Više sreće drugi put: Nakon propalog natječaja, najskuplji infrastrukturni projekt ponovno traži izvođača
Nakon što je u travnju poništen javni natječaj za izgradnju tramvajske pruge u Heinzelovoj ulici, postupak je ponovno pokrenut. Cijena projekta ostaje nepromijenjena i iznosi 48 milijuna eura, a natječaj je otvoren do 23. svibnja. Podsjetimo, nabava za izvođača radova pokrenuta je krajem 2024. godine, no izgradnja još nije započela. Proces je zaustavljen nakon što su pristigle dvije ponude – jedna je bila znatno skuplja od procijenjene vrijednosti, dok je druga bila nepotpuna.

Tramvjaska pruga Heinzelova | Foto: Bauštela.hr
Projekt izgradnje tramvajske pruge na Heinzelovoj, koji čini značajan dio infrastrukturnih obećanja trenutne gradske vlasti, nije novost u gradskim planovima. Nakon što je u travnju propao natječaj za izvođača radova na ovoj pruzi, sada je ponovljena javna nabava, a natječaj vrijedi do 23. svibnja ove godine. Procijenjena vrijednost projekta ostaje nepromijenjena i iznosi 48 milijuna eura s PDV-om, stoji u sustavu javne nabave.
Zašto su propale ponude?
Podsjetimo, nabava za izgradnju nove tramvajske pruge Ulicom Vjekoslava Heinzela pokrenuta je u prosincu 2024. godine. Na natječaj su pristigle dvije ponude, no obje su premašile procijenjenu vrijednost projekta bez PDV-a. Grad je planirao ulaganje u iznosu od 48 milijuna eura (bez PDV-a), dok je španjolska tvrtka Comsa S.A. ponudila izgradnju za čak 67.853.901,81 eura.
Drugi ponuđač, GIP Pionir – inače izvođač radova na rekonstrukciji dijela Sarajevske ceste – ponudio je 50.922.317,53 eura, no ponuda je bila nepotpuna, budući da nije sadržavala svu potrebnu dokumentaciju, zbog čega nije mogla biti prihvaćena. Važno je napomenuti da će, kada radovi napokon započnu, polaganje tramvajske pruge na Heinzelovoj predstavljati najskuplje pojedinačno prometno ulaganje na razini grada u ovoj godini, za koje su sredstva već osigurana iz gradske blagajne.
Ništa bez zamjene starih cijevi
U sklopu projekta, gradila bi se dvokolosiječna tramvajska pruga s kontaktnom mrežom i ispravljačkom stanicom za napajanje. No, prije izgradnje pruge, neizostavan korak bila bi rekonstrukcija prastarih kolektora kanalizacije građenih između 1920. i 1950. godine. Sve zajedno, sada je na čekanju.
– Kao čelnik odgovorne uprave koja sredstvima Zagrepčana i Zagrepčanki upravlja manirom dobrog gospodara, gradonačelnik Tomislav Tomašević donio je odluku o poništenju postupka kao najispravniju u danim okolnostima. Nakon odluke o poništenju, pokrenut će se novi postupak javne nabave za izvođača radova, što će radove pomaknuti za dva do tri mjeseca, prenosi poruku Grada Zagreba index.hr.

Tramvajska pruga Heinzelova | foto: Grad Zagreb
Što se tu spaja i zašto?
Za one koji nisu upoznati s predviđenom trasom, nova tramvajska pruga u Heinzelovoj ulici trebala bi povezivati okretište Savišće sa Zvonimirovom ulicom. U teoriji, tramvaj bi na vlastitom, izdvojenom koridoru trebao predstavljati bržu opciju od osobnih vozila, koja u prometnim špicevima često zastoje u kolonama. No, nameće se pitanje – je li ta pruga uopće potrebna i što bi konkretno donijela prometnom sustavu tog dijela grada? O svemu tome razgovarali smo s profesorom Markom Ševrovićem s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
Sugovornik ističe da se ovaj slučaj ne može promatrati crno-bijelo jer se u računicu ipak treba uzeti i pješačenje od Zvonimirove do Kvaternikovog trga za sve putnike u tom smjeru I druge važne čimbenike. Dok nabraja logističke detalje, Ševrović postavlja pitanje – što se tu u stvari povezuje i zašto.
– Što ste spojili? Povezali ste Borongaj s Radničkom i Heinzelovom. U blizini te tramvajske pruge nitko ne živi kao što je primjerice slučaj na Tratinskoj ili Maksimirskoj. Uz Heinzelovu nema nekih ozbiljnijih stambenih blokova koji su bliže prometnici od 5 ili 6 minuta hoda, a vrijedi podsjetiti i da će tramvaj trasom prolaziti rijetko, odnosno ne više od svakih 10 do 15 minuta. To znači da vam u ‘startu’ treba 20 minuta gdjegod išli, pri čemu prometne gužve u ovom dijelu grada nisu toliko strašne. Uz samo dva ili tri kritična križanja automobile će i dalje biti atraktivniji od tramvaja, a ako je prelazak na javni prijevoz svrha projekta, hoće li se predviđenim rješenjem uistinu postići, pita se Ševrović.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.