Projekt ‘Kanal Istanbul’ – kako izgleda novi grad Yenişehir dom za pola milijuna stanovnika
Nakon što je prije gotovo dvije godine svečano položen kamen temeljac za izgradnju mosta Sazlidere – prvog mosta na megaprojektu gradnje Kanala Istanbul, krenuo se razvijati i projekt urbanizacije nove obale. Javnosti je predstavljen novi grad Yenişehir koji bi trebao postati dom za čak pola milijuna stanovnika.
Kako je najavljeno, duž kanala Istanbul trebalo bi biti izgrađeno šest mostova, a na njegovim obalama dva grada. Da nije riječ o lakom procesu govori podatak da je ovaj ambiciozan pothvat urbanizacije u potpunosti uspješno uvršten u prostorne planove tek nedavno.
Javnosti je predstavljen novi grad Yenişehir koji se nalazi u neposrednoj blizini kanala Istanbul, a gradi se za smještaj oko pola milijuna ljudi. Nakon organizacijskog ulaska u ovaj grad, poljoprivredno zemljište će se transformirati u investicijsko stambeno i poslovno zemljište.
Grad okružen vodenim i botaničkim vrtovima
Prema izjavi koju je tursko Ministarstvo okoliša, urbanizacije i klimatskih promjena objavilo na svojoj službenoj web stranici odobren je zahtjev za podjelu grada Yenişehir na 15 njegovih četvrti i tri veće urbane cjeline. Cilj je učiniti ga modernim gradom koji će moći stati u bok svjetskim metropolama. Grad će imati morske luke, željeznicu i 6 mostova, a na gradskom području bit će izgrađeno nekoliko vodenih, botaničkih i životinjski parkova s ciljem očuvanja okoliša od posljedica teške urbane izgradnje.
Kako izvještava Elhaj grupa, tvrtka specijalizirana za ulaganja u nekretnine u Turskoj, grad Yenişehir ističe se raznolikošću svojih nekretnina za koje se traže ulagači. Investitorima su na raspolaganju zemljišta za izgradnju rezidencija, vila, trgovačkih centara, hotela i restorana. Uz zanimljivu napomenu kako ulaganje u Yenişehir nudi pogodnost dobivanja turskog državljanstva za samo tri mjeseca.
Turski mega projekt
Inače, mega projekt izgradnje kanala Istanbul prema procjenama trebao bi koštati minimalno 15 milijardi dolara. Dužina kanala trebala bi iznositi 45 kilometara, širina njegove baze minimalno 275, a dubina 21 metar. Turska Vlada naglašava kako istraživanja pokazuju da će se brodski promet u Kanalu Istanbul odvijati 13 puta sigurnije od onog u Bosporu.
Umjetni kanal bi započeo na sjevernom kraju jezera Küçükçekmece na zapadu grada, prirodnog bazena na Mramornom moru, nastavio bi na sjever do brane Sazlıdere i na kraju bi se povezao s Crnim morem. Iskapanja tla pružila bi dovoljno materijala za izgradnju više otoka u Mramornom moru.
Pogledajte kako izgleda napušteni grad u Turskoj koji je jednom također bio dio ambicioznog graditeljskog pothvata.
@realityexplained0 Istanbul will be an island 🔥🇹🇷 #maps #geography #turkey #turkiye #bosphorus #istanbul #politics #geopolitics #maps #mapping #mapper #facts #interestingfacts #border #country #blacksea #fyp #fypシ #viral ♬ original sound – realityexplained