Pavuna: Strah me da će, ponovi li se ‘Thompson’ ljudi odabrati automobil. To bi bila greška!
Kako se bližio ‘taj’ 5. srpnja, dan velikog koncerta Marka Perkovića Thompsona na Zagrebačkom hipodromu, javni prostor sve su više punila upozorenja stručnjaka. Upozoravalo se na nadolazeći kaos, odnosno na to da će, odluči li se pristižuća publika na dolazak automobila svi zajedno možebitno propustiti nastup. Na sreću, nije bilo tako. Sada, kad je sve dobro prošlo, problem je što bi svi koji su poslušali upozorenja mogli pomisliti da bi vožnja autom u sličnoj situaciji neki drugi put i mogla biti opcija. Zašto bi to bila velika greška vidjeli smo sinoć u Sinju, a u Bauštela.hr podcastu objašnjava Andro Pavuna.

Brojke prije Thompsonovog koncerta nisu ukazivale ‘na dobro’ | foto: Pixabay, Canva
Čemu tolika upozorenja pred koncert izvođača Marka Perkovića Thompsona na Hipodromu početkom srpnja? Što su govorile brojke? Kako se bližio dan izvedbe, javni prostor sve su više punile napomene da se neće stići na koncert ne krene li se najkasnije dan ranije, kao i da građani ne pomišljaju na vožnju automobilom. No, oprez nije došao niotkuda jer nije bila mala šansa da dođe do ogromnih kolapsa, objašnjava pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, Andro Pavuna.
Sve veća nervoza
Kako se bližio Thompsonov koncert na Zagrebačkom hipodromu, atmosfera u Zagrebu postajala je sve nemirnija. S jedne stane bili su oni koje ništa nije brinulo i bili su uvjereni da će dan proći bez ikakvog problema, s druge oni koji su negodovali, ali su ostali u gradu – a s treće oni koji su se toliko bojali zakrčenih ulica, trgovina i sveopćeg kaosa da su radije napustili grad. Upozorenja nisu bila uzaludna, kaže nam pročelnik Gradskog ureda za promet u novoj epizodi Bauštela.hr podcasta.
– Imali smo najave organizatora da nekoliko desetaka tisuća vozila treba doći u Zagreb. Kolika je propusna moć autoceste? 30.000 vozila na sat. Ako 20-30.000 vozila želi doći u smjeru Zagreba, njima treba deset sati. Ne deset sati vožnje, nego da prođu kroz određenu dionicu, objasnio je.

Vožnja autocestom, ilustracija | foto: Pexels
Nije bilo uzalud
Izračunima su se priključili stručnjaci, kako s Prometnog fakulteta, tako i iz HAC-a i HAK-a. Svi su, kaže Pavuna, u jednom trenutku shvatili da će biti problema i s dolaskom do Zagreba i u kretanju gradom – barem bi tako bilo da su svi došli automobilom. Na sreću, nadovezuje se – poslušali su upozorenja i odabrali druga prijevozna sredstva.
– Ovakvi događaji planiraju se mjesecima unaprijed, treba puno više od par tjedana i to graniči s nemogućim. Ovdje smo uspjeli na mišiće svih uključenih – Grada, HAC-a i policije. Svi koji smo bili uključeni nismo ostavili ni trunku rezerve, a i ljudi su nas poslušali. Ono što je najopasnije i čega se malo bojim je da ispadne kao da smo bezveze davali upozorenja i da ljudi ubuduće odaberu vožnju automobilom. Ako svi krenu, sve će stati, poručuje pročelnik.
Ovdje pogledajte cijelu epizodu u kojoj smo s pročelnikom za promet razgovarali o aktualnim i novim projektima, i prometnim izazovima u Zagrebu. Zapratite nas na Facebooku, Instagramu, YouTubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.