Zbog velike rekonstrukcije do ljeta zatvoren tunel preko Alpa, put će trajati 3 sata duže
Započela je velika rekonstrukcija 115 godina starog i 8.371 metara dugog tunel ÖBB Tauern između Böcksteina u Salzburgu i Mallnitza u Koruškoj. Zbog učestalog prodora vode obnavlja se unutarnji omotač tunela, a izvode se i građevinski radovi na portalima tunela i mijenja sigurnosna tehnika. Tunel će za promet biti zatvoren čak 8 mjeseci, što će zasigurno izazvati poteškoće za prometovanje putnika i roba ovom najvažnijom željezničkom veza preko austrijskih Alpa.
Jedan od najstarijih tunela u Austriji, ÖBB Tauern od ovoga tjedna je zatvoren. I tako će ostati do 13. srpnja 2025. godine. Razlog je velika modernizacija ove važne prometnice koja je nedavno proslavila 115. rođendan.
Osim radova u samom tunelu, u sklopu projekta modernizirat će se i željeznički kolodvori Bad Gastein, Bad Hofgastein i Dorfgastein. Također, u tijeku su i radovi na vijaduktima, propustima i bukobranima, a obnavlja se i most Lieser kod Spittala an der Drau, izvještava kurier.at.
Umjesto 11 minuta sada se putuje 3 sata
Tauernska ruta Salzburg – Villach je, uz Brennersku osovinu, najvažnija austrijska poveznica preko Alpa, a zatvaranje tunela velika je stvar za sve one koji ovu rutu redovno koriste, ali i za protok turista u skijaškoj sezoni. Naime, putovanje od 11 minuta željeznicom sada se pretvara u tri sata voženje cestom.
Za vrijeme trajanja obustave opsežno će se preusmjeravati teretni promet i noćni vlakovi, a umjesto putničkog prometa bit će postavljeni autobusi. Savezne željeznice uspostavile su zamjenske željezničke usluge za putnike, putnike i bicikliste na popularnoj biciklističkoj stazi Alpe-Adria.
Obilazni pravci
Oni koji se spremaju putem Austrije trebaju znati da od 18. studenog autobusi voze svakih sat vremena između Bischofshofena i Spittala an der Drau, bez stajanja. Kao i da će dolina Gastein biti dostupna vlakom sa sjevera za zimski turizam do ožujka 2025.
Od 3. ožujka 2025. bit će pak uspostavljena zamjenska željeznička linija između Schwarzacha im Pongau i Bad Gasteina. Dodatno, tada će se u Koruškoj promijeniti vozni red za međugradski i lokalni prijevoz, željezničke linije između Spittala i Lienza i između Spittala i Mallnitz-Obervellacha ostaju u prometu.
No, treba reći, generalna obnova tunela u srpnju neće biti u potpunosti završena. U 2027. tunel u Austriji trebao bi ponovno biti zatvoren na oko pet mjeseci.
Otvorio ga car Franjo Josip
Izgradnji ovog tunela započela je u srpnju 1902. godine. Iskop je izvela uglavnom talijanska radna snaga koju je nadzirao građevinski inženjer Karl Wurmb. Dovršen tijekom 1906., a službeno ga je otvorio tri godine kasnije austrijski car Franjo Josip.
Dok su vlakovi u početku vozili parnim lokomotivama, tunel i šira pruga su elektrificirani tijekom međuratnog razdoblja. Nakon toga željeznica ovdje funkcionira na električnu vuču.
Doznajte ovdje sve o probijanju tunela Kozajk.