Pretraga

Drugi pokušaj: Hrvatske ceste traže alternativu za propali projekt brze ceste u Dubrovniku

A- A+

Početkom godine Hrvatske ceste odustale su od gradnje dionice brze ceste Dubrovnik – Zračna luka Čilipi povrh rijeke Omble. Ova je odluka je oduševila Dubrovčane koji su protiv projekta lani digli bunu i tražili njegovo zaustavljanje. HC je tada najavio kako će za ovaj projekt tražiti novo rješenje. Sada je i to došlo na red.

cesta izgradnja

cesta izgradnja | foto: Freepik

Hrvatske ceste raspisale su javnu nabava za izradu dodatne analize varijanti za brzu cestu, s rokom izrade od šest mjeseci. Vrijednost posla iznosi 114.500 eura, a rok za dostavljanje ponuda je 24. siječanj 2025. godine.

Izdvojeni članak

Epilog: Kako su građani spriječili građevinsku devastaciju simbola Domovinskog rata

Dodatne analize

Hrvatske ceste su za projekt izgradnje brze ceste Dubrovnik-Čilipi ugovorile su izradu Studije izvedivosti ceste Dubrovnik-granica Crne Gore 2019. godine. Nakon izrađene Studije izvedivosti, izrađeno je novelirano idejno rješenje te na temelju odabrane varijante trase u svibnju 2023. godine i studija utjecaja na okoliš (SUO2023), te BIM model trase i vizualizacija. Na temelju izrađene SUO2023 pokrenut je postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš te je isti nakon provedene javne rasprave obustavljen

Iz zaprimljenih primjedbi na izrađenu studiju utvrđena je potreba za izradom dodatnih analiza varijanata idejnog rješenja. Valorizacijom svih varijanata trase u skladu s prostorno-planskom dokumentacijom odredit će se optimalno rješenje predmetne prometnice. Optimalna varijanta trase bit će predmet nove studije o utjecaju na okoliš, no ona nije predmet ovog predmeta nabave, stoji u Elektroničkom sustavu javne nabave (EJON).

Parametri novog projekta

U okviru poslova koji su predmet ovog projektnog zadatka izvođač treba revidirati i ažurirati postojeći prometni model na novu baznu godinu (2023). Kao i izraditi drugu varijantu trase u koridoru iz Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije s dvije podvarijante – dodatnim mostom preko Rijeke Dubrovačke pored mosta Franja Tuđmana i bez dodatnog mosta. Sve na razini detaljnosti barem na razini noveliranog idejnog rješenja iz Studije utjecaja na okoliš, BIM model i vizualizaciju.

Sve varijante je potrebno testirati u revidiranom i ažuriranom prometnom modelu za prvu godinu planiranog otvaranja te za 5 i 10 godišnje vremenske presjeke do kraja perioda evaluacije.

Izrađenu varijantu i njene podvarijante je potrebno analizirati (ekonomski, prometno, tehnički, s aspekta zaštite okoliša) kako bi se mogle usporediti s obrađenom u SUO2023, te Multikriterijskom analizom (MCA) odabrati optimalnu.

Zašto se odustalo od prvog projekta

Podsjetimo, od prve verzije brze ceste Dubrovnik – Zračna luka Čilipi Hrvatske ceste su odustale s zaključkom da je ‘projektna studija povučena kako bi se kvalitetno evaluirala sva pitanja i nedoumice iskazane tijekom javne rasprave od strane građana te napravio daljnji plan razrade u cilju zadovoljstva svih korisnika koji će u konačnici i koristiti infrastrukturu’.

Tomu je prethodio niz javnih istupa Dubrovčana koji su bili protiv projekta od prve najave. Tvrdili su kako bi nova prometnica uvelike ugrozila prirodno okruženje Srđa. I to, isticali su, u potpunosti nepotrebno s obzirom na to da postoje praktičnije alternative za razvoj cestovnih pravaca na ovome području. U ovome kontekstu spominjao se razvoj starog puta od Orsule koji bi uz izgradnju samo jednog podvožnjaka mogao Dubrovnik spojiti na cestu D8.

Također, izražavala se velika zabrinutost za ugrozu prirodnog okruženja Srđa, prije svega zbog tunela. Uz obrazloženje kako je planiran tunel kroz Srđ nepotreban, te da prolazi ugroženim krajobrazom.

Dubrovnik dobiva novi Dom za starije i nemoćne, pogledajte ovdje kako će izgledati.

Copy link
Powered by Social Snap