Pretraga

Megaprojekt u Dubrovniku na javnom savjetovanju: Građani protiv, a u planu mostovi, tuneli i vijadukti

A- A+

U tijeku je javna rasprava o utjecaju na okoliš ceste Dubrovnik-Zračna luka Čilipi. Dubrovčani su na nogama, tvrde kako bi realizacija ovoga projekta uvelike ugrozila prirodno okruženje Srđa. Kao i da je riječ o nepotrebnom potezu za koji postoje praktičnije alternative.

Dubrovnik

Dubrovnik | foto: Freepik/wirestock

Upravni odjel za zaštitu okoliša i komunalne poslove Dubrovačko-neretvanske županije uputio je u javnu raspravu Studiju o utjecaju na okoliš ceste Dubrovnik-Zračna luka Čilipi. Javna rasprava otvoren je do 14. rujna 2023., a uvid u Studiju građani mogu ostvariti u službenim prostorijama Grada Dubrovnika.

Javno izlaganje o Studiji održat će se 5. rujna u zgradi sveučilišnog kampusa Sveučilišta u Dubrovniku. Sudeći prema komentarima Dubrovčana na društvenim mrežama, može se očekivati njihovo ujedinjeno podizanja glasa protiv izgradnje nove prometnice.

4 tunela, 11 vijadukata

Prema podatcima iz tehničkog sažetka Studije koju je izradila tvrtka Dvokut Ecro, prometnica Dubrovnik istok – zračna luka Čilipi približne je duljine 27 kilometara. Trasa je uglavnom položena na ‘višim kotama’, te prolazi iznad naselja preko nepristupačnog brdovitog terena.

Na području kojim prolazi projektirana cesta nije razgranata mreža prometnica, ali ima značajan broj bujica i klanaca. Zbog toga je planirano da glavna trasa sadrži po jedan most i podvožnjak, 4 tunela, 11 vijadukata i 31 cestovni propust.

Dubrovnik nova cesta

dubrovnik nova cesta | foto: Dvokut Ecro

Radovi podijeljeni u 4 faze

Izgradnja prometnice previđena je u četiri faze. Prva faza obuhvaća dio prometnica i objekata na istočnoj strani mosta dr. Franje Tuđmana, s pripadajućim čvorištima na državnim cestama te tunel Gruž. Druga faza obuhvaća glavnu trasu s čvorištima i pripadajućim spojnim cestama od čvora Dubrovnik zapad do čvora Dubrovnik istok.

Treća faza podrazumijeva izgradnju spojne ceste od čvora Ilijina glavica do čvora Dubrovnik istok i glavne trase planirane ceste s pripadajućim spojnim cestama i čvorištima od čvora Dubrovnik istok do čvora Cavtat. U posljednjoj, četvrtoj fazi trebala bi se graditi brza ceste od čvora Cavtat do čvora Čilipi.

Izdvojeni članak

Biskupski dvor u Dubrovniku bit će transformiran u 2 milijuna eura vrijedan dječji vrtić

Građani negoduju

Dubrovčani su uvelike protiv realizacije ovoga projekta. Tvrde kako bi nova prometnica uvelike ugrozila prirodno okruženje Srđa. I to, ističe se – nepotrebno s obzirom na to da postoje praktičnije alternative za razvoj cestovnih pravaca na ovome području. U ovome kontekstu spominje se razvoj starog puta od Orsule koji bi uz izgradnju samo jednog podvožnjaka mogao Dubrovnik spojiti na cestu D8.

Postoji i velika zabrinutost za ugrozu prirodno okruženje Srđa, prije svega zbog tunela. Obrazlaže se kako je planiran tunel kroz Srđ nepotreban, te da prolazi ugroženim krajobrazom.

Dubrovnik dobiva novi Dom za starije i nemoćne, pogledajte ovdje kako će izgledati.

Copy link
Powered by Social Snap