Pretraga

ACI i Lürssen dobili 30 godina koncesije za marinu u Porto Barošu

A- A+

Vlada je prihvatila ponudu trgovačkog društva ACI-Gitone za uređenje luke nautičkog turizma Porto Baroš u riječkoj luci, nakon što je tvrtka ponudila investiciju ukupne vrijednosti 363,7 milijuna kuna te zapošljavanje 128 radnika.

Grad Rijeka I Foto: Pixabay

Vlada Republike Hrvatske 19. siječnja je raspisala natječaja za koncesiju za nautičku marinu na području Porto Baroša u Rijeci koja će biti dodijeljena na rok od 30 godina. Porto Baroš obuhvaća 105.887 kvadratnih metara te će imati 500 vezova, a natječaj za njega trenutno je najveća turistička investicija u području nautičkog turizma.

Četiri mjeseca kasnije Vlada je prihvatila ponudu trgovačkog društva ACI-Gitone za uređenje luke nautičkog turizma Porto Baroš u riječkoj luci, točnije investiciju ukupne vrijednosti 363,7 milijuna kuna te zapošljavanje 128 radnika.

ACI-Gitone je trgovačko društvo u zajedničkom vlasništvu ACI-ja i njemačkog Lürssena, u kojem svaka od navedenih tvrtki ima 50-postotni udio u vlasništvu. ACI bi bio zadužen za nautički turizam, odnosno prihvat plovila i vezane usluge, a Lürssen za ostale vezane poslove, uključujući i dovođenje megajahti na vez, s obzirom na to da je ova njemačka tvrtka poznata kao jedan od najvećih proizvođača velikih jahti na svijetu.

Što se nalazi u prihvaćenoj ponudi?

Prema sada prihvaćenoj ponudi stalni dio koncesijske naknade iznosi 5 kuna po četvornom metru ili oko 530 tisuća kuna godišnje.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je kako će se stalni dio koncesijske naknade nakon 15-te godine povećavati svakih pet godina za 2 kune po četvornom metru, što za cijelo vrijeme trajanja koncesije iznosi ukupno 22,2 milijuna kuna te da promjenjivi dio koncesijske naknade iznosi 4 posto prihoda.

Izdvojeni članak

Koncesija za marinu u Porto Barošu: Interesa ne nedostaje kada je u pitanju najveća turistička investicija u području nautičkog turizma

Moguće širenje

Koncesionar ima namjeru, što mu je zakonski i omogućeno, zatražiti proširenje koncesije na području koje već funkcionira kao luka za velike jahte, a trenutno je pod upravljanjem Lučke uprave Rijeka. Time bi riječka marina postala najveća u Hrvatskoj, a Rijeka, prema mnogima, turistički centar sjevernog Jadrana s napokon iskorištenim potencijalom.

Copy link
Powered by Social Snap