Mostovi postoje tisućama godina i ključni su za graditeljski i arhitektonski razvoj koji omogućuje jednostavniji prijevoz robe i ljudi preko nepristupačnih terena poput rijeka, jezera, mora i oceana. Kako su tehnologije u graditeljstvu napredovale, dužina mostova se toliko povećala da danas postoje kopnene mase povezane mostovima za koje se nekada nije moglo niti sanjati da će to biti izvedivo. Mnogi od najdužih mostova na svijetu nalaze se u Kini, a u to ćete se uvjeriti i sami ako pogledate listu 10 najdužih mostova u svijetu koju vam donosimo u nastavku.
Čak se šest mostova koji spadaju među 10 najdužih na svijetu nalazi u Kini. Po jedan su se smjestili u SAD-u i Hong Kongu te dva na Tajlandu. Najviše mostova namijenjeno je za željeznički promet, što na površini, što pod zemljom, a tek manji dio ovih arhitektonskih čuda namijenjen je za vožnju automobilima.
10. Linija 1 Wuhan Metroa – 38 km (Kina)
Ovo nije most u tradicionalnom smislu te riječi. Linija 1 Wuhan Metroa je zapravo najduži kontinuirani vijadukt metro sustava na svijetu. Cijela linija duga je 38 km i ima 32 stanice. Nosi povišenu laku željezničku prugu kroz kineski grad Wuhan. Izgradnjom ove podzemne željeznice, Wuhan je postao peti kineski grad koji je dobio svoj metro, nakon Pekinga, Tianjina, Šangaja i Guangzhoua. Vijadukt je otvoren 1995. godine, a obnovljen 2003. godine. Izvorno je linija planirana za prelazak rijeke Yangtze do okruga Wuchang preko drugog mosta rijeke, ali se od toga odustalo. Linija 1 olakšava ljudima putovanje kroz ovaj grad od 11 milijuna stanovnika.
9. Most na jezeru Pontchartrain – 39 km (SAD)
Ovo je prvi most na našem popisu koji se nalazi izvan Azije. Radi se o mostu koji prelazi preko jezera Pontchartrain, a poznatiji je pod imenom The Causeway. To je konstrukcija dva spojena mosta koji zajedno čine dužinu od 39 km. Zapravo je smješten na nasipu spomenutog jezera u američkoj saveznoj državi Louisiani, između gradova Mandeville na sjeveru i Metairie na jugu, u širem području grada New Orleansa. Prvi od dva mosta dovršen je 1956. godine. Kada je promet na njemu postao veći od očekivanog, dodan je drugi. Otvoren je za promet 1969. godine. Most je preživio mnoge uragane tijekom godina, uključujući Katrinu 2005. godine. Tijekom te velike oluje, šteta na konstrukciji bila je neznatna.
8. Veliki most u Pekingu – 48.2 km (Kina)
Veliki most u Pekingu dugačak nešto više od 48 km, ovaj most nalazi se južno od Pekinga na brzoj željezničkoj pruzi Peking – Šangaj. Jedan je od nekoliko mostova koji se nalaze na našem popisu, a dio su ove željezničke pruge. Ljudi koji vlakom putuju na relaciji Peking– Šangaj započinju i završavaju svoja putovanja na ovom mostu. Dovršen je 2010. godine, a službeno je otvoren za željeznički promet 2011. godine.
7. Most Hong Kong-Zhuhai-Macau – 54 km (Hong Kong)
Na cijeloj listi, Most Hong Kong-Zhuhai-Macau otvoren je posljednji, točnije 2018. godine, a nalazi se na otoku Lantau u Hong Kongu. Konstrukcija se sastoji od niza tri mosta, podvodnog tunela i četiri umjetna otoka. To je najduži morski prijelaz i najduža konstrukcija koja spaja dvije točke preko otvorenog mora na svijetu. Obuhvaća kanale Lingding i Jiuzhou, povezujući Hong Kong i Makao sa Zhuhaijem – velikim gradom na delti rijeke Pearl u Kini. Dizajniran je da traje 120 godina, a kompletna izgradnja koštala je 127 milijardi dolara. Troškovi izgradnje glavnog mosta procijenjeni su na 51,1 milijardu dolara financiranih bankovnim kreditima i podijeljenih među vladama kontinentalne Kine, Hong Konga i Makaa. Oblik mosta podsjeća na tipičan izgled kineskog zmaja.
6. Most Bang Na – 55 km (Tajland)
Sa svojih 55 km dužine, Most Bang Na je najduži most na svijetu za promet automobilima i nalazi se na Tajlandu. Izgradnja je završena početkom 2000. godine i prelazi rijeku Bang Pakong. Most od 6 prometnih traka sastoji se od mnogih raspona, prosječne duljine 42 metra. Za izgradnju ovog dugačkog mosta, širokog 27 metara, trebalo je iskoristiti 1,8 milijuna kubičnih metara betona. Ima i dvije naplatne postaje. Ovo je struktura utilitarnog izgleda te je jedinstven inženjerski podvigom. Stupove je dizajnirao Jean M. Muller, a temelje Azijski inženjerski konzultanti s Tajlanda. Projekt su zajedno realizirale tvrtke Bilfinger & Berger iz Njemačke i Ch. Karnchang s Tajlanda. Most je dizajniran 1994. godine, a dovršen 2000. godine. Bio je to najduži most u svijetu do 2004. godine.
5. Most Weinan Weihe – 79.7 km (Kina)
Weinan Weihe proteže se 79,732 metara između velikih gradova Xi’ana i Zhengzhoua. Baš kao i ostali mostovi iz Kine s ovog popisa, Weinan Weihe isto je dio željeznice i to brze željeznice Zhengzhou-Xi’an. Zbog svoje ogromne dužine, most dva puta prelazi rijeku Wei, zajedno s nekoliko drugih rijeka, uključujući Ling, Luofu, Xi i Shi Di. Bio je to nakratko najduži most na svijetu, nakon što je dovršen 2008. godine, a otvoren 2010. godine. Međutim, brzo su ga zasjenili drugi mostovi dovršeni u isto vrijeme. Prilikom njegove izgradnje bilo je uključeno više od 10.000 radnika. Za dovršetak je bilo potrebno više od 2,3 milijuna kubičnih metara betona i 45.000 tona čelika.
4. Most Cangde – 105.81 km (Kina)
Most Cangde nalazi se duž brze željezničke pruge Peking-Šangaj. Dug je 105.81 km i ima ukupno 3.092 pristaništa, a dovršen je 2010. godine. Dizajniran je da se odupre većini prirodnih katastrofa, čak i potresima kako bi vlakovi mogli sigurno proći tijekom seizmičkih događaja. Niz mostova koji nose ovu željezničku prugu skratio je vrijeme putovanja preko Hong Konga, Makaa i kontinentalne Kine s tri sata na samo 30 minuta.
3. Most Tianjin – 113.7 km (Kina)
Veliki most Tianjin proteže se 113.700 metara između gradova Langfang i Qingxian i također je dio brze željeznice Peking-Šangaj. Dovršen je 2010. godine, a otvoren 2011. godine. U to vrijeme, iz Guinessa su ga zabilježili kao drugi najduži most na svijetu. Ovo možda nije najljepši most na popisu, ali njegova struktura je jedinstvena. Sastoji se od niza cjevastih nosača, svaki dugačak više od 100 metara, težine 860 tona po komadu. Nosači su izrađeni na dva mjesta duž trase mosta.
2. Most Changhua-Koahsiung – 157.3 km (Tajvan)
Drugi najduži most na svijetu, Changhua-Koahsiung, nalazi se na Tajvanu i oko sedam kilometara je kraći od najdužeg mosta. Dug je 157.317 metara i ključan je dio tajvanske brze željezničke pruge. Dovršen 2007. godine, ovaj most, s obzirom na posebno geografsko područje između Baguazhanga i Zuoyinga. Dio onoga što ovaj vijadukt čini tako jedinstvenim je to što je jedan u nizu mostova dizajniranih da budu otporni na potrese, odnosno izgrađen je prema strogim antiseizmičkim kriterijima. Omogućuje da se vlakovi sigurno zaustavljaju tijekom takvih nemilih događaja. Dizajn također ograničava oštećenja na pojedinim dijelovima mosta tako da se može brzo popraviti nakon potresa.
1. Most Danyang-Kunshan – 164.8 km (Kina)
Ovaj kineski most, Danyang-Kunshan, sa spomenutih 164.8 metara dužine, osvaja titulu za najduži most na svijetu. Njegova izgradnja započela je 2006. godine, a zapošljavajući preko 10.000 ljudi, dovršena je 2010. godine po ukupnoj cijeni od 8.5 milijardi dolara. Takav nevjerojatno dugi most bio je potreban za prelazak područja prošaranog kanalima, rijekama, jezerima i rižinim poljima. Nalazi se u sklopu brze željezničke pruge Peking-Šangaj, u pokrajini Jiangsu. Svojom dužinom od devet kilometara prelazi preko jezera Yangcheng. Krajolik oko mosta sastoji se od nizinskih rižinih polja, kanala, rijeka i jezera. Most nadopunjuje prirodne vidike u područjima koja prelazi. To vožnju vlakom čini onom koja se nikada ne zaboravlja.