Pretraga

Rijeka Gateway: Obilazak gradilišta vrijednog 200 milijuna eura

A- A+

U 2025. godini trebala bi biti završena prva faza radova terminala Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali. Radovi su uključili izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu logističke podrške. U drugoj fazi planira ulaganje od 180 milijuna eura do 2035. godine. Evo kako terminal izgleda danas.

Rijeka Gateway, obilazak

Rijeka Gateway, obilazak | foto: Grad Rijeka

Rijeka Gateway, jedna je od najvećih investicija u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj vrijedna ukupno 380 milijuna eura. Gradonačelnik Rijeke, Marko Filipović sa suradnicima obišao je radove na uređenju terminala. To je prilikom planove za ovo veliko gradilište prezentirao generalni direktor Rijeka Gatewaya, Peter Corfitsen.

Izdvojeni članak

Top 10 gradilišta u Hrvatskoj koja će obilježiti 2025. godinu

Velika investicija

Rijeka Gateway je zajednička investicija kompanije APM Terminals i ENNA grupe podijeljena u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganje od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu potrebne logističke podrške. Rečeno je, druga faza, u koju će se uložiti 180 milijuna eura, obuhvaća izgradnju i opremanje nove obale duge 280 metara te će biti dovršena u narednih 10 godina.

Terminal će nakon realizacije cijele investicije imat ukupan kapacitet preko milijun TEU-a godišnje, čime će Rijeci vratiti status najvažnije kontejnerske luke u ovom dijelu Europe. Uz veliki gospodarski doprinos, riječki terminal bit će i tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe, uz poseban naglasak na održivost kroz maksimalno smanjenje utjecaja terminala na okoliš i lokalnu zajednicu.

Ističe i kako će terminal Rijeka Gateway pozitivno utjecati na lokalnu zajednicu, s očekivanim otvaranjem više od 300 novih radnih mjesta na samom terminalu i višestruko više u brojnim pratećim uslugama i industrijama.

Rijeka Gateway, obilazak

Rijeka Gateway, obilazak | foto: Grad Rijeka

Suvremene tehnologije

Terminal se oslanja na suvremene tehnologije, uključujući potpuno električne dizalice, učinkovite sustave za upravljanje vodom te tehnologije za smanjenje svjetlosnog i zvučnog zagađenja. Cilj ovih inicijativa je smanjiti emisije štetnih plinova i minimalizirati utjecaj na okoliš, tijekom svih faza gradnje i rada terminala.

Zbog toga je tijekom gradnje i opremanja terminala, osigurana upotreba električne energije isključivo iz obnovljivih izvora, što dodatno doprinosi održivosti i tehnološkoj inovativnosti budućeg riječkog terminala. Također, Rijeka Gateway je poštujući tradiciju riječke luke započeo uz konzervatorski nadzor temeljitu obnovu povijesnog Skladišta 22 unutar kompleksa Metropolis.

Rijeka Gateway, obilazak

Rijeka Gateway, obilazak | foto: Grad Rijeka

Trajna vrijednost

Da se radovi privode kraju moglo se vidjeti već ljetos kada su u Rijeku stigle prve mega lučke dizalice. Radi se o manjim dizalicama koje će služiti za manevriranje tereta unutar terminala, a u ovoj se pošiljci razlikuju dvije vrste. RTG (rubber tyred gantries) mostne dizalice na gumama i RMG (rail mounted gantries) mosne dizalice za rad na željeznici.

Treba reći i kako je sredinom srpnja u sklopu terminala Rijeka Gateway najavljen Trg snažnih žena na kojemu će se nalaziti najveće dizalice. Koja će imena nositi dizalice prethodno je odlučila anketa u kojoj je sudjelovalo približno 8.000 građana.

Pogledajte ovdje kako su za terminal dopremljene dizalice iz Irske.

Copy link
Powered by Social Snap