Pretraga

Azijski građevinski sektor ulazi u novu eru megaprojekata: Inovacije, tehnologije i milijarde ulaganja

A- A+

Vijetnamski građevinski sektor suočava se s novim izazovima i prilikama dok nastoji izgraditi mega projekte svjetske klase. Kroz posljednja četiri desetljeća u zemlji su uspješno završeni brojni važni infrastrukturni projekti, poput hidroelektrana, mostova i brzih cesta. Domaće građevinske tvrtke, koje su kroz zajedničke poduhvate stekle vrijedno iskustvo, sada preuzimaju vodeću ulogu u velikim projektima, poput izgradnje novih zračnih luka. Vijetnamska vlada nastavlja ulagati u infrastrukturni razvoj, čime otvara prostor za rast domaćih izvođača. Napredak u primjeni novih tehnologija, poput BIM-a, omogućava vijetnamskim tvrtkama konkurenciju s globalnim liderima u građevinskoj industriji. S obzirom na ambiciozna ulaganja i projekte poput brze željeznice, domaće tvrtke imaju priliku učvrstiti svoju poziciju na međunarodnoj sceni.

Vijetnam | Foto: Pexels

Vijetnamski građevinski sektor suočava se s novim izazovima i prilikama jer nastoji isporučiti mega projekte svjetske klase, čime jača svoj globalni ugled i ulazi u novu eru razvoja, koju mnogi nazivaju ‘erom uspona nacije’, piše special.vietnamplus.vn. Kroz protekla četiri desetljeća, više od 120 velikih projekata nacionalnog značaja uspješno je dovršeno, od kojih mnogi uključuju inovativne konstrukcijske dizajne, nove građevinske tehnike i vrhunske tehnologije.

Najveći projekti

Neki od najpoznatijih projekata uključuju hidroelektrane kao što su Hoa Binh, Yaly, Son La i Lai Chau, koje su odigrale ključnu ulogu u proizvodnji energije za zemlju. Među ostalim značajnim projektima su most Can Tho, rafinerija Dung Quat, most Bai Chay, luka Cai Lan, brza cesta Hanoi-Hai Phong, termoelektrana Vung Tau 4, brza cesta Ho Chi Minh City-Trung Luong, most Nhat Tan, tuneli Hai Van i Deo Ca, te međunarodne zračne luke Noi Bai i Tan Son Nhat. Nedavno su se istaknuli i projekti poput brze ceste sjever-jug, stanice Nhon-Hanoi i linije gradske željeznice Cat Linh-Ha Dong, koji pokazuju daljnji napredak u urbanizaciji i prometnoj infrastrukturi zemlje.

Izdvojeni članak

Kina gradi mega cestu kroz Gruziju od 450 milijuna dolara: Ekonomski boom ili ruska zamka?

Premijer Pham Minh Chinh pohvalio je domaće vijetnamske izvođače zbog njihove ključne uloge u postizanju ovih značajnih postignuća. Premijer je istaknuo da su ti projekti ključni za modernizaciju zemlje, kao i za povećanje kvalitete života njezinih građana. Poticanje lokalnih izvođača i graditeljskih tvrtki smatra se temeljnom strategijom za daljnji razvoj.

Domaće tvrtke preuzele vodeću ulogu

Nguyen Quoc Hiep, predsjednik Vijetnamske udruge građevinskih poduzetnika (VACC), primijetio je da su u posljednja dva desetljeća na vijetnamskom građevinskom tržištu dominirale strane tvrtke iz Europe, SAD-a, Japana i Republike Koreje, koje su bile uključene u mnoge velike projekte, bilo izravno ili neizravno. Međutim, kroz zajedničke poduhvate, domaće tvrtke su stekle značajno iskustvo i vrijedne vještine upravljanja projektima od vodećih međunarodnih izvođača.

Izdvojeni članak

Budućnost postaje sadašnjost: Kina gradi prvu tvornicu letećih automobila na svijetu

Posljednjih nekoliko godina vijetnamske tvrtke preuzele su vodeću ulogu u velikim domaćim projektima. Primjeri uključuju brzu cestu sjever-jug, neboder Landmark 81 u Ho Chi Minh Cityju, proizvodni pogon grupe Lego u pokrajini Binh Duong te izgradnju međunarodne zračne luke Long Thanh, jednog od najvažnijih infrastrukturnih projekata u zemlji. Ovi projekti jasno pokazuju napredak koji je ostvarila vijetnamska građevinska industrija i način na koji domaći izvođači sada preuzimaju odgovornost za veće i složenije projekte.

Hiep je istaknuo da su ovi opipljivi rezultati temelj za izgradnju snažnog povjerenja među vijetnamskom vladom i domaćim izvođačima. On je naglasio da ako domaćim tvrtkama osiguraju mehanizme podrške, one su u potpunosti sposobne isporučiti velike projekte koji su međunarodno usklađeni.

Long Thanh aerodrom | Foto: Arup

Velika prilika

Vijetnamsko građevinsko tržište trenutno je izuzetno privlačno za međunarodne izvođače zbog svoje brze ekspanzije i investicija u infrastrukturu, ali istovremeno stvara značajan prostor za rast domaćih tvrtki. Vijetnam je postao tržište s ogromnim potencijalom za lokalne izvođače koji žele iskoristiti prilike koje ovaj sektor nudi, a predviđanja stručnjaka govore da će sljedeće desetljeće biti ključna za daljnji razvoj vijetnamske građevinske industrije. Zemlja već godinama bilježi visoke stope gospodarskog rasta, s BDP-om koji redovito premašuje očekivanja, a stopa rasta održava se između šest i sedam posto. Građevinski sektor igra ključnu ulogu u tom rastu, doprinosi oko 11-12 posto ukupnom BDP-u, što ističe njegov značajan utjecaj na cjelokupno gospodarstvo.

Izdvojeni članak

Južnokorejska industrija svjetski je prvak u automatizaciji, ali Europa ne zaostaje za azijskim divovima

Napredne tehnologije

Pored toga, vijetnamski građevinski sektor prepoznat je za svoju sposobnost primjene naprednih tehnologija koje se koriste u globalnoj industriji. Svjetski poznati japanski i korejski izvođači prepoznali su izvanredan napredak vijetnamskih tvrtki. Le Viet Hai ističe da 30 posto projekata njegove grupe koristi Building Information Modeling (BIM), međunarodni standard za upravljanje građevinskom imovinom kroz cijeli životni ciklus, dok je taj postotak za Hyundai Engineering & Construction iz Koreje tek pet posto. Ovaj tehnološki napredak pokazuje da vijetnamske tvrtke ne samo da prate globalne trendove, već i prednjače u implementaciji tih tehnologija, što ih stavlja na mapu kao konkurentne partnere u velikim infrastrukturnim projektima širom svijeta.

S ovim napretkom, vijetnamske građevinske tvrtke postale su prepoznatljiv igrač na međunarodnoj sceni, ne samo zbog svojih tehničkih vještina, već i zbog svoje sposobnosti da dostignu visoke standarde kvalitete u provedbi velikih infrastrukturnih projekata. Ovaj razvoj omogućuje daljnje jačanje vijetnamskog gospodarstva, jer građevinski sektor nastavlja s visokim stopama rasta, dok istovremeno predstavlja važno tržište za međunarodne izvođače koji žele surađivati s domaćim tvrtkama ili investirati u nove projekte.

Most Bai Chay | Foto: YT Screenshot

Novi projekti vrijedni milijarde

Vijetnamska vlada također pojačava ulaganja u prometnu infrastrukturu, izdvajajući oko 470 trilijuna VND (19 milijardi dolara) od 2020. do 2025. godine, a do 2030. godine planira ulaganja u iznosu od gotovo 900 trilijuna VND. Ova ulaganja usmjerena su na proširenje urbanih prostora i razvoj sinkrone, moderne tehničke i društveno-ekonomske infrastrukture. Ovo predstavlja priliku za domaća poduzeća da ubrzaju svoj rast i zauzmu čvrst položaj na tržištu.

Kako bi iskoristile ove prilike, posebno s nadolazećim projektom brze željeznice, vijetnamske tvrtke moraju usvojiti pristup koji razmišlja unaprijed. Sada je pravi trenutak za ulaganje u naprednu opremu, obuku inženjera i radnika te usvajanje novih građevinskih tehnologija. Ove mjere omogućit će im da postanu primarni izvođači velikih nacionalnih transportnih projekata, koji će oblikovati budućnost Vijetnama u narednim desetljećima.

Landmark 81 | Foto: Tekla

Copy link
Powered by Social Snap