Pretraga

Žičara Učka: Konstrukcija na 5 stupova koja spaja planinu i more, ima li nade?

A- A+

Kada stanovnicama Kvarnera spomenete žičaru Učka, prva reakcija je podsmjeh. Kažu taj je projekt jedan od onih o kojemu se govori samo pred izbore ili kao o legendi. Razumljivo je i zašto. Tvrtka koja je na čelu realizacije projekta osnovana je prije čak 14 godina, a od tada do danas za projekt nije iskopana niti jedna lopata. Što se događa?

žičara | Freepik

Projekt izgradnje Žičare Učka često se ističe kao značajan čimbenik za daljnji razvoj turizma Opatijske rivijere i Primorsko-goranske županije, te je kao takav uvršten u Plan razvojnih programa Primorsko-goranske županije. Vrijednost izgradnje projekta procjenjuje se na približno 18,5 milijuna eura.

Izdvojeni članak

Galerija: Druga cijev Učke, moderan cestovni tunel građen prema najvišim sigurnosnim standradima

Puževim korakom

Za realizaciju 2010. godine osnovano je trgovačko društvo Žičara Učka sa sjedištem u Matuljima koje je zaduženo za gradnju, upravljanje i gospodarsko korištenje žičarom. Osnivači društva su jedinice lokalne (regionalne) samouprave, pravne i fizičke osoba sa sjedištem/prebivalištem na području Primorsko-goranske županije i šire.

Od tada je prošlo 14 godina, a projekt napreduje puževim korakom. Poznato je da ima građevinsku dozvolu za građenje sustava opskrbe vodom dolazne stanice Učka. Kao i građevinsku dozvolu za prvu fazu izgradnje pristupne ceste polaznoj stanici žičare Medveja koja je preduvjet za realizaciju projekta.

Također, do sada su obavljene i dvije izmjene i dopune lokacijske dozvole za obje stanice žičare i trasu. U izradi je glavni projekt, izvještava riportal.net.hr. No, kada se može očekivati otvaranje gradilište teško reći.

Konstrukcija na 5 stupova

Prema javno dostupnim podatcima, žičara bi se trebala graditi od Medveje do Vojaka u dužini od 4.679,41 metara, na 5 stupova visine 14, 17, 25, 43 i 45 metara. Njom bi prometovala kabina kapaciteta 60 putnika, a putne brzine vožnja iznosila bi 7 m/s. Dok bi kapaciteta prijevoza iznosio 310 putnika na sat.

U investiciju je uključena izgradnja polazne stanica, trase, završne stanice, pristupne ceste te panoramskog restorana na Vojaku kapaciteta 200 sjedećih mjesta.

Žičara Učka

Žičara Učka | foto: Žičara Učka

Po uzoru na žičaru u Cetinju?

Izgradnja žičare je bila i tema razgovora početkom godine prilikom posjeta Gradu Rijeci delegacije crnogorskog grada Cetinje. Gradonačelnik Filipović tada je istaknuo kako se od Cetinja može puno naučiti o razvoju na projektu izgradnje žičare.

Naime, upravo je u Cetinju trenutno realizirana prva faza izgradnje žičare, s krajnjim ciljem da postane najdulja žičara na svijetu, ukupne duljine 15 kilometara te jedina žičara koja će povezivati dva grada.

Četiri mjeseca prije roka završena važna cesta u Istri, doznajte ovdje detalje.

Copy link
Powered by Social Snap