Tomašević komentirao poskupljenje komunalija, presporu obnovu grada, novi sustav zbrinjavanja otpadom i novu vodovodnu mrežu
Tomašević je u četvrtak gostovao na intervjuu u RTL Direktu te komentirao neke od najaktualnijih tema u Zagrebu. Prvo je komentirao sporu obnovu Zagreba od potresa nakon više od dvije godine od nesreće, novi cjevovodni sustav, poskupljenje komunalija i novi sustav zbrinjavanja otpadom.
U intervjuu na RTL-u zagrebački gradonačelnik komentirao je najaktualnije teme svog grada. Na pitanje čime je nezadovoljan u prvoj godini mandata spomenuo je sporu obnovu.
Užasno spora obnova…
– Nisam očekivao da skoro godinu dana nakon vlasti mi i dalje nemamo obnovu privatnih zgrada u Zagrebu nakon potresa. To ni u najluđim snovima nisam zamišljao, posebice jer je grad napravio sve. Neka netko kaže iz državnih institucija što smo još mogli napraviti a da pomognemo da se to dogodi. Čim smo došli na vlast napravili smo preglede zgrada koje nisu bile pregledane nakon potresa u Petrinji, napravili mobilne timove koji su posjetili građane i nisu ispunili prijave za Ministarstvo i Fond, posudili smo i svoje zaposlenike, odvojili novac u proračunu za to, po zakonu smo podijelili na tri natječaja financijsku pomoć, rekao je Tomašević.
– Građanima je manje bitno tko je kriv, žele rezultati. Iz te perspektive to je grad u kojem živim i za koji sam odgovoran. Ako u njemu nema obnove, bez obzira čija je to zakonska odgovornost građani će to zamjerati i ovoj gradskoj vlasti. Svjestan sam toga i moje strpljenje je preko ruba. Bila je za travanj najava da će krenuti neka gradilišta i nisu, dodao je.
Svako malo negdje pukne cijev
Komentirao je i nedavne probleme sa zagrebačkom vodoopskrbnom mrežom, točnije, puknuća cijevi i poplave.
– Nema tu velike mudrosti. Pucaju magistralni cjevovodi stari više od 60 godina. Novac koji se uzeo na međunarodnom tržištu za obveznice koje su se izdale, koji je trebao ići u vodoopskrbnu mrežu, nije otišao u tu svrhu. 200 milijuna kuna smo u zadnjih godinu dana u vodoopskrbnu mrežu. Za cijelu, da je moderniziramo i smanjimo gubitke, potrebno je oko 2 milijarde kuna i većinu novca ćemo povući iz EU fondova i taj proces će trajati 7-8 godina. Dobar dio političara će reći ako će biti gotovo za 8 godina, zašto da to radim. Ali onda se nikada neće riješiti. Ni pokojni gradonačelnik nije mislio da će netko drugi rješavati te probleme. Hoće li se to vidjeti ili netko drugi završiti, mi ćemo to napraviti jer vjerujemo u tome. Gledat ćemo što je interes grada bez obzira je li to politički oportuno ili ne, rekao je gradonačelnik.
Novi sustav za zbrinjavanje otpada
U intervjuu su se dotakli i novog sustava za zbrinjavanje otpada koji je Zagrebu prijeko potreban.
– Dosta brzo će 1. srpnja i postavili smo ambiciozan tim kako bi se svi mobilizirali. Mogu reći da se dosta stvari brzo odvijaju. Od 5 tisuća lokacija gdje imamo spremnike na javnim površinama, javilo se u prvih mjesec dana 3500 suvlasnika i vlasnika stambenih zgrada da se vidi mogu li se spremnici smjestiti na njihovu parcelu, bilo unutar zgrade ili dvorišta. Ako ne mogu, grad dozvoljava da se na javnu površinu postavi boks koji će biti pod ključem i u kojem će građani moći staviti spremnike. Zadovoljan sam da se javilo od 5 tisuća, 3500 ljudi. Radimo proces digitalizacije i mikrolokacije svakog spremnika. Njih ima 122 tisuće, mi mapiramo gdje su sada i gdje će biti kad ih stavimo i kad stavimo podzemne spremnike u povijesnoj jezgri grada. Tako je i u Ljubljani, komentirao je Tomašević.
Poskupljenje komunalija ovisi o energentima
Odgovorio je i na pitanje koje najviše utječe na svakodnevni život građana, a to je vezano za poskupljenje komunalija.
– Do sada nije bilo jednog poskupljenja. Apsorbirali smo rast cijena i energenata, kako će dalje ići cijene tako ćemo i mi morati korigirati puno usluga, rekao je.
Nova tramvajska linija
Komentirao je i unaprijeđenje javnog prijevoza.
– Ono što želim je unaprijediti javni sustav prijevoza. ne možemo povećavati cijene, a da se ne unaprijedi usluga. Do kraja godine mogu najaviti 65 novih autobus,a do kraja mandata kupovina 60 novih tramvaja. Nakon 20 godina se širi tramvajska mreža u Zagrebu. Do kraja godine ćemo riješiti dozvole za prugu po Heinzelovoj od Zvonimirove do Vukovarske, a druga faza do okretišta u Savišću. To je jedna od trasa, to je projekt od 140 milijuna kuna, dobar dio toga ćemo financirati iz EU sredstava, idemo onako kako smo rekli da ćemo ići, zaključio je Tomašević.