36,1 milijardi eura. Realizacija projekta započela je 2013. godine, a očekuje se da će sve biti završeno 2035. godine.

Projekt se sastoji od četiri nove linije pariškog metroa, plus proširenja postojećih linija 11 i 14. Dodat će se ukupno 200 kilometara novih tračnica i 68 novih stanica, koje će opsluživati ​​predviđenih 2 milijuna putnika dnevno.

metro

metro | foto: Freepik

Doznajte ovdje top 10 arhitektonskih ljepotica u Parizu, i to bez Eiffela na popisu.

Copy link
Powered by Social Snap