Obnavlja se najprometnija dionica pruge u Zagrebu: Radove izvodi vodeća građevinska tvrtka
Zbog radova na obnovi pruge, od Zapadnog do Glavnog kolodvora u Zagrebu, od 27. ožujka do 2. travnja bit će zatvoren lijevi kolosijek. Radi se o nastavku obnove pruge državna granica sa Slovenijom – Savski Marof – Zagreb Glavni kolodvor, za što je iz NPOO-a izdvojeno 29,2 milijuna eura. Radove izvodi vodeća građevinska tvrtka Swietelsky.
Radovi na pruzi od Zapadnog do Glavnog kolodvora se nastavljaju od 27. ožujka, pa će na tom dijelu na snazi biti nova regulacija prometa. U sklopu obnove mijenja se gornji i donji pružni ustroj, što uključuje obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na Zapadnome kolodvoru, modernizaciju željezničko-cestovnih prijelaza ‘Vodovodna’ i ‘Republike Austrije’.
U sklopu obnove saniraju se mostovi i grade se propusti. Također, obnova uključuje i radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, obnovu i zamjenu dijela kontaktne mreže, te uređenje površina za pristup putnicima.
Radovi se izvode na kratkoj, ali vrlo frekventnoj dionici koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2. Upravo taj dio od 3,4 kilometara pruge je najprometnija dionica u državi kojom na dan prođe oko 150 putničkih i teretnih vlakova, a vrlo je važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz kojim ljudi svakodnevno u središte grada putuju na posao, školu, fakultet i slično.
Obnova navedene pružne dionice počinje iza stajališta Kustošija, koje je obnovljeno prošle godine, a završava kod ulaza u Zagreb Glavni kolodvor. Završetak radova na projektu obnove očekuje se sredinom 2024. godine.
Iz HŽ infrastrukture navode kako će nakon obnove pruge vlakovi moći voziti brzinom do 120 km/h, podići će se razina sigurnosti i interoperabilnosti, povećat će se i propusna moć pruge, ali i omogućiti prijevoz većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu.
U Hrvatskim željeznicama navode kako od 27. ožujka u 8.30 sati do 2. travnja u 18.20 sati dio vlakova neće voziti, a dio će se nadomjestiti autobusnim linijama. Zbog nove regulacije prometa ostali vlakovi vozit će jednim kolosijekom na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Savski Marof i obratno. Zbog toga se očekuju kašnjenja vlakova iz smjera Zaprešića, Savskog Marofa, Zaboka i Dugog Sela.
Podsjetimo, prilikom potpisivanja ugovora za obnovu ove pruge, prošle godine je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao kako će veliki infrastrukturni projekti u sljedećim godinama biti koncentrirani upravo na željeznicu. Svi oni financirat će se iz europskih sredstava.
Butković se pritom osvrnuo na neke važnije projekte u željezničkom sektoru, kao što je izgradnja željezničke pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca, raspisivanje natječaja za Dugo Selo – Novska i obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza. Više o tome možete čitati ovdje.