Pretraga

Za ovu prugu ‘utrt’ je put, a njena izgradnja vrijedna 48 milijuna eura olakšat će život istočnom dijelu grada

A- A+

Kao i preostale dionice tramvajske pruge, ona na Heinzelovoj ulici je obećavana niz godina. Zbog toga što je za nju ‘utrt’ put između postojećih prometnica, očekivalo se kako će gradskim vlastima biti prioritetna, no primat je ipak pripao Sarajevskoj. Nakon početka radova u Novom Zagrebu obznanjeno je kako bi se i ova pruga trebala graditi, i to za 48 milijuna eura. Ovaj potez spasit će promet u istočnom dijelu Zagreba.

TMK 2200; foto: David Mandić | baustela.hr

Na nedavnom službenom otvorenju radova na Sarajevskoj cesti koja, već je dobro poznato, znači prvo proširenje tramvajske pruge u Zagrebu nakon dva desetljeća govorilo se i o na listi prioriteta drugom projektu širenja tramvajskih tračnica. U pitanju je dugo obećavana izgradnja pruge na Heinzelovoj ulici za koju je grad potvrdio kako je danas predmet nabave konačno upućen u prethodno savjetovanje.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Zagrebačka tramvajska pruga jedna je od najopterećenijih u Europi, obnova kreće s Mihaljevca

Vrijednost projekta procjenjuje se na 48 milijuna eura, a rok izvršenja je 24 mjeseca od uvođenja u posao. Nova tramvajska pruga vodit će od Ulice kralja Zvonimira do okretišta na Savišću i biti duga 3,7 kilometara, rečeno je iz grada.

Dvokolosječna pruga

Ovim projektom predviđena je izgradnja dvokolosječne tramvajske pruge s kontaktnom mrežom u središnjem zelenom pojasu prometnica – Heinzelove i Radničke ceste u dužini približno 3.700 metara te ispravljačke stanice za potrebe napajanja nove tramvajske pruge. Nadalje, kako javljaju iz grada, projektom su planirana nova rješenja pričvršćenja kolosijeka s jednostavnom i brzom ugradnjom, većom trajnošću, brzom ugradnjom, te manjom vrijednošću ekvivalentne razine buke.

Žuto – Nova tramvajska pruga, Crveno – sadašnje pruge

Što u konačnici rezultira i jednostavnijim i ekonomičnijim održavanjem. Predviđena je i rekonstrukcija kolektora kanalizacije koji su građeni između 1920. i 1950. godine te ih je nužno rekonstruirati prije izgradnje tramvajske pruge.

Iz Grada su podsjetili kako je, uključujući početak izgradnje tramvajske pruge Heinzelovom, u realizaciji pet od osam strateških projekata čiju je izgradnju gradonačelnik Tomislav Tomašević obećao pokrenuti u svom prvom mandatu. Ovi projekti uključuju izgradnju novog centra Paromlin koja je krenula u travnju, obnovu Doma sportova koja je krenula u srpnju, izgradnju bazena u Španskom, kao i izgradnju nove ceste s proširenjem tramvajskih tračnica u Heinzelovoj.

Već ‘utrta’ trasa

Na Dan planeta Zemlje 2022. godine, prisjetimo se, Tomašević je najavio ovaj projekt uzduž Heinzelove. Kako je još tada rekao, pruga bi prvo povezala Zvonimirovu i Vukovarsku, da bi nastavila Radničkom ulicom sve do Savišća.

Ova trasa tramvajske pruge posebna je stoga što je za nju već ‘utrt’ put među trakama za cestovni promet, što znači da na cestama ne bi trebalo biti intervencija. Za ovaj projekt tom prilikom je najavio kako će biti financiran putem EU fondova i u suradnji s Ministarstvom.

Za tračnice u Zagrebu sprema se golemi makeover. Na kojim točno dionicama, pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap