Projekt ‘KVARTipo!’: Grad Zadar poziva građane da sami odluče na što će potrošiti četiri mil. kuna
Građani Zadra do 26. listopada 2021. mogu prijaviti male komunalne investicije koje smatraju potrebnima u svom kvartu ili mjestu, odnosno one investicije koje žele da budu uvrštene u proračun za 2022. godinu. Cilj je otvoriti dodatan prostor za izravnu demokraciju.
Iznos od četiri milijuna kuna namijenjen je malim investicijama poput sanacija malih deponija, zamjena ili postavljanje uređaja javne rasvjete, uređenje dječjih igrališta, postavljanje autobusnih čekaonica i slično. Nakon prijava će biti napravljena financijska i tehnička procjena svakog pojedinačnog prijedloga, a potom će se organizirati javne tribine u svakom mjesnom odboru na kojima će građani glasovati za svoj i druge prijedloge koje ocjenjuju kao prioritet te izravno odabrati male komunalne akcije koje žele implementirati, poručili su iz Grada.
– Nitko bolje ne poznaje potrebe svog kvarta od samih građana, a na koncu sredstva Grada su njihova sredstva. Uključivanjem građana u izradu proračuna želimo ići dalje od same transparentnosti i svakodnevnog informiranja. Želimo im dati mogućnost da izravno određuju namjenu dijela proračunskog novca, rekao je gradonačelnik Branko Dukić.
Budžet od četiri milijuna kuna raspodijeljen na svih 37 mjesnih odbora, prema dva kriterija – 1. broj kućanstava obveznika komunalne naknade (definira 75% sredstava) i razina komunalne opremljenosti (25%). S obzirom na to da određen broj mjesnih odbora ima izrazito malen broj kućanstava (ispod 100), kako bi raspodjela novca bila što adekvatnija i pravednija, odlučeno je da će bez obzira na osnovne kriterije, za najmanje mjesne odbore minimalan iznos na raspolaganju bit će 30 tisuća kuna. Najveći iznos je 300.000 kuna, a pojedinačni iznosi po svim mjesnim odborima mogu se vidjeti na službenoj internetskoj stranici Grada Zadra.
– Grad Zadar krenuo je u ovaj projekt po uzoru na tek nekoliko gradova u Hrvatskoj, želeći otvoriti dodatan prostor za izravnu demokraciju, komunikaciju s građanima i osluškivanje njihovih potreba, ali i s ciljem povećavanja transparentnosti i razine odgovornosti Gradske uprave, poručili su.
Prijedloge je moguće dati osobno – ispunjavanjem i ubacivanjem obrasca u kutiju u predvorju Gradske uprave, poštom, kroz platformu eZadrani (od 15.10.) i kroz online obrazac koji je dostupan na webu grada.