Pretraga

Priprema apartmana za sezonu: 5 stavki bez kojih nema zarade od najma

A- A+

Dok je u velikim turističkim središtima duž Jadrana sezona snažno započela još u svibnju, u manjim mjestima koja su orijentirana isključivo na ponudu ‘sunce i more’ prvi veći val gostiju tek se očekuje. Možda to nije dobro za zaradu, ali svakako ostavlja prostor za pripremu apartmana za sezonu. Istražili smo što sve treba obaviti kako bi gosti bili dočekani u skladu sa standardnim očekivanjima, te kako bi se, što je još važnije, zadovoljni uslugom i vratili.

krevet

krevet | foto: Freepik

Kada je privatni smještaj u pitanju, najveći broj iznajmljivača u Hrvatskoj duž Jadrana popunjava svoje kapacitete od lipnja do sredine kolovoza, a u velikom broju slučajeva i u kraćem vremenskom razdoblju. Njima je najam apartmana uglavnom dodatan izvor prihoda, pa često upadaju u zamku da se za početak sezone ne pripreme na vrijeme pa ih prvi gosti uhvate nespremne.

Izdvojeni članak

Dizajnerski hoteli u Hrvatskoj koji oduševljavaju – oslanjaju se na povratak prirodi, umjetnost, ali i moderne strukture

Da se to ne bi ponavljalo iz godine u godinu treba uspostaviti rutinu pripreme apartmana za sezonu koja uključuje neizostavne stavke bez kojih se gosti ne bi trebali primati. Donosimo listu poslova koje iznajmljivači moraju obaviti uoči početka sezone.

Generalno čišćenje

Iako se podrazumijeva da je apartman po odlasku zadnjih lanjskih gostiju očišćen, 8 ili 9 mjeseci kasnije sve treba ponoviti. Kupaonica, čiji je izgled pola dobre ocjene za kvalitetu smještaja, mora biti sjajna i mirisna, bez tragova kamenca. Posebnu pažnju treba obratiti na plijesan na fugama i rubovima tuš kabina/kada. Ukoliko se ‘stvorila’ u fazi mirovanja apartmana preporuka je ukloniti ju i mjesta prijeći sa silikonom.

U kuhinji treba isprazniti sve ormariće i dubinski ih očistiti, kao i posuđe koje će potom biti u njih vraćeno. Treba pregledati i da li u ormarićima ima kukca. Ako uočite mrtvog moljca ili mrave, područje treba odmah tretirati i pronaći izvor ulaska, te ga zatvoriti. Jer ako su se tu našili jednom, doći će ponovno.

Vanjski prostor, terase i balkone treba temeljito isprati, posebno ako se apartman nalazi u nekretnini koja je neposredno uz more. Uz prljavštinu koja se sigurno nakupila, tu su i na prvi pogled nevidljive naslage soli koje osim što habaju površine, stvaraju sklizak i ljepljiv film. Vani svakako treba dobro očistiti i roštilj/pečenjaru.

Ilustracija, foto: Unsplash; Towfiqu barbhuiya

Provjera ispravnosti uređaja

Električni uređaji koji se nisu nekoliko mjeseci koristili moraju se provjeriti jesu li u ispravnom stanju. Prije ponovnog uključivanju u struju važno je provjeriti integritet kablova, te uređaj dobro obrisati od nakupina prašine i vlage.

Frižider, koliko god da izgleda čisto, treba svakako još jednom dobro prebrisati i prozračiti. Nakon što se pusti u rad, preporuka je i dodatno provjeriti rad ledenice. Perilicu za rublje treba pokrenuti na kratki ciklus, idealno to povezati s osvježavanjem posteljine i/ili ručnika i drugog tekstila.

Svakako treba provjeriti radi li televizor, te u kakvom su stanju vanjski i unutarnji prijemnici signala. Nije ništa neobično da, primjerice, ‘tanjur’ koji je cijelu zimu proveo na udarima bure ljeto dočeka u lošem stanju – hrđav i u raspadu. Ako se pokaže da je to slučaj treba što prije kontaktirati operatera za zamjenu.

Važno je i provjeriti rad mikrovalne pećnice, tostera, aparata za kavu, sušila za kosu. Riječ je o malim kućanskim uređajima koji se lako kvare, te za koje nije ništa neobično da iznenada više ne rade. Posebno pod utjecajem vlage. Njihov popravak se rijetko isplati, ali zbog povoljne cijene lako ih je zamijeniti.

Microwave oven. Isolated on white.

Servis klime

Na unutarnjoj jedinici klime, preko isparivača curi voda koja ostaje dugo u sustavu, čak i do godinu dana. Kako je sva voda podložna bakterijama, i u toj vodi se stvaraju bakterije koje vode ka bolesti kada se klima koristi bez čišćenja. Treba znati da sve što u prostoriji leti u zraku dok klima radi, uređaj lijepi na sebe, kao usisavač. Kada se uređaj ne čisti, a s vremenom ga prekrije prljavština, ona upuhuje prljavi zrak koji ljudi udišu. Što je jako opasno za zdravlje.

Stoga se servis klima uređaj preporučuje obaviti barem jednom godišnje ako se uređaj koristi samo za hlađenje, a dva ili više puta ako se koristi za hlađenje i grijanje kada se nalazi u ugostiteljskim ili turističkim objektima u kojima se izmjenjuje velik broj ljudi.

No, treba znati i kako se vanjske jedinice klima uređaja na objektima uz morsku obalu intenzivno oštećuju od vjetra i soli, pa ako ih se dodatno ne zaštiti na kraju sezonu, početak nove obično dočekuju u lošem stanju. Tu može pomoći serviser klime, ali da će imati i taj posao u rukama valja napomenuti pri ugovaranju njegova dolaska.

servis klime

servis klime | foto: Ivana Solar

Nabava potrošnog materijala

Sapun, toaletni papir, osnovna kozmetika za higijenu poput gelova za tuširanje i šampona, osnovni začini, sredstvo za pranje suđa, sredstva protiv komaraca nešto je što bi trebalo dočekati gosta u apartmanu. Ovisno koliko ćete gostiju imati kroz ljeto napravite računicu, te pokušajte ove proizvode kupiti u većim količinama uoči sezone.

Treba znati da se pod ‘potrošni materijal’ podrazumijevaju i čaše/šalice (setovi rijetko prežive sezonu), kalupi za led (promijene oblik od uporabe), spužvice za pranje suđa, ubrusi, vrećice za smeće, suđe, žarulje. Ovo su također stvari koje gosti pod obavezno očekuju u privatnom smještaju.

Iako ručnici, posteljina, jastuci nisu nešto što mali iznajmljivači kupuju novo za svaku sezonu, uvijek je potrebno barem nešto od navedenog promijeniti. Ručnici i posteljina zbog pranja na visokim temperaturama koje osiguravaju higijenu habaju se, gube na mekoći i tako odaju loš dojam. Jastuci se pak, posebno oni slabije kvalitete, lome i gužvaju, a gostima su jako važni, odmah uz bok čistoj kupaonici.

Provjera pretplata i ‘dogovora’

U današnje vrijeme primiti gosta u apartman bez da mu se omogući wifi Internet konekcija je gotovo nezamislivo. Stoga svakako treba provjeriti funkcionalnost sustava, obnoviti pretplate, raspitati se o mogućnostima nadogradnje. Nikada nije na odmet dobiti više za novac.

Slično treba napraviti i s televizijskom pretplatom. Nakon provjere fizičkog stanja prijemnika, važno je provjeriti i da li su programi ‘gledljivi’. Pametno je pronaći ugovor o pretplati/paketima, provjeriti da li ono što plaćate vaši gosti mogu koristiti. Obzirom na Europsko nogometno prvenstvo koje će obilježiti početak sezone, nije na odmet dodati u pretplatu još koji sportski program.

Ako u sezoni imate redovne dostave pitke vode ili pekarskih proizvoda treba na vrijeme kontaktirati lanjskog dobavljača, ugovoriti cijenu za ovu sezoni i osigurati dostavu ovih osnovnih stvari bez kojih gost ne može. Također, ako u smjeni gostiju apartman čiste servisi za čišćenje ili netko drugim s kime ste već surađivali, svakako treba uspostaviti kontakt, te dogovoriti cijenu i dinamiku čišćenja.

Doznajte ovdje sve o timeshare aranžmanima u EU.

Copy link
Powered by Social Snap