Gradnja najvećeg cestovno-željezničkog tunela na svijetu u punom je jeku: Pratite radove UŽIVO
Započela je izgradnja jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Europskoj uniji, podvodni tunel između Danske i Njemačke dug 18 kilometara. Vrijednost ovog masivnog projekta je 10 milijardi eura, a u plaćanju sudjeluju Danska sa 7,1 milijardi eura, a Njemačka s 3,5 milijardi eura. Radove možete pratiti UŽIVO.
Tunel imena Fehmarnbelt spajat će njemački otok Fehmarn s danskim Rødbyhavnom na otoku Lolland, imat će dvotračnu autocestu u oba smjera te dvosmjernu elektrificiranu željezničku prugu. Cijeli tunel biti će izgrađen od 79 montažnih komada, a tijekom izgradnje bit će izvučeno 15 milijuna kubika pijeska i kamenja s morskog dna. Dio materijala bit će iskorišten za izgradnju samog tunela.
Putnicima trenutno treba 45 minuta plovidbe trajektom da prijeđu tjesnac Femern Belt, no kad tunel bude izgrađen, prijeći će ga autom za 10 minuta ili vlakom za 7 minuta. Brzina kretanja motornih vozila kroz tunel bit će ograničena na 110 km/h, dok će za vlakove vrijediti maksimalna dopuštena brzina – 200 km/h. Završetak radova očekuje se 2029. godine.
Gradnja nije prošla bez kontroverzi. U Njemačkoj su se organizacije žalile na moguće stvaranje prevelike buke i zabrinutosti za okoliš, posebno jer će se morati uništiti 30-ak hektara grebena, no sud je presudio u korist projekta. Radove na danskoj strani možete pratiti i UŽIVO.
Projekt je, inače, dio prometne vizije Europske unije za skandinavsko-mediteranski koridor, koji počinje u južnom dijelu Italije i završava u Helsinkiju, prolazeći kroz sve skandinavske prijestolnice, a više o tom projektu možete pročitati u sljedećem članku: