U Beču su predstavljeni planovi za gradnju novog mosta koji će značiti veliki iskorak za povezivanje postojeće biciklističke mreže s poslovnom zonom u kojoj je sve više zaposlenih koji preferiraju bicikle kao prijevozno sredstvo. Novi most bit će dugačak 700 metara, a radovi počinju 2026. godine. Masovno širenje biciklističkih staza u bečkom Donaustadtu započelo je prije dvije godine. Do sada je ondje izgrađeno 14 kilometara biciklističke infrastrukture.
Dugogodišnja želja stanovnika 22. bečkog okruga Donaustadt napokon se ostvaruje. Ondje se gradi jedan od najdužih pješačkih i biciklističkih mostova u Beču. Iako tramvajska linija na tom dijelu Beča predstavlja dobru povezanost s ostalim dijelovima grada, za pješake i bicikliste trenutačna situacija daleko je od idealne.
Problem se krije u blizini željezničke pruge i autoceste koje predstavljaju prepreke zbog kojih stanovnici okruga Donaustadt zaobilaznim putevima moraju prijeći više od jednog kilometra kako bi od mjesta stanovanja došli do trgovina i rekreacijskih područja. No, to će gradnjom novog mosta uskoro promijeniti.
Veza prema poslovnoj zoni
Novi most omogućit će kraće pješačke dionice. Također, upotpunit će postojeće rupe u biciklističkoj mreži i postati važna veza prema poslovnoj zoni i novim stambenim područjima.
Most će biti dugačak 700 metara i širok 4,5 metra, a gradit će se u blizini mosta kojim prometuje tramvajska linija broj 26. Prometne prepreke kao što su željeznička pruga i autocesta tako će biti savladane, a stanovnici 22. bečkog okruga dobit će veći poticaj da hodaju i voze bicikl.
Most će im svakako olakšati svakodnevicu i pružiti novu vrstu komfora i pristupačnosti. Planiranje ovog povijesnog projekta već je u tijeku, a radovi bi trebali početi sredinom 2026. godine.
Godišnje 20 milijuna eura za biciklističke staze
Biciklističke staze u ovom okrugu novim će se mostom dodatnom proširiti i bolje povezati, a njihovo masovno širenje u bečkom Donaustadtu započelo je prije dvije godine. Do sada je ondje izgrađeno 14 kilometara biciklističke infrastrukture.
Osim širenja u okrugu Donaustadt, biciklističke staze niču diljem grada. Svake se godine pokrene oko 50 projekata u okviru kojih u prosjeku nastane 20 kilometara biciklističkih staza. U tu svrhu grad na godišnjoj razini ulaže oko 20 milijuna eura, a prošle je godine uloženo rekordnih 35 milijuna eura.
Velika ulaganja i želje itekako se isplate što jasno pokazuje podatak da je broj biciklista u Beču u razdoblju od 2018. – 2023. porastao za gotovo četiri milijuna, pa austrijskim glavnim gradom danas bicikl vozi dvanaest milijuna građana, a broj neprestano raste.
U Zagrebu se otvoreno gradilište Biciklističke magistrale, bit će duga preko 22 kilometra, doznajte ovdje detalje.