Pretraga

Dionica autoceste Lekenik-Sisak puštena u promet, a do Siska nedostaju još tri kilometra?!

A- A+

Dionica autoceste Lekenik-čvor Sisak koja bi konačno trebala skratiti put između Zagreba i Siska jučer je svečano puštena u promet. No, prema riječima ekonomskog analitičara Željka Ivankovića, unatoč slavlju autocesta zapravo nije dovršena. Da bude dovršena nedostaju 3 kilometra do Siska i premošćivanje pruge. Kaže da bi ovi radovi mogli potrajati još dvije godine.

dionica autoceste Lekenik-Sisak | Sisačko-moslavačka županija

Jučer je u promet svečano puštena dionica autoceste Lekenik-Sisak te se tom prigodom Sisačko-moslavačka županija pohvalila kako će po novome od Siska do Zagreba stizati za 30 minuta. Kako smo u više navrata pisali, na dionicu autoceste dugo se čekalo, a iz županije ju se opisuje kao jedan od ključnih projekata za razvoj i revitalizaciju Sisačko-moslavačke županije. No, postoji i druga strana ove priče.

– Autocesta do Siska nije gotova. Nego do Stupnog. Prije je, godinama i godinama bila do Lekenika, i kad se siđe s autoceste pisalo je da do Siska ima još 15 km. Sad kad se sidje s autoceste do Siska će biti još po prilici 3 kilometra, napisao je u Facebook statusu ekonomski analitičar i urednik portala Ideje.hr Željko Ivanković.

Uspjeti u Hrvatskoj: Autocesta do Siska nije završena.

Ovo sam kao komentar ostavio ispod posta Krune Zakarije, ali…

Objavljuje Zeljko IvankovicUtorak, 22. listopada 2024.

Korisnik u statusu objašnjava kako je velik problem da se kad se siđe s autoceste ‘ne ide glatko do Siska, već da cestu kroz Stupno presijeca pruga’. A za premošćivanje pruge što bi olakšalo put između Stupnika i Siska moglo bi se čekati još koju godinu.

– Sva je poanta autoceste da se izbjegnu takve prepreke kao što su lokalne ceste, pruge i vožnja kroz naseljena mjesta. Navodno će trebati još godinu dana da se premosti pruga. Ako ne budu opet trebale dvije godine. Pa će gradnja ceste od oko 50 kilometara trajati dvadeset godina. I onda će se to nazvati uspjehom. U ‘normalnim’ zemljama trajalo bi dvije, tri godine (koliko je uostalom trajala sama gradnja Pelješkog mosta, ali to nije Sisačko moslavačka županija), napisao je Ivanković zaključivši kako ‘uspjesi’ u Hrvatskoj jednostavno traju predugo.

Izdvojeni članak

Foto: Ova autocesta ima solarnim panelima natkrivenu traku za bicikliste

Ništa bez ‘drame’

Podsjećamo, više od četiri mjeseca nakon objave natječaja u Hrvatskim autocestama 2021., otvorene su ponude za izgradnju dionice autoceste A11 od Zagreba do Siska. HAC je natječaj za izgradnju dionice objavio početkom ožujka te godine, no odabir ponuditelja nije prošao bez ‘drame’.

dionica autoceste Lekenik-Sisak | Sisačko-moslavačka županija

U stvari, još od objave prvog natječaja, priču o izgradnji dionice od Lekenika do čvora Sisak na autocesti A11 popratile su veće i manje zavrzlame. Budući da je ranije investiciju Hrvatskih autocesta vrijednu 300 milijuna kuna, odnosno otprilike 40 milijuna eura obilježili su promjena natječajne dokumentacije i obustava javne nabave, a potom je kod samog otvaranja ponuda utvrđeno da najniža premašuje procjenu.

Najniža ponuda bila je ona zajednice ponuditelja COLAS Hrvatska i Geotehnika iz Slovenije, a iznosila je 351,6 milijuna kuna. Ukupno je pristiglo devet ponuda, a i ova najniža premašivala je tada procijenjeni iznos od 300 milijuna kuna, dok su samo otvaranje ponuda popratile žalbe. Dionica je izvedena za više od 24 mjeseca koliko je bilo predviđeno za izgradnju, a Ivankovićev komentar doveo je u pitanje uopće kompletnost ovog netom u promet puštenog pravca.

Izdvojeni članak

Najskuplja dionica autoceste u Hrvatskoj: Napokon kreće projektiranje?

Investicija Hrvatskih autocesta

Za izgradnju dionice od Lekenika do čvora Sisak, zahvaljujući uspješno provedenom financijskom restrukturiranju u prethodnom razdoblju Hrvatske autoceste na kraju su iz vlastitih sredstava osigurale 42 milijuna eura. Dionica se smatrala neophodnom kako bi se skratilo vrijeme putovanja i omogućila bolja povezanost sa Zagrebom. Prilikom svečanosti puštanja u promet napomenuto je kako se očekuje da će pozitivno utjecati na gospodarstvo, turizam i životni standard te smanjiti gužve na postojećoj prometnici između Zagreba i Siska.

Predsjednik Uprave HAC-a Boris Huzjan u svom je obraćanju istaknuo kako je izgradnja dionice Lekenik – Sisak prva i jedina dionica financirana iz vlastitih sredstava Hrvatskih autocesta. Naglasio je kako su u tijeku radovi projektiranja na čvoru Žažina koji će spojiti grad Petrinju na mrežu autocesta, a taj projekt planira se, kako je rekao Huzjan, raspisati početkom iduće godine, dok ostaje u ‘zraku visjeti’ Ivankovićev komentar.

Incident na otvorenju

Inače, na jučerašnjoj ceremoniji puštanja autoceste u promet dogodio se manji incident. Za vrijeme svečanosti pred puštanje u promet dionice Lekenik-čvor Sisak na autocesti A11 Zagreb-Sisak, jedna gospođa stala je pred premijera Andreja Plenkovića i požalila se na sisačko-moslavačkog župana Ivana Celjaka, koji je također bio ondje, prenio je telegram.hr.

Kad je gospođa inzistirala na tome da župan ‘nema vremena za nas Siščane’ rečeno joj je kako nije trenutak, no inzistirala je da jest htjevši pred ‘narodom’ iznijeti svoj problem za koji se već bila ‘tužila’ nadležnima no nikada nije dobila odgovor. Iako se nije željela požaliti na samu autocestu, kasnije je Telegramu potvrdila kako su nakon njenog istupa ona i ostali građani izbačeni s otvaranja autoceste.

Izgradnja jedne autoceste koštala je duplo više od cjelokupnog prihoda Hrvatske. Ovdje pročitajte gdje.

Copy link
Powered by Social Snap