Pretraga

Zbog velike rekonstrukcije do ljeta zatvoren tunel preko Alpa, put će trajati 3 sata duže

A- A+

Započela je velika rekonstrukcija 115 godina starog i 8.371 metara dugog tunel ÖBB Tauern između Böcksteina u Salzburgu i Mallnitza u Koruškoj. Zbog učestalog prodora vode obnavlja se unutarnji omotač tunela, a izvode se i građevinski radovi na portalima tunela i mijenja sigurnosna tehnika. Tunel će za promet biti zatvoren čak 8 mjeseci, što će zasigurno izazvati poteškoće za prometovanje putnika i roba ovom najvažnijom željezničkom veza preko austrijskih Alpa.

tunel

tunel | foto: Freepik

Jedan od najstarijih tunela u Austriji, ÖBB Tauern od ovoga tjedna je zatvoren. I tako će ostati do 13. srpnja 2025. godine. Razlog je velika modernizacija ove važne prometnice koja je nedavno proslavila 115. rođendan.

Izdvojeni članak

Izgradnja mega tunela kod susjeda neće biti jednostavna, radnici ne znaju što ih čeka dok krenu s miniranjem

Osim radova u samom tunelu, u sklopu projekta modernizirat će se i željeznički kolodvori Bad Gastein, Bad Hofgastein i Dorfgastein. Također, u tijeku su i radovi na vijaduktima, propustima i bukobranima, a obnavlja se i most Lieser kod Spittala an der Drau, izvještava kurier.at.

Umjesto 11 minuta sada se putuje 3 sata

Tauernska ruta Salzburg – Villach je, uz Brennersku osovinu, najvažnija austrijska poveznica preko Alpa, a zatvaranje tunela velika je stvar za sve one koji ovu rutu redovno koriste, ali i za protok turista u skijaškoj sezoni. Naime, putovanje od 11 minuta željeznicom sada se pretvara u tri sata voženje cestom.

Za vrijeme trajanja obustave opsežno će se preusmjeravati teretni promet i noćni vlakovi, a umjesto putničkog prometa bit će postavljeni autobusi. Savezne željeznice uspostavile su zamjenske željezničke usluge za putnike, putnike i bicikliste na popularnoj biciklističkoj stazi Alpe-Adria.

Obilazni pravci

Oni koji se spremaju putem Austrije trebaju znati da od 18. studenog autobusi voze svakih sat vremena između Bischofshofena i Spittala an der Drau, bez stajanja. Kao i da će dolina Gastein biti dostupna vlakom sa sjevera za zimski turizam do ožujka 2025.

Od 3. ožujka 2025. bit će pak uspostavljena zamjenska željeznička linija između Schwarzacha im Pongau i Bad Gasteina. Dodatno, tada će se u Koruškoj promijeniti vozni red za međugradski i lokalni prijevoz, željezničke linije između Spittala i Lienza i između Spittala i Mallnitz-Obervellacha ostaju u prometu.

No, treba reći, generalna obnova tunela u srpnju neće biti u potpunosti završena. U 2027. tunel u Austriji trebao bi ponovno biti zatvoren na oko pet mjeseci.

Otvorio ga car Franjo Josip

Izgradnji ovog tunela započela je u srpnju 1902. godine. Iskop je izvela uglavnom talijanska radna snaga koju je nadzirao građevinski inženjer Karl Wurmb. Dovršen tijekom 1906., a službeno ga je otvorio tri godine kasnije austrijski car Franjo Josip.

Dok su vlakovi u početku vozili parnim lokomotivama, tunel i šira pruga su elektrificirani tijekom međuratnog razdoblja. Nakon toga željeznica ovdje funkcionira na električnu vuču.

Doznajte ovdje sve o probijanju tunela Kozajk.

Copy link
Powered by Social Snap