Sljeme dobiva novu stanicu za žičaru: Gradit će se za 1,3 milijuna eura, zna se kako će izgledati
Gornja stanica kabinske žičare nije samo još jedan zapušteni objekt na Medvednici. Djelo je hrvatske industrijske arhitekture autora Franje Bahovca iz 1960-ih godina, a prestala je djelovati 2007. Da bi konačno mogla dobiti novo ruho i namjenu pokazuje pokretanje postupka nabave za izvođača radova s kojom se preko vikenda pohvalio Grad Zagreb. Vrijednost radova procijenjena je na iznos od 1,3 milijuna eura.
Grad Zagreb objavio je kako je konačno pokrenuta javna nabava za izvođača radova na rekonstrukciji i prenamjeni gornje postaje stare žičare na Sljemenu. Dok je donja strana već ranije dana na raspolaganje Hrvatskoj gorskoj službi spašavanja, gornja će biti pretvorena u Interpretacijski centar Parka prirode Medvednica. Služit će i kao informacijsko-edukacijski punkt, no i edukacijski centar za djecu kroz gradski projekt ‘Škola u prirodi’.
– Ovim projektom želimo privući posjetitelje na Medvednicu tijekom cijele godine ali i educirati ih o našem voljenom parku prirode. U objektu će se nalaziti i muzej planinara te centar i klupski prostor za brdske bicikliste, rekao je o projektu gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević.
Žičare u fokusu
Prisjetimo se, u sustavu javne nabave već je objavljen izvođač za zamjenu trosedežnice na Crvenom spustu na sljemenskom skijalištu. Zamjena je bila nužna nakon što je za velike oluje u srpnju 2023. godine uništena trosjedna žičara te se na pokretanje obnove čekalo godinu dana.
Kako smo pisali u lipnju, projektno-tehnička dokumentacija u tom je razdoblju bila puštena u savjetovanje, nakon čega je uslijedio postupak 10 milijuna eura vrijedne javne nabave. Osim zamjene trosjedežnice, na Gradskoj skupštini nedavno je otvoreno i pitanje faze projekata vezano za gornju stanicu žičare, a na koju s odnosi netom predstavljen projekt nabave. Ni ova nabava, iako znatno jeftinija financijski neće biti ‘sitnica’.
Ulaganje u dostupnost
Vrijednost radova procijenjena je na ukupni iznos od 1,3 milijuna eura. Sredstva za poslove rekonstrukcije i prenamjene pritom su predviđena programom radova kapitalnih ulaganja u objekte za društvene djelatnosti i u obnovu objekata oštećenih potresom u Gradu Zagrebu.
– Cilj nam je prirodne i kulturne atrakcije te razne oblike rekreacije za građane učiniti što dostupnijima, uz poštivanje održivog kapaciteta posjećivanja i održavanje prirodnih i kultiviranih značajki Medvednice zbog kojih je ona proglašena parkom prirode, navela je zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec.
Zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet još jednom je podsjetio kako ovo nije prvo, a ni posljednje poboljšanje na prostoru Medvednice.
– Obnovljena je cijela Sljemenska cesta, što je financirano iz Fonda solidarnosti, obnovljena je i spojna cesta od Tomislavovog doma do nove gornje stanice, popločena je vršna zona, aktiviran vidikovac u tornju te po modelu design&build odabran projektant i izvođač za novu četverosjednicu. Uz to, radi se biciklistička staza duga 10 kilometara, rekao je Korlaet.
Urbanistički plan uređenja
Napominjemo, što se tiče postojeće gornje stanice kabinske žičare, taj objekt hrvatske industrijske arhitekture autora F. Bahovca od 2007. godine je izvan funkcije. Rekonstrukcija postojeće zgrade predviđena je s ciljem prenamjene te stvaranja novih ambijentalnih vrijednosti, no na način da se očuvaju značajni elementi kulturno-povijesnog identiteta vršnog područja Medvednice.
– Namjena zgrade je informacijsko-edukacijski punkt, odnosno nadzorna postaja za potrebe prezentacije i nadzora Parka prirode – svojevrsni vršni posjetiteljski centar. Osim navedenih sadržaja informativno-edukativnog i uredskog, točnije upravnog prostora JU Parka prirode, moguće je realizirati i prateće sadržaje u skladu s osnovnom namjenom (prodaja izletničkih karata, brošura, knjiga i drugih predmeta koji promoviraju Park prirode, manji ugostiteljski sadržaj – caffe bar i sl.), pojašnjeno je o budućoj namjeni prostora u Urbanističkom planu uređenja državnog značaja ‘Vršna zona’, Medvednica.
Prvi prometni most koji se nakon desetljeća sanirao, uskoro će ponovno opet biti otvoren za prometovanje u punom profilu. Ovdje pročitajte što se sve radilo na gradilištu.