Nova vrata Sinja: Gradilište na državnoj cesti koje se ‘jedva čekalo’ desetljećima
U sklopu projekta Aglomeracija Sinj rekonstruira se i dionica državne ceste DC1 kroz Brnaze na potezu od raskrsnice Sinj – Split – Trilj do samog ulaza u naselje Sinj u dužini od 1,75 kilometara. Projekt je lokalno još poznat i kao ‘nova vrata’ Sinja jer bi trebao omogućiti daleko veću protočnost vozila na ulazu u grad koji je za ljetnih mjeseci svakodnevno u kolapsu. Radove izvodi splitska tvrtka Inero.

DC1 regulacija prometa | foto: Hrvatske ceste
Kroz Grupu 2 Aglomeracije Sinj izvode se radovi rekonstrukcije dijela državne ceste DC1 kroz Brnaze, u dužini od 1.750 metara, od Lidla do Masle. Inače, sami radovi aglomeracije obuhvaćaju postavljanje 30.160 metara kanalizacijske mreže na koju će biti priključeno 665 kućnih priključaka, izgradnju 6 crpnih stanica, rekonstrukciju i sanaciju 5.408 metara vodovodne mreže na koju će se moći priključiti 345 novih korisnika.
– Kroz ovaj Projekt dogradit će se obostrani nogostupi i nova javna rasvjeta, a Grad Sinj kao partner financirati će zeleni pojas i drvorede čime će Sinj dobiti impozantan ulazak u grad, najavljuju iz Grada Sinja.
Cijena radova na Aglomeraciji u Brnazama, Grupa 2 iznosi 18.800.262,68 eura s PDV-om, a očekivani rok izgradnje je 24 mjeseca od potpisivanja ugovora. Investitor rekonstrukcije prometnice su Hrvatske ceste, a izvođač radova splitska tvrtka Inero.
Žila kucavica
Raskopavanje je započelo početkom 2024. godine, a prema najavama do travnja ove godine sve bi trebalo biti gotovo. Da li je će se to dogoditi ostaje vidjeti. No, jedno je sigurno, Sinjani uz gradilište strpljivo žive i voze sada već godinu dana, a strpljenje im je pri kraju. Kako i ne, kada je riječ o dionici kojom, prema procjenama dnevno prema Splitu prođe oko 16.000 vozila.
Promet se ovisno o smjeru već mjesecima provodi iznimno otežano. Vozači iz smjera Splita prometuju istočnom trakom DC1, dok je onima koji idu u smjeru juga na raspolaganju zapadni trak kroz Brnaze, odnosno improvizirana trasa stare željeznice Rere. Upravo ovdje obavljaju se najintenzivniji radovi.
Obuhvat radova
U trup kolnika ugrađuju se glavni kanalizacijski kolektor, dijelom vodovodne, elektro i svjetlovodne instalacije. Kako je dosadašnji asfaltni sloj na toj dionici DC1 bio postavljen na nabijenu zemlju u okviru rekonstrukcije taj stari asfalt i zemljana podloga se uklanjaju i postavlja potpuno novi donji stroj prometnice, piše slobodnadalmacija.hr.
Uz to se cestovni obuhvat širi jer se na rekonstruiranoj dionici uz kolničke trake obostrane grade pješački nogostupi, između njih prostor za zelenilo, a sa zapadne strane i biciklistička staza. Proširenja zahvata i novi betonski ogradni zidovi krenuli su i uz istočni rub kolnika na kojemu se trenutno odvija jednosmjerni promet prema Sinju.
Kada se ova dionica završi i pusti u promet radovi na istočnom kolniku krenut će punim intenzitetom i obuhvatit će cijelu dužinu trase. No, ističe se kako će izvedba istočnog kolnika bit će puno jednostavnija i lakša jer u njegovu trupu praktično nema nikakvih instalacija, osim pješačkog nogostupa i javne rasvjete.
Doznajte ovdje sve o gradilištu koje istarski ipsilon pretvaraju u ‘X’.