Pretraga

HŽ Infrastruktura počela s radovima: Izgradnja pruge kojom će hrvatski vlakovi voziti 160 km/h

A- A+

Počela je izgradnja trenutno najvrjednijeg i najvećeg infrastrukturnog projekta u Hrvatskoj, izgradnja pruge prema mađarskoj granici u Podravini. Riječ je o izgradnji drugog kolosijeka i rekonstrukciji postojećeg od Križevaca preko Koprivnice do Botova. Projekt je vrijedan 350 milijuna eura.

putnički vlak

Putnički vlak | foto: HŽ Putnički prijevoz

Najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj započeo je kada su spojeni stupovi Pelješkog mosta s kopnom.

Projekt izgradnje novog i rekonstrukcije starog kolosijeka od Križevaca preko Koprivnice do mađarske granice trenutno je najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj. Riječ je o projektu izgradnje željezničkih kolosijeka vrijednosti 350 milijuna eura. Za izvođača je odabrana turska kompanija Cengiz Insaat, koja je nedavno počela s radovima na dionici Drnja-Botova.

Na trasi se naveliko siječe šuma i premještaju instalacije, a početkom ožujka počet će i radovi na kolosijecima te gradnja novg kolodvora nazvanog Novo Drnje, rekao je za Večernji list Ivo Jurić, glavni voditelj projekta i projektni menadžer iz HŽ Infrastrukture.

Prvi radovi odvijat će se između Drnja i Botova, dakle ide se od dravskog mosta prema Koprivnici. Najzahtjevniji objekt na toj dionici svakako je novi čelični most preko Drave za dvokolosiječnu prugu dug oko 338 metara, rekao je za Večernji Ivo Jurić.

hž projekti

Projekti u provedbi HŽ Infrastrukture | foto: HŽ Infrastruktura

Brzina vlakova do 160 km/h

HŽ Infrastruktura projekt je najavila kao nastavak modernizacije Mediteranskog koridora preko Luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte, povezuje Pirenejski poluotok s mađarsko-ukrajinskom granicom, a time i s jedinstvenom transeuropskom prometnom mrežom. Kako navode na svojim službenim stranicama projekt je vrijedan 350 milijuna eura, a sufinanciran je iz Instrumenata za povezivanje Europe. Sporazum o dodjeli bespovratnih sredstava potpisan je još 2016. godine.

– Projektom se planira dogradnja drugoga kolosijeka i rekonstrukcija postojećega kolosijeka od Križevaca do mađarske granice. Omogućit će se brzina od 160 km/h, s ograničenjem od 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici budući da se tamo radi o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima, navode iz HŽ Infrastrukture.

tračnice

Tračnice | foto: HŽ Infrastruktura

Desetljeće modernizacije željeznice

HŽ Infrastruktura ugovor o izvođenju radova potpisala je 12. ožujka 2020. godine s turskom tvrtkom Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S. Dogovoreno trajanje izvođenja radova je 42 mjeseca, to jest do kraja 2023. godine.

– Ovih 42 kilometra i ova 42 mjeseca koji su predviđeni da se projekt realizira je ambiciozan rok. Ali, rok koji se može realizirati, rekao je premier Andrej Plenković nakon potpisivanja ugovora u ožujku 2020. godine. Istaknuo je tom prilikom da je desetljeće pred nama desetljeće modernizacije željezničke infrastrukture, kao sektora koji zahtjeva dodatno ulaganje napora.

U sklopu projekta predviđeni su:

rekonstrukcija 2 kolodvora: Lepavina i Koprivnica

– izgradnja novoga kolodvora Novo Drnje

rekonstrukcija 4 stajališta: Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac

– izgradnja novog stajališta Peteranec i prenamjena postojećega kolodvora Mučna Reka u stajalište

izgradnja 7 mostova, 1 galerije i 3 vijadukata od čega je jedan prijelaz za divlje životinje

izgradnja 8 cestovnih nadvožnjaka, 3 cestovna podvožnjaka i 9 pothodnika

izgradnja svodnih i paralelnih cesta uz trasu željezničke pruge kako bi se omogućio pristup svim česticama čije će postojeće pristupe prekinuti izgradnja pruge

– radovi na izgradnji i rekonstrukciji kontaktne mreže te ostalim elektroenergetskim postrojenjima kao što su elektrovučna postrojenja, postrojenja napajanja te vanjska rasvjeta u stajalištima i kolodvorima

– radovi na ugradnji novih elemenata i uređaja na signalno-sigurnosnom, prometno-upravljačkom i telekomunikacijskom sustavu. 

Za vrijeme potpisivanja ugovora predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić dodao je da će se u projektu izgradit i 25 kilometara zidova za zaštitu od buke, modernizirat će se šest željezničko-cestovnih prijelaza, a njih 11 će se denivelirati.

kolodvor

Željeznički kolodvor Koprivnica | foto: Screenshot Google Maps

Copy link
Powered by Social Snap