Nanaseljeniji hrvatski otok ulaže 15 milijuna eura u transformaciju obale, traži se izvođač radova
Jedan od najvećih infrastrukturnih projekata na otoku Krku dobiva svoj nastavak. Riječ je o radovima na primarnom i sekundarnom lukobranu te gatovima u uvali Portapižani. Županijska lučka uprava Krk u potrazi je za izvođačem radova u vrijednosti od gotovo 15 milijuna eura. Kapitalni projekt najnaseljenijeg hrvatskog otoka ukupno će koštati gotovo 19 milijuna eura, a velik dio novca sufinanciran je iz fondova Europske unije. Prema najavama sve bi trebalo biti gotovo do kolovoza 2027. godine.
Nakon što je krajem prošle godine Županijska lučka uprava Krk tražila voditelja projekta rekonstrukcije luke Krk, sada su u potrazi za izvođačem radova. Procijenjena vrijednost iznosi gotovo 15 milijuna eura, dok je cijeli projekt vrijedan gotovo 19 milijuna eura. Kako smo pisali ovdje, za voditelja projekta predviđen je iznos od nešto više od 200.000 eura.
Gotovo 15 milijuna izvođaču radova
Rekonstrukcija važne luke na obali otoka Krka velik je korak prema naprijed u boljoj zaštiti lučkog akvatorija te sigurnosti plovidbe i prihvata plovila. Kako bi se projekt ostvario, Županijska lučka uprava Krk je u potrazi za izvođačem radova u procijenjenoj vrijednosti od 14.664.606 eura.
Prema idejnom projektu i lokacijskoj dozvoli rekonstrukcija luke Krk podijeljena je u šest samostalnih cjelina, a prijavom projekta ‘Rekonstrukcija luke Krk’ obuhvaćene su tri samostalne uporabne cjeline. Jedna se odnosi na primarni lukobran, druga na sekundarni lukobran, a treća na gatove u Portapižani.
Ukupna vrijednost cijelog projekta iznosi 19.373.0001,39 eura, od kojih će 85 posto sredstava u iznosu od 16.120.736 eura sufinancirati Europski fond za regionalni razvoj. Prema ugovoru, roka za izvođenje radova je do kraja kolovoza 2027. godine.
Radovi na lukobranima
Što se tiče tehnikalija, predviđeni su radovi na primarnom i sekundarnom lukobranu. Prema tehničkom opisu, na primarnom lukobranu predviđeno je produženje gata za 120 metara, sprema se i proširenje gata lukobrana u dužini od 66 metara te proširenje kolničke površine gata. Nakon toga će dužina ‘novog’ gata iznositi 195,70 metara, dok će proširenje kolničke površine postojećeg gata iznosi 4,5 metara. Navedenim rješenjem bi se trebao osigurati neometani prilaz motornim vozilima.
Isto tako, mapom radova obrađeno je i građevinsko-tehnološko rješenje sekundarnog lukobrana, privezne opreme te lučkog svjetla. Novim sekundarnim lukobranom zaštitit će se akvatorija uvale Portapižana od jakih valova. Omogućit će se i siguran privez plovila, dok će se lukobran dijelom izvesti na stijenskoj podlozi i novougrađenom nasipu.
U sredini poprečnog presjeka lukobrana izvesti će se zaštitni zid s kotom krune zida na 2,50 metra, dok je projektna dubina uz obalni zid -5,0 metara. Radi omogućavanja strujanja mora unutar uvale Portapižana lukobran će biti opremljen s dva otvora koji se nalaze na međusobnoj udaljenosti od otprilike 28 metara.
Gatovi Portapižana
U Portapižani je predviđena izgradnja novog obalnog zida ukupne razvijene dužine od oko 145,74 metra, uređenje zaobalnog platoa te postavljanje dva plutajuća gata. Također, ukupno je previđen prileza za 164 vozila.
Od instalacija predviđeno je postavljanje opskrbnih ormarića sa strujom i vodom na obalnom zidu te nadzemnih hidranata na obali i gatovima, dva rasvjetna stupa na obali te priprema za postavljanje opskrbnih ormarića jednom u budućnosti na plutajućim gatovima. Obala i zaobalni plato opremit će se mornarskim ljestvama, anelima, bitvama, opskrbnim ormarićima, hidrantima, rasvjetnim stupovima te jednim setom kontejnera za zbrinjavanje komunalnog otpada. Pogledajte ovdje kako izgleda moderni putnički terminal koji će se izgraditi u šibenskoj luci.