Problemi nakon 31. ožujka: Banke više neće produljivati moratorij na kredite
S obzirom da kolektivnog rješenja više nema, sada će svatko biti prepušten sam sebi i svojoj banci, zbog čega se mnogi pitaju kako će proći taj prijelaz iz izvanrednog stanja u redovno, u smislu da se moraju početi vraćati kreditne obaveze.
S obzirom na nezahvalnu situaciju zbog pandemije koronavirusa, mnogi se pitaju hoće li se novi moratoriji na kredite u bankama moći ugovoriti i iza 31. ožujka, kada je na razini EU-a za to određen rok, odnosno iza 30. lipnja, kada banke i postojeće moratorije moraju početi iskazivati kao loše kredite. Uz to postoji li šansa da se oni se oni moratoriji koji još traju, produže i do kada, što je vrlo važno pitanje za djelatnike i poduzeća iz turističkog sektora i svih srodnih uslužnih djelatnosti, piše Novi list.
Prema odgovorima koje su iz Novog lista dobili od banke zaključak je: – Ne, moratorija, onakvih kakvi su bili, više nema. Ipak, banke će se truditi u dogovoru sa svakim pojedinim klijentom, naći rješenje.
Isto tako iz banaka pozivaju klijente, posebice poduzeća iz uslužnog sektora, da im se jave, te da ne čekaju da se obveze nagomilaju.
Prepušteni sami sebi
S obzirom da kolektivnog rješenja više nema, sada će ipak svatko biti prepušten sam sebi i svojoj poslovnoj banci, dok se svi pitaju kako će proći taj prijelaz iz izvanrednog stanja u redovno, u smislu da se moraju početi vraćati kreditne obaveze, a pravi se novčani tijek, s obzirom na sve okolnosti, još nije uspostavio.
Iz Hrvatske udruge banaka (HUB) kažu da je “u komunikaciji s predstavnicima turističkog sektora i srodnih djelatnosti kako bi se pravovremeno pronašla optimalna rješenja za klijente banaka”.
Moguće je pronaći rješenje?
– Naime, prema važećoj regulaciji na europskoj i hrvatskoj razini banke nemaju mogućnost odobravati dodatne »Covid moratorije« za one klijente koji navedenu mjeru već koriste u trajanju od 12 mjeseci, podsjećaju u HUB-u. Međutim, savjetuju, »pravovremenom komunikacijom i u zajedničkom dogovoru moguće je pronaći rješenja na individualnoj razini za svakog pojedinog klijenta koji i dalje ima financijske poteškoće, te nije u mogućnosti podmirivati kreditne obveze.«
– Banke, u skladu s vlastitom poslovnom politikom, aktivno komuniciraju s klijentima te će nastojati kroz redovne instrumente olakšanja otplate kreditnih obveza pronalaziti rješenja na individualnoj razini. Stoga naglašavamo da je važno komunicirati sa svojom bankom i da je kroz razgovor u većini slučajeva moguće pronaći individualno rješenje, zaključuju u HUB-u za Novi list.