Za milijun eura novo pristanište na Dravi, u planu i gradnja 12 metara dugog pristupnog mosta
Za 991.913 milijuna eura Osijek dobiva novo riječno pristanište za brodove. U okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti za vremensko razdoblje između 2021. i 2026. godine, izgradnja pristaništa je povezana s projektom ‘Bolenov dravski put’ koji se financira iz Europske unije. Pristanište će osigurati 42 privezna mjesta, u obliku plutajućeg gata od deset armirano betonskih pontona. Pristup pristaništu omogućavat će dvanaestmetarski čelični most.
Za skoro milijun eura, Osijek dobiva novo pristanište na rijeci. Konkretno, u pitanju su radovi vrijedni 991.913 milijuna eura na izgradnji pristaništa u Goli u marini. Pristanište bi bilo namijenjeno sigurnom i nesmetanom privezu plovila, kojim će se osigurati 42 privezna mjesta. Naručitelj je Lučka uprava Osijek, a u planu je izvedba pristaništa u obliku jednog plutajućeg gata postavljenog na lijevoj obali Drave.
Gat udaljen od obale
Prema specifikacijama plutajući gat s fingerima trebao bi se sastojati od deset uzdužno spojenih dvanaest metarskih, armirano betonskih pontona, već tipski odobrenih od Hrvatskog Registra Brodova.
– Još jedan devet metarski ponton će biti poprečno pričvršćen na osmi ponton, a služit će za prihvat pristupnog mosta. Time će se gat udaljiti od paralelne obale za još 9 metara prema području dublje vode, tako da će, pri najnižem vodostaju, pristanište normalno funkcionirati na komotnoj dubini od 1,1 metara. Ovo omogućava da se još 11 brodica može bočno privezati na desni bok gata, stoji u opisu plana za izvedbu novog pristaništa.
Cijelo pristanište bite će usidreno pomoću 14 pilota izrađenih od 20 metara dugih čeličnih cijevi ϕ 355,6×14,2 milimetara. Nadalje je predviđeno da će piloti biti zabijeni u tlo oko 9 metara, a vrhovi će im biti na jedan metar iznad najvišeg vodostaja. Zbog kratkih privjetrišta i meandriranja Drave ne postoji mogućnost pojave toliko visokih, ni prirodnih valova od vjetra, niti valova od plovila koji bi uspjeli podići vodilice pilota toliko da se pontoni oslobode od sidrenog sustava, objašnjeno je.
Čelični most za pristup
Pristup gatu bit će omogućen preko 12 metara dugog čeličnog mosta na kopnu, klizno oslonjenog na vodilice u armiranobetonskom temelju te, elastičnim spojem, zglobno ovješenog na čelo poprečnog pontona. Armiranobetonski temelj mosta će se nalaziti 1,22 metar ispod najvišeg mogućeg vodostaja te, u to vrijeme, most neće biti u upotrebi.
Radovi će biti izvedeni prema važećoj projektno-tehničkoj dokumentaciji, odnosno prema Glavnom projektu i sukladno građevinskoj dozvoli. Mapa 1 projekta građevinski je projekt projektantskog ureda HIDROING d.o.o., kao i Mapa 2, dok je građevinska dozvola za predmetni zahvat ishođena 28. veljače 2023. godine.
‘Bolenov dravski put’
U opisu javne nabave stoji kako je nabava za provođenje projekta povezana s programom, točnije projektom koji se financira iz Europske unije. Riječ je o projektu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti za razdoblje između 2021. i 2026. godine. Cilj projekta Interpretacijski centar ‘Bolenov dravski put’ je kroz razvoj i prilagodbu javne turističke infrastrukture, u svrhu interpretacije prirodne baštine potaknuti oporavak i otpornost turističkog sektora.
Isti cilj se planira postići ulaganjem u povećanje atraktivnosti slabije razvijenih turističkih destinacija čime se podiže kvaliteta i raznovrsnost turističke ponude na području općine Gola, potiče održivi oblik turizma te se doprinosi zelenoj tranziciji turističkih proizvoda, stoji na stranici projekta. Za izgradnju pristaništa ishođena je građevinska dozvola te su izrađene građevinski projekti ‘Mapa 1’ i ‘Mapa 2’ koje još valja realizirati.
Na jesen kreće realizacija velike investicije u Slavoniji. O čemu je riječ pročitajte ovdje.