Obnavlja se povijesni kameni most: Radove vrijedne pola milijuna eura izvodi karlovačka tvrtka
Obnavlja se povijesni kameni Molinarijev most na rijeci Dobri u Ogulinu. Radi se o mostu koji je zaštićeni spomenik kulture i dio je županijske ceste. Sanaciju izvodi karlovačka tvrtka Vacon d.o.o., a radovi su ugovoreni na 464 tisuće eura.
Most je sagrađen 1874. godine u sklopu tadašnje ceste Rudolfine i zaštićeno je kulturno dobro. Stoga je za projekt sanacije prethodno bilo potrebno ishoditi odobrenje Ministarstva kulture i medija, Uprave za zaštitu kulturne baštine, Konzervatorskog odjela u Karlovcu.
Most je dugačak 72 metra sa tri raspona 7,20 metra nad rijekom i dva raspona 3,90 metra nad inundacijama, dok je ukupne širine oko 7,50 metara. Radovi na njemu uključuju sanaciju kolnika, pročelja, podgleda svodova i izvedbu nove ograde.
Prilikom sanacije kolnika biti će izvedena armiranobetonska rasteretna ploča kako bi se prvenstveno spriječilo prodiranje vode i ispiranje kroz konstrukciju mosta. Tako će se izvesti hidroizolacija, novi slojevi asfaltnog kolnika i nove ograde na vanjskim rubovima mosta.
Radovi će trajati do lipnja
Sanacija pročelja i podgleda svodova temeljit će se na popravcima oštećenja i nedostataka i čišćenju mosta od biljaka i raslinja. U sklopu radova biti će izvađeni svi kameni blokovi stare ograde koji su s mosta pali u rijeku i oni će se dijelom iskoristiti za izvedbu novih odsječaka ograde.
Planirano trajanje radova je do lipnja 2023. godine. S obzirom na to da se radi o mostu preko kojeg svakodnevno prolaze automobili i druga vozila, važno je napomenuti kako će se za vrijeme trajanja radova promet odvijati jednim prometnim trakom uz ograničenje brzine.
Most je imenovan po zapovjedniku hrvatsko-slavonske vojne granice Antunu Mollinaryju i dio je ceste Rudolfine koja spaja Ogulin i Novi Vinodolski. Rekonstruiran je 1943. godine, nakon oštećenja tijekom Drugog svjetskog rata. Tada su srušena dva lučna otvora u središnjem dijelu mosta.
Nakon obnove oštećenih dijelova, most nije u potpunosti rekonstruiran u izvornom obliku, jer su izvornu kamenu ogradu zamijenili metalni branici. Više o temi kamenih mostova i zanimljivom načinu gradnje možete čitati ovdje.