Pretraga

Gradnja najvećeg cestovno-željezničkog tunela na svijetu u punom je jeku: Pratite radove UŽIVO

A- A+

Započela je izgradnja jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Europskoj uniji, podvodni tunel između Danske i Njemačke dug 18 kilometara. Vrijednost ovog masivnog projekta je 10 milijardi eura, a u plaćanju sudjeluju Danska sa 7,1 milijardi eura, a Njemačka s 3,5 milijardi eura. Radove možete pratiti UŽIVO.

Tunel | Foto: Screenshot, YT/FemernAS

Tunel imena Fehmarnbelt spajat će njemački otok Fehmarn s danskim Rødbyhavnom na otoku Lolland, imat će dvotračnu autocestu u oba smjera te dvosmjernu elektrificiranu željezničku prugu. Cijeli tunel biti će izgrađen od 79 montažnih komada, a tijekom izgradnje bit će izvučeno 15 milijuna kubika pijeska i kamenja s morskog dna. Dio materijala bit će iskorišten za izgradnju samog tunela.

Tunel | Foto: Screenshot, YT/FemernAS

Putnicima trenutno treba 45 minuta plovidbe trajektom da prijeđu tjesnac Femern Belt, no kad tunel bude izgrađen, prijeći će ga autom za 10 minuta ili vlakom za 7 minuta. Brzina kretanja motornih vozila kroz tunel bit će ograničena na 110 km/h, dok će za vlakove vrijediti maksimalna dopuštena brzina – 200 km/h. Završetak radova očekuje se 2029. godine.

Tunel | Foto: Screenshot, YT/FemernAS

Tunel | Foto: Screenshot, YT/FemernAS

Tunel | Foto: Screenshot, YT/FemernAS

Gradnja nije prošla bez kontroverzi. U Njemačkoj su se organizacije žalile na moguće stvaranje prevelike buke i  zabrinutosti za okoliš, posebno jer će se morati uništiti 30-ak hektara grebena, no sud je presudio u korist projekta. Radove na danskoj strani možete pratiti i UŽIVO.

Projekt je, inače, dio prometne vizije Europske unije za skandinavsko-mediteranski koridor, koji počinje u južnom dijelu Italije i završava u Helsinkiju, prolazeći kroz sve skandinavske prijestolnice, a više o tom projektu možete pročitati u sljedećem članku:

Izdvojeni članak

Najduži tunel na svijetu koji se gradi 20 godina prometno je rješenje Europe

 

Copy link
Powered by Social Snap