Kraj krkljancima u sezoni: Velike pripreme za treću traku autoceste i zagrebačke obilaznice
Velika vijest koja bi trebala osigurati rasterećenja cestovnih prometnih pravaca prema moru u sezoni stiže iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Potpredsjednik Vlade i ministar, Oleg Butković u Dnevniku HRT-a govorio je o velikom projektu modernizacije Hrvatskih željeznica, ali i drugim projektima razvoja prometne mreže u Hrvatskoj na svim nivoima. Tako je, između ostalog, objavio kako je u visokom stupnju pripreme projekt konstrukcije trećeg traka autoceste na dionicama koje su ljeti pod najvećim opterećenjem.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u razgovoru za Dnevnik HRT-a, a kako prenosi hrt.hr, najavio je novine koje će donijeti poboljšanja u cestovnom prometu. Među njima se ističe velika vijest koja bi trebala osigurati rasterećenja cestovnih prometnih pravaca prema moru u sezoni.
Naime, Butković je rekao da se gužve na cestama u Hrvatskoj koje vode prema mora ljeti ne mogu u potpunosti izbjeći, ali da se u ovome kontekstu razmišlja se o trećem traku autocesta na najopterećenijim dionicama.
– Pripremamo treću traku prema Karlovcu, odnosno Bosiljevu i treću traku na Zagrebačkoj obilaznici. To su dva projekta u visokoj fazi spremnosti kada govorimo o prometnoj dokumentaciji. Kroz godinu, možda godinu i pol trebali bismo imati spremnu dokumentaciju s građevinskim dozvolama i ići u realizaciju tih projekata, jer pokazalo se da se najveći dio gužvi stvara u dijelu autoceste do Karlovca, odnosno do Bosiljeva, poglavito kada je vrhunac turističke sezone, najavio je Butković.
Rasterećenu gužvi trebao bi pomoći i novi sustav naplate cestarina. Aktivacija sustava kasni, a kao razlog Butković je naveo zastoja tijekom COVID krize i pada prihoda u Hrvatskim autocestama. Jednom kada sustav bude u pogonu u jednom će satu približno 3.000 vozila moći proći kroz kontrolne točke naplate.
– Hrvatske autoceste (HAC) osigurale su iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti sredstva u iznosu od 100 milijuna eura. Ovih se dana treba potpisati ugovor za taj projekt i 2026. godine bismo imali novi sustav naplate, rekao je Butković.
Najvažnija ‘mala’ cesta na Kvarneru ide u rekonstrukciju, doznajte ovdje detalje.