Pretraga

Na otvaranje ovog mosta čeka se već 14 mjeseci, dva je pregleda do otvaranja

A- A+

S gradnjom mosta Cetina krenulo se 2019. godine, a spajanje konstrukcije isprva je ‘zapelo’ zbog visinskih razlika u dijelovima mosta koje je trebalo spojiti. Zatim je most vrijedan više od 23 milijuna eura uspješno spojen, no nad cijelu priču nadvile su se neke nove bojazni. Okolno stanovništvo krenulo je brinuti o tome hoće li most prometno opteretiti jednu dionicu ceste na koju će usmjeriti promet, a zatim se javilo i pitanje nedostatka burobrana. Sve zadrške su, čini se, riješene, no Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine treba sazvati još dva tehnička pregleda. Datum otvaranja mosta ostaje nepoznat.

most cetina | foto: screen shot HC

most cetina | foto: screen shot HC

Na most iznad Cetine čeka se već deset godina, otkad je predstavljena Multimodalna platforma splitske aglomeracije Solin-Stobreč-Dugi Rat-Omiš. Most se koji se krenuo graditi još 2019. godine, završen prije četrnaest mjeseci, a nedavno su nam iz Hrvatskih cesta potvrdili kako je prilikom prvih tehničkih pregleda utvrđeno kako je s mostom sve u redu i da za njegovo otvaranje ne postoje nikakve zadrške. Ipak, mostom se još ne prometuje.

Visinske razlike pa burobrani

Nakon što se krenuo graditi, most vrijedan 23,16 milijuna eura, podsjetimo, trebao je spojiti tunel Komorjak Sjever i tunel Omiš. No, ubrzo su se javili prvi problemi. Isprva, konstrukcija na visini od 70 metara nije mogla biti spojena jer su između dva dijela postojale visinske razlike. Zatim su stanari okolnog područja krenuli negodovati oko toga hoće li most na neki način prometno opteretiti dionicu Poljica na koju će usmjeriti promet.

Most Cetina | foto: YouTube screenshot/Hrvatske ceste

Treći problem koji se javio ticao se pitanja nedostatka vjetrobrana za konstrukciju koja će biti direktno izložena naletima bure na omiškom području. Isprva, naime, konstrukcija nije trebala imati vjetrobrane, no u daljnjem razvoju događanja ipak su napravljeni dodatni izračuni za ‘model iz vjetrovnog tunela’, kada je bila najavljena izrada projekta s modificiranim burobranima.

Dva tehnička pregleda od otvaranja

Nakon što su i burobrani ‘riješeni’, početkom 2024. godine početak prometovanja na mostu iznad Cetine najavljeno je za kraj veljače, no ni tada most nije pušten u promet. Spomenuto je, Hrvatske ceste u vezi kašnjenja su se oglasile potvrdivši kako je u prvim tehničkim pregledima most odlično ‘prošao’, a na još dva pregleda i dalje se čeka.

Izdvojeni članak

Najveći projekt obnove u Firenzi: 700 godina star višestruko opjevani most dobiva novo ruho

– Za izgrađenu fazu 1.B. iza mosta Cetina gdje se razdvajaju tuneli Komorjak na trasi nove ceste prema Dugom Ratu i Komorjak-sjever na spojnoj cesti, te za fazu spojne ceste do DC70 kod Naklica u duljini od oko 1 km očekuje se od Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine sazivanje preostala dva tehnička pregleda, tom prilikom objasnili su iz Hrvatskih cesta, a situacija ostaje nepromijenjena.

Isti pregledi još uvijek nisu izvedeni, a ne zna se kad će se odviti. S druge pak strane, nađu li se prilikom preostalih pregleda određeni nedostaci na mostu, trebat će proći dodatno razdoblje od mjesec dana prije nego most bude otvoren. Prema tom proračunu, piše večernji.hr, most zasigurno neće biti otvoren prije lipnja.

Što je rekla stručnjakinja za konstrukcije, može li se znati kakvo je stanje zagrebačkih i hrvatskih mostova te koji je most u Zagrebu jedini ojačan, pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap