Most Cetina i službeno je spojen, a u prometu će biti tek najesen: U izgradnji je spoj ceste na DC8
Službeno je spojen jedan od najzahtjevnijih građevinskih projekata u Hrvatskoj – most Cetina, a izvođač radova je tvrtka Strabag. Nakon spajanja mosta slijede radovi na odvodnji u tunelima, asfaltiranju i postavljanju burobrana. U izgradnji je i spoj ceste na DC8. Navedeno bi trebalo biti gotovo do 30. lipnja, a otvoreno za promet tek najesen.
Riječ je o projektu gdje se vrijednost radova procjenjuje na 23,16 milijuna eura bez pdv-a. Njegova će realizacija doprinijeti prometnom rasterećenje grada Omiša i smanjenju gužvi. Prvi dio dionice Spojna cesta Dugi Rat (DC8) – čvor Dugi Rat – čvor Omiš dug je 2.800 metara, u što je uključen i spoj na Jadransku magistralu, a izrada glavnih projekata je u tijeku. Tijekom ove godine planira se ishođenje građevinske dozvole, a u ovoj je godini planirano i pokretanje postupka javne nabave za izgradnju i nadzor. Drugi dio dionice je od Dugog Rata prema mostu Cetina, prenosi HRT.
Realizacija mosta i obilaznice predstavljena je 2014. godine kao dio Multimodalne platforme splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi rat – Omiš. Projekt Multimodalna platforma splitske aglomeracije podijeljen je u nekoliko faza, a dionica Spojna cesta Dugi Rat (DC8) – čvor Dugi Rat – čvor Omiš je jedna od faza tog projekta. Investicija je procijenjena na 2,44 milijarde kuna, a ukupna duljina zahvata iznosi 21,5 kilometara.
Datum izgradnje brze ceste Solin – Omiš nije poznat
Plenković je u izjavi za medije na mostu kazao kako ne može govoriti o datumima kada će biti gotova brza cesta Solin – Omiš jer to ovisi o javnim nabavama i natječajima. Rekao je samo da će dio od Makarske do Omiša biti gotov do jeseni. Istaknuo je pritom da se radi o projektu koji se financira iz državnog proračuna. Za most je kazao kako je prekrasan i da oplemenjuje vizuru kanala Cetine.
Most duljine 224,45 metra nadsvođuje Cetinu čeličnim lukom čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, pa je njegova duljina veća od vidljive konstrukcije. Tijekom spajanja činilo se da graditelji nisu bili precizni i da most neće u svome središtu biti dobro spojen, jer njegovi krajevi koji su izlazili iz dvaju tunela nisu bili na istoj visini, ali riječ je zapravo o posebnoj tehnici gradnje i spajanja konstrukcije, kod koje je to i predviđeno.
Most Cetina se nalazi na 70 metara nadmorske visine te ‘izvire’ iz dviju stijena. U njima se, pak, nalaze tuneli Omiš i Komorjak, koji zajedno s mostom čine dio omiške obilaznice. Podsjetimo kako je ovo prvi put u Hrvatskoj da se neki most gradi tehnologijom potiskivanja slobodne konzolne konstrukcije promjenjive visine presjeka, a više o tome smo pisali ovdje.
Izvođač radova je tvrtka Strabag
Izvođač radova na ovom projektu je tvrtka Strabag koja je prvotno probila tunele Omiš i Komorjak. U njima je izgradila nosače i upornjake mosta. Potom su projektirali nosač sandučastog poprečnog presjeka promjenjive visine. Dovršetkom mosta i dvaju tunela, dio omiške obilaznice će biti privremeno priključen na državnu cestu D70 kroz tunel Komorjak. Tako će se prometovati dok se u potpunosti ne okonča izgradnja brze ceste Split – Omiš, vrijedne 358 milijuna eura.
Predsjednik Vlade je kazao kako je most Cetina još jedan doprinos investicijama u cestovnu infrastrukturu u Hrvatskoj. Pritom je podsjetio na druge veće prometne projekte, kao što je autocestovno povezivanje Baranje s mrežom autocesta. Podsjetio je i na cestu D403 u Rijeci, izgradnju druge cijevi tunela Učka i na autocestu Lekenik – Sisak – Petrinja.