Važan vijadukt na autocesti Bosiljevo – Rijeka ide u zasluženu obnovu: Asfalt je pun pukotina, a beton se odlama
Vijadukt Kamenjak nalazi se desno na autocesti A6 Bosiljevo – Rijeka i u vrlo je lošem stanju. Uskoro će zasjati u novom ruhu, a za rekonstrukciju vrijednu gotovo 500.000 eura traži se izvođač radova. Do sada su obavljeni istražni radovi i stručni pregled kojima su utvrđeni najveći problemi, poput trošenja i pukotina asfaltnog sloja, dotrajalih i oštećenih prijelaznih naprava, te ljuštenja i odlamanja betona na hodnicima. Obnovom će sve biti sanirano, uključujući hidroizolaciju koja je dotrajala, a prodor vode uzrokovao je degradaciju betonske konstrukcije i koroziju armature.

Vijadukt Kamenjak | Foto: EOJN
Uskoro kreće sanacija vijadukta Kamenjak – desno na autocesti A6 Bosiljevo – Rijeka. Projekt je trenutačno u fazi potrage za izvođačem radova u vrijednosti od 435.000 eura, piše u EOJN-u.
Tijekom listopada 2024. godine provedeni su vizualni pregledi i istražni radovi kako bi se utvrdilo stanje konstrukcije. Terenska i laboratorijska ispitivanja, koja je za tvrtku Urbane ideje iz Samobora provela tvrtka Examen Lab, omogućila su detaljan uvid u kvalitetu ugrađenih materijala, vrste i razmjere oštećenja te cjelokupno stanje mosta.
Opis vijadukta
Vijadukt je dio autoceste s tlocrtnim radijusom od približno 750 metara i duljinom od 23,2 metra, s rasponom od 12,7 metara između osi ležaja. Niveleta vijadukta pada u smjeru Zagreba prema Rijeci s nagibom od 4,3 posto, dok poprečni nagib kolnika iznosi 4,5 posto. Kolnik širine 11,2 metra s tri vozne trake okružen je betonskim hodnicima širine 1,45 metara s lijeve i 1,75 metara s desne strane, na kojima su postavljene elastične odbojne i pješačke ograde. Ukupna širina vijadukta između vijenaca je 14,4 metra.
Nosivu konstrukciju čini rebrasta pločasta konstrukcija od šest predgotovljenih nosača visine 60 centimetara i širine donjeg pojasa 100 centimetara. Nosači su međusobno povezani poprečnim nosačima koji osiguravaju stabilnost i prijenos opterećenja. Upornjaci vijadukta izvedeni su u kombinaciji nearmiranog i armiranog betona, pri čemu je gornji dio upornjaka armiran radi dodatne čvrstoće. Postojeća lijeva pješačka ograda montirana je preko sidrenih ploča, dok je desna ugrađena izravno u hodnik. Oborinska voda odvodi se nagibom kolnika do kraja objekta, gdje se slijeva u betonske kanale.

Vijadukt Kamenjak | Foto: EOJN
Postojeće stanje i utvrđena oštećenja
Stručni pregled vijadukta proveden u listopadu 2024. godine pokazao je brojna oštećenja koja ugrožavaju njegovu trajnost i sigurnost prometa. Među najznačajnijim problemima izdvajaju se trošenje i pukotine asfaltnog sloja, dotrajale i oštećene prijelazne naprave, ljuštenje i odlamanje betona na hodnicima.
Također, vidljiv je prodor vode kroz dotrajalu hidroizolaciju, što uzrokuje degradaciju betonske konstrukcije i koroziju armature. Uz to, uočene su i konstruktivne pukotine na čeonim zidovima upornjaka, korozija pješačke ograde, sidrenih ploča i spojnih vijaka odbojne ograde, te lokalna oštećenja betona hodnika.
Predviđeni radovi sanacije
Na temelju rezultata ispitivanja, planirana sanacija uključuje reprofilaciju armiranobetonskih elemenata na donjem i gornjem ustroju, kako bi se uklonila oštećenja nastala uslijed djelovanja vode, soli i ciklusa smrzavanja i odmrzavanja. Tijekom radova izvest će se zaštita oštećene armature, a pukotine na betonskim elementima injektirat će se kako bi se osigurala njihova konstruktivna cjelovitost.
S postojećeg kolnika uklonit će se asfalt i hidroizolacija do gornje površine montažnih nosača, nakon čega će se provesti reprofilacija površine ugradnjom sanacijskog morta i epoksidnog sloja. Zbog dotrajalosti, pješačke ograde bit će zamijenjene novima visine 1,2 metra, dok će se dotrajale odbojne ograde ukloniti i zamijeniti novim nakon završetka radova. Površina pješačkih hodnika također će biti sanirana reparaturnim R4 mortom i betonom.
Na pripremljenu podlogu gornje površine nosača ugradit će se nova hidroizolacija te kolnička konstrukcija sastavljena od dva sloja asfaltbetona. Kako bi se osiguralo učinkovito dreniranje oborinske vode, na nižem dijelu kolnika izvest će se uzdužni drenažni kanali.
Osim toga, postojeće prijelazne naprave bit će zamijenjene novim čeličnim elementima s uzdužnim pomakom od ±40 mm, koje će osigurati potpunu vodonepropusnost dilatacijskih spojeva. Kao završni korak, svi armiranobetonski elementi mosta bit će zaštićeni odgovarajućim zaštitnim premazom, čime će se produžiti trajnost konstrukcije i osigurati otpornost na daljnje vremenske utjecaje i prometna opterećenja. Most na autocesti između Zagreba i Dubrovnika ide u sanaciju, više o tome pročitajte ovdje.