Nova faza razvoja teretne luke: Traži se izvođač koji će sa 4 milijuna srediti jedan dio Gaženice
Za zadarsku Gaženicu se sprema nova faza razvoja gospodarskog dijela luke. Kako je već najavio ravnatelj Lučke uprave Zadar Željko Knežević, teretni no i putnički, ali i željeznički promet čekaju temeljne promjene, dok bi rezultati trebali biti otkriveni za četiri godine. Od brojnih planova, prvi na redu su zahvati sanacije obalnog zida i produbljivanje akvatorija. Traži se izvođač koji će sa 4 milijuna eura za sedam mjeseci odraditi prvi dio obuhvatne rekonstrukcije.
Kako smo pisali na samom početku listopada, zadarski terminal Gaženica ušao je u novu fazu razvoja gospodarskog dijela luke. Kako je tada najavio ravnatelj Lučke uprave Zadar, Željko Knežević, očekivano je da će se za četiri godine obnoviti teretni i putnički željeznički promet u Gaženici. U planu su i modernizacija i razvoj zelene tranzicije.
Knežević je rekao i da je u pripremi i izvedbena dokumentacija za treću etapu ribarske luke u Gaženici odnosno pristupni put, obalni zid ukupne duljine 282 metara te novi manipulativni prostor ribarske luke unutar obuhvata luke za javni promet. Kako su istaknuli iz Lučke uprave Zadar, u budućem razvoju Gaženice, pomogla bi i željeznička trasa Knin-Zadar čija bi rekonstrukcija prema najavama trebala završiti do 2028. godine. isprva, za 4 milijuna eura 7 mjeseci obavljat će se jedan dio radova u teretnoj luci.
Sanacija zida i produbljivanje
Posao vrijedan 4 milijuna odnosi se na jedan dio rekonstrukcije. Riječ je o radovima sanacije obalnog zida na Gatu 1 u teretnoj luci Gaženica, kao i radovi produbljenja dijela akvatorija teretne luke Gaženica (odnosno južni bazen). Kako se može iščitati iz Elektroničkog sustava javne nabave (EOJN), traži se izvođač pomorskih građevinskih radova, a dokumentacija se može dostaviti do 12. studenog ove godine.
Ugovor će trajati sedam mjeseci nakon uvođenja u posao. U svrhu radova, u veljači 2024. godine provedeni su istražni radovi. Izvedeni su u svrhu planiranog produbljenja u zoni uz Vez oznake 1 u teretnoj luci Gaženica, ali i kao podloga za izradu projekta sanacije gata. Kako navodi dokumentacija Zbirnog izvještaja, lučki bazen radovima se planira produbiti na dubinu -12,5 metara, što jednim dijelom zahvaća sjeverni ugao gata na vezu 1, te će radovi na produbljenju svakako utjecati na stabilnost obalnog zida.
Provedeni istražni radovi
Prva grupa provedenih istraživanja provedena je s ciljem utvrđivanja dimenzija montažnih blokova i monolitnih dijelova obalnog zida, što je osnovni podatak za provjeru stabilnosti zida. Prva grupa istraživanja se sastojala od iskopa sondažnih jama uz unutrašnje lice obalnog zida, provedbe istražnih bušotina, vertikalnog bušenja SDS svrdlima promjera 16 mm duljine 1,2 m, te geofizičkog snimanja platoa.
– Sva provedena istraživanja nisu dala željene rezultate, te nisu utvrđene točne dimenzije, ali je utvrđeno da obalni zid nije napravljen prema dostupnom projektu već su dimenzije zida manje od proračunatih i očekivanih. U nastavku je dan opis svih napravljenih istražnih radova u cilju utvrđivanja dimenzija obalnog zida kronološkim redom, stoji u Zbirnom izvještaju.
Radovima produbljivanja akvatorija prethodit će ronilački pregled postojećeg stanja morskog dna u svrhu utvrđivanja zaostalog otpada karakterističnog za lučka područja. Potom će se, nakon deponiranja otpada iskop, kao što je već napomenuto izvoditi do dubine -12,5 metara. Iskop će se odvijati u visinskom pogledu, produbljivanjem u rahlom materijalu.
Očuvanje i vraćanje u funkcionalno stanje
Svi radovi u okviru sanacije gata bit će izvedeni radi očuvanja temeljnih zahtjeva za građevinu, te prema Zakonu o gradnji spadaju u održavanje građevine. Prilikom sanacije, radovima se nastoji zadržati građevinu, odnosno zadržati njezin dio ili ju vratiti u tehničko ili funkcionalno stanje određeno projektom građevine. Odnosno propisima i aktima u skladu s kojima je građevina i izgrađena.
Ishođenje građevinske dozvole pritom neće biti potrebno budući da se planiranim radovima ne mijenjaju lokacijski uvjeti građevine, niti se utječe na ispunjavanje temeljnih zahtjeva za građevinu. Provest će se prvo sanacija monolitnog temelja na koji su postavljeni montažni blokovi obalnog zida, nakon čega će se pristupiti i sanaciji zapadnog i istočnog monolitnog podmorskog obalnog zida.
U zadarsko zaleđe vraća se željeznica, a u realizaciji bi ju se trebalo spojiti i s Gaženicom. Zašto je ovo važno, doznajte ovdje.