Split usvojio Plan održive mobilnosti: Preko 100 milijuna eura za micanje auta s ulica
Gradsko vijeće Grada Splita usvojilo je Plan održive mobilnosti, strateški dokument koji predstavlja temelj prometnoj razvoja Splita do 2030. godine. Grad će izgraditi i 30 novih garaža, a uložit će između 100 i 150 milijuna eura. Cilj je maknuti parkirane automobile s ulica, kako bi se prostor na površini oslobodio za pješake, osobe s invaliditetom, roditelje s kolicima, zelenilo i bicikliste. Split će nabaviti i nove bicikle, a iscrtat će 40 kilometara novih biciklističkih staza.
Splitsko Gradsko vijeće usvojilo je Plan održive mobilnosti, piše na gradskim službenim stranicama. Riječ je o strateškom dokumentu koji predstavlja temelj za prometni razvoj grada do 2030. godine. Cilj je unaprijediti prometni sustav koji je zadnjih godina vrlo zagušen, pogotovo tijekom ljetnih mjeseci. Grad Split želi uvesti integrirani i održivi model mobilnosti, s naglaskom na povećanje sigurnosti, smanjenje onečišćenja te poboljšanje kvalitete života građana. Izgradit će se i 30 novih garaža, ali i 40 kilometara novih, iscrtanih biciklističkih staza. Kako stvari stoje, za garaže će Grad izdvojiti do 150 milijuna eura.
Prvi veliki grad s planom održive mobilnosti
– Grad Split razvija svih pet aspekata urbane mobilnosti: javni gradski prijevoz, parkirališta, garaže, biciklistički i pješački promet te prometnu sigurnost. Radimo to kroz velike projekte i time postajemo predvodnik urbane mobilnosti u ovom dijelu Europe, izjavio je gradonačelnik Splita Ivica Puljak.
Plan održive mobilnosti, strateški je dokument koji je nastao u suradnji Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i Grada Splita. Bazira se na detaljnoj analizi postojeće prometne infrastrukture, potreba stanovnika i projekcija razvitka grada u skoroj budućnosti. Planom će se pokrenuti niz mjera koje će poboljšati javni prijevoz, ali i aktivne oblike kretanja poput pješačenja i biciklizma. Smanjit će se ovisnost o osobnim vozilima te će se potaknuti korištenje ekoloških prihvatljivijih oblika prijevoza.
Biciklističke staze i 30 garaža
Iz Grada kažu da planiraju izgraditi 30 garaža, s ciljem da se osobna vozila maknu s ulica. Također, nastavit će razvijati javni gradski prijevoz kao glavni način mobilnosti u gradu.
– Nastavit ćemo razvijati javni gradski prijevoz kao jednu od primarnih mobilnosti u gradu. Imamo velik projekt gradnje 30 garaža u nekoliko sljedećih godina, a sve s ciljem da maknemo automobile s ulica, da ih premjestimo ispod zemlje i osiguramo prostor za pješake, osobe s invaliditetom, roditelje s kolicima, zelenilo i bicikliste. Želimo javne površine vratiti građanima da se mogu ljepše i ugodnije osjećati, izjavio je Puljak. Nadodao je kako će se za izgradnju garaža uložiti između 100 i 150 milijuna eura.
Jedan od ciljeva je iscrtavanje novih biciklističkih staza. Za taj pothvat, prvo se moraju osloboditi pločnici od parkiranih automobila.
– Žnjan, čije otvaranje je planirano u svibnju, želimo još bolje povezati s ostalim dijelovima grada putem biciklističkih staza. Sljedećih nekoliko godina namjeravamo iscrtati 40 kilometara novih biciklističkih staza svugdje po gradu, ali da bismo to napravili, prvo moramo osloboditi pločnike i zato gradimo garaže, rekao je splitski gradonačelnik.
Najavljena je i nabava novih bicikla za javni promet. Split ih treba duplo više od trenutačnog broja, pogotovo u turističkim mjesecima. Trenutačno ih ima 430, a Gradu je potrebno 800 bicikala. U Splitu se izvan sezone ostvari 30.000 iznajmljivanja bicikala, a za vrijeme turističke sezone, taj je broj puno veći.
Najveće gradilište u Hrvatskoj
Najveće gradilište uz more u Hrvatskoj aktivirano je početkom godine, a radovi ne staju. Radovi na Žnjanu ušli su u fazu ‘drugog poluvremena’, objavio je grad na svojoj Facebook stranici.
Kao što možete vidjeti u videu, betonski radovi privode se kraju, a započela su i fina uređenja na jednom dijelu objekata. Razni sadržaji, poput vidikovca, šetnica i igrališta dobivaju svoj završni izgled, a krenut će i pripreme za hortikulturu. Što se tiče šetnice, na 70 posto je izgrađenosti, a uskoro slijedi i spajanje na centralnom trgu.
Iz Grada kažu kako je vidikovac na rtu gotov, dok na ostalim objektima traje unutarnje i vanjsko uređenje. Pripremaju se i dijelovi za kupolu amfiteatra, a uređuje se i prostor za sadnju zelenila.