Pretraga

Radovi napreduju po planu: Druga cijev tunela Učka bi trebala biti puštena u promet iduće godine

A- A+

Trenutno najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj je izgradnja druge cijevi tunela Učka. Radovi napreduju prema planu, pa bi tako cijev trebala biti probijena ovoga ljeta. U promet bi trebala biti puštena sredinom 2024. godine, a na gradilištu je više od 500 radnika, domaća operativa.

Učka | Foto: RGN Fakultet/Facebook

Radi se 24 sata dnevno, i to ne samo u tunelu, već i oko njega. Uređuju se odmorišta, a grade se i nadvožnjaci i novi dijelovi prometnice. Kako je objasnio Christian Santaleza, direktor Bina-Istre, koncesionara Istarskog ipsilona, već su na 70 posto proboja, a izbušeno je 3.900 metara od ukupno 5.600 metara. Rekao je za HRT kako doista rade 24 sata kako bi posao obavili u zadanome roku.

Više o samom procesu je rekao Ivan Turkalj, palitelj mina. Pojasnio je kako prvo dolaze geodeti koji označe tunel, pa bušač i inženjer rupu, a onda kolega i on postavljaju mine. Rekao je kako povežu smjesu za njih, puknu, a onda slijedi provjera i izvoz materijala. Kako je na gradilištu više od 500 radnika, ima ih mlađih, ali i iskusnijih.

Izdvojeni članak

Druga cijev tunela Učka se gradi s ECOPact betonom: Ima osjetno manji ugljični otisak

– Moja profesija je tunelogradnja, manje-više na svim sam projektima tunelogradnje bio i privodim svoju tunelsku karijeru kraju. Možda mi je ovo jedan od zadnjih tunela, naglasio je Jakov Juka, poslovođa u tunelu.

Najmoderniji sustavi

Istovremeno s probojem, betonira se oplata tunela te instaliraju najmoderniji sustavi sigurnosti. Santaleza je rekao kako će imati posebne kamere s detektorom incidenata – posebne sustave ventilacije koje će i u normalnim uvjetima nuditi najveći komforu u tunelu, ali i biti spremni za odimljavanje u slučaju požara u tunelu. Istodobno traju i pripreme za gradnju punog profila autoceste od čvora Matulji do spoja s riječkom zaobilaznicom te proširenje mosta Mirna i vijadukta Limska Draga, gdje će radovi početi do ljeta.

Podsjećamo, prilikom gradnje tunela se koristi ECOPact beton. ECOPact je brend Holcim Grupe za sve vrste betona koje imaju od 30 do 100% manji ugljični otisak od industrijskog standarda, a pokrenut je 2020. godine. Više o tome pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap