Domaći građevinski div kreće s milijunskom sanacijom važnog vijadukta na sjeveru Hrvatske
Hrvatske ceste ugovorile su veliku sanaciju vijadukta Krapina na državnoj cesti DC1, vrijednu čak 2,8 milijuna eura. Posao će obaviti građevinski div Spegra, a otvaranje gradilišta očekuje se u narednim tjednima. Radovi obuhvaćaju sve elemente konstrukcije koji su tijekom eksploatacije od 55 godina oštećeni djelovanjem vanjskih faktora.

vijadukt | foto: Freepik
Ponuda Spegre za sanaciju vijadukta Krapina nije bila jedina. Za ovaj veliki posao natjecala se i tvrtka Mar, no njihova je ponuda u iznosu 3.006.575,82 eura (bez PDV-a) odbijena jer premašuje iznos procijenjene vrijednosti nabave. S obzirom na to da je Spegra podnijela valjanu ponudu koja je ocijenjena kao ekonomski najpovoljnija, automatski je u odnosu na Mar ostvarila maksimalan broj bodova.
Treba reći i da se ova javna nabava odužila. Naime, postupak je trebao biti okončan u zadnjem kvartalu 2024. godine, a gradilište je trebalo biti otvoreno lani u listopadu. Obzirom da je Spegra kao izvođač radova upravo ugovorena, početak radova se očekuje u narednim tjednima.
Važna prometnica
Vijadukt Krapina izgrađen je 1965. godine te se nalazi se na dionici 3 državne ceste oznake DC1 i prevodi cestu iznad odvojka za ulaz u Grad Krapinu. Nadvožnjak se proteže u smjeru sjever – jug, u desnom je zavoju te uzdužnom padu prema južnom kraju.
Ova važna prometnica ima ukupno 12 raspona te premošćuje četiri različite prometnice. Ukupna duljina nadvožnjaka, od osi upornjaka U1 do osi upornjaka U2, iznosi 237 metara.
Obuhvat radova
Sanacijskih radova su fokusirani na produljenje trajnosti mosta. Radovi obuhvaćaju sve elemente konstrukcije koji su tijekom eksploatacije od 55 godina oštećeni djelovanjem vanjskih faktora, kao što su soljenje prometnica, djelovanje ciklusa smrzavanja i otapanja, prodora vode kroz prijelaznu napravu, kolničku konstrukciju, te ostale elemente gornjeg ustroja mosta. Isto tako su nastala oštećenja od propadanja i nefunkcioniranja sustava odvodnje.
Radovi predviđaju zamjenu svih prosoljenih i degradiranih slojeva i dijelova betona na ab elementima mosta, korodirane armature, te ostalih čeličnih i metalnih dijelova kao što su zaštitne pješačke i odbojne ograde, slojeva dotrajalog asfaltbetona, te rubnjaka.
Ovdje se ističe i kako su se dosadašnji radovi na mostu ograničavali na samu zamjenu kolničkih slojeva, koji su kod uklanjanja frezanjem oštećivali ionako nedovoljnu hidroizolaciju mastiksom, te djelomično oštećivali površinu betona kolničke ploče. Izvođenje novih slojeva asfalta bez obrade podložnog betona i ugradnje kvalitetne hidroizolacije nije nimalo produljilo vijek trajanja nosive konstrukcije, te je ona jednako bila izložena daljnjem propadanju djelovanjem navedenih uzroka.

vijadukt Krapina | foto: EOJN
Degradacija betona i instalacija
Sanacija mosta također treba osigurati zaustavljanje procesa degradacije betona, naročito betona zaštitnog sloja armature te armature čime će se postići produljenje trajnosti cijele konstrukcije. Uz mjere uklanjanja prosoljenog i promočenog betona zato će se izvoditi i nanošenje završnog zaštitnog premaza na sve vidljive površine betona čime se postiže dodatna zaštita i produljenje trajnosti konstrukcije.
Sanacijski radovi jednako djeluju i na osiguranje trajnosti i sigurnosti instalacija (cjevovodi i kablovi) koji su provedeni kroz sanduke mosta, kao i na sigurnost njihovog održavanja – pristupa i manipulacije instalacijama. Kompletna obnova mosta osigurat će sigurno i nesmetano korištenje mosta u smislu odvijanja više vrsta prometa i transporta instalacijama, te će produljiti značajno životni vijek konstrukcije u smislu produljenja njezine nosivosti i stabilnosti.
Doznajte ovdje sve o spektakularanom spoju Kozjaka i Splita preko Kaštelanskog zaljeva.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.